جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

Google's Santa Monica offices 

Global Cloud Computing Centre’s offices

GE Innovation Centre

workplace of Specific Media London

 

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دفاتر اداری آینده ,تصاویری از دفاتر اداری آینده ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شرکت IBM با الهام از مغز انسان، نمونه اولیه رایانه ای را رونمایی کرده است که با خون الکترونیک کار می کند.

بر اساس اعلام این شرکت، طبیعت به دانشمندان یاد داده است تا رایانه هایی بسازند که با مایع تغذیه و خنک شوند درست مانند مغز ما.

مغز انسان قدرت محاسباتی فوق العاده ای را در یک فضای کوچک نگه داشته است و فقط از 20 وات انرژی برای آن استفاده می کند؛ اثربخشی و بهره وری که پژوهشگران «IBM» سعی در رسیدن به آن را دارند.

سیستم جدید این شرکت با عنوان «جریان ردوکس»، الکترولیت «خون» را به سراسر یک رایانه پمپاژ می کند در این فرایند انرژی را به داخل رایانه وارد و گرما از آن خارج می شود.

یک مدل بسیار اولیه از این رایانه هفته گذشته در آزمایشگاه فناوری زوریخ توسط دکتر پاتریک روخ و دکتر برونو میشل رونمایی شد.

پیش بینی آنها این است که تا سال 2060 یک رایانه با توان محاسباتی یک پتا فلاپ که به اندازه نیمی از یک زمین فوتبال است در رایانه های رومیزی مردم قرار بگیرد.

میشل می گوید می خواهیم یک ابر رایانه را درون یک حبه قند قرار دهیم. برای این کار به یک تغییر الگو در الکترونیک نیاز داریم و باید مغزمان، انگیزه مان شود.

مغز انسان 10 هزار برابر چگالتر و اثربخش تر از رایانه های امروزی است. هوشمند ترین رایانه «IBM» تا به امروز، واتسون نام دارد که توانست در یک مسابقه تلویزیونی دو انسان را شکست دهد اما محققان «IBM» این مسابقه را غیرمنصفانه می خوانند چرا که مغز این دو انسان از 20 وات انرژی استفاده می کند و واتسون به 85 هزار وات انرژی نیاز دارد.

کم مصرفی در انرژی – نه قدرت محاسباتی خام- یکی از اصول پایه برای نسل آینده تراشه های رایانه ای است.

تراشه های سیلیکونی دو بعدی کنونی به محدودیت های فیزیکی خود نزدیک می شوند چرا که کوچک سازی آنها به گرم شدن بیش از اندازه شان منجر می شود.

صنعت رایانه 30 میلیارد دلار برای انرژی هزینه می کند که به سادگی هدر می رود به عبارت دیگر برای تولید هوای داغ 30 میلیارد دلار پول خرج می شود.99 درصد توان رایانه صرف خنک سازی و تامین انرژی می شود و فقط یک درصد از برق مورد استفاده صرف پردازش اطلاعات می شود.

مغز از 40 درصد ظرفیت خود برای کارهای عملیاتی استفاده می کند و 10 درصد از توانش را صرف تامین انرژی و خنک سازی می کند.

نظر میشل، ارائه معماری محاسباتی بیونیک جدیدی با الهام از قوانین طبیعت است که در آن توان سوخت و ساز موجود زنده با افزایش اندازه بدنش افزایش می یابد.مثلا فیل یک میلیون برابر موش است اما 30 درصد انرژی کمتری مصرف می کند و کاری را می تواند انجام دهد که یک میلیون موش از عهده آن بر نمی آیند.

طرح رایانه بیونیک محققان سوئیس شامل معماری سه بعدی می شود که تراشه هایی در بالای آن چیده می شوند و واحد های ذخیره حافظه در پردازشگرها تعبیه می شوند.

در این شیوه خون الکترونیکی به این ساختار رسوخ کرده و علاوه بر تامین انرژی رایانه، گرمای آن را از بین می برند.

همانطور که خون، قند را در یک دست و گرما را در دست دیگر حمل می کند محققان «IBM» به دنبال مایعی می گشتند که توانایی انجام چند کار را داشته باشد.

وانادیوم بهترین ماده در سیستم آزمایشگاهی کنونی برای این پژوهشگران است - نوعی واحد جریان ردوکس که شبیه یک باتری ساده است.نخست یک مایع – الکترولیت- با الکترودها شارژ می شود سپس به داخل رایانه پمپ می شوند تا  انرژی خود را به تراشه ها تخلیه کند.

جریان ردوکس هنوز تا یک فناوری جدید خیلی فاصله دارد و پیچیده نیست اما محققان «IBM» نخستین کسانی هستند که تراشه های خود را به این خون الکترونیک به عنوان غذایی برای رایانه های آینده تجهیز می کنند و تلاش می کنند این شیوه را در دهه های آینده برای رسیدن به رایانه های زتا مقیاس بهینه سازی کنند.

برای تامین انرژی رایانه های زتا مقیاس به برقی که در کل دنیا تولید می شود نیاز است. میشل اطمینان دارد که مدل بیونیک او می تواند موانع برای رسیدن به این رایانه ها را از سر راه بردارد.

در حالی که آزمایشگاه های دیگری در حال کار روی رایانه های محاسباتی یا فوتونیکی هستند تا ما را از عصر سیلیکون فراتر ببرند محققان زوریخ بر این باورند که پاسخ واقعی درست جلوی چشم ماست.

ماتیاس کایسرورت کارشناس رایانه می گوید: درست همانطور که رایانه به ما کمک می کند مغزمان را بشناسیم اگر از مغز به شناخت درستی برسیم می تواند رایانه های بهتری بسازیم.

دیگر کارشناسان حوزه رایانه اصول سه بعدی «IBM» را مطلوب ارزیابی می کنند اما اینکه آیا رایانه های بیونیک یک فناوری پیشرفته شوند هنوز معلوم و قطعی نیست.(مهر)

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مغز انسان, خون الکترونیک ,IBM, سال 2060,تراشه های سیلیکونی,وانادیوم , جریان ردوکس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

نام زیرسبکی از ژانر علمی-تخیلی است که به طور خاص به ماجراهای پیش آمده در فضای پس از فاجعه‌ای بزرگ می‌پردازد. در این زیرسبک اکثراً انسانیت نابود شده و جز اندکی از آن باقی نمانده و نجات‌یافتگان با تبعات فاجعه در گیر هستند.این زیرسبک از دورهٔ پس از جنگ جهانی دوم یعنی زمانی که امکان نابودی جهانی به‌وسیله جنگ‌افزار هسته‌ای به عرصهٔ بحث همگانی وارد شد محبوبیت یافت. با این حال ردّ رمان‌های پسارستاخیزی را می‌توان دست کم از اوایل سدهٔ نوزدهم یعنی زمانی که مری شلی رمان آخرین مرد را منتشر کرد یافت. افزون بر این سبک پسارستاخیزی در متون خود همواره از مایه‌های بسیار کهن در ادبیات جهان که دیرینگی آن‌ها گاه تا هزاران سال می‌رسد بهره می‌گیرد.از فیلمهای ساخته شده مرتبط با این ژانر می توان به دو فیلم معروف ماتریکس و سایبورگ اشاره نمود.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پسارستاخیزی,فاجعه, ژانر علمی-تخیلی,نابودی جهان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

TH!NK FROST خودرویی است که توسط طراح نروژی  Anders Gloslie مشغول تحصیل درIED تورینو ایتالیاست طراحی گردیده است.

این کانسپت برای شرکت  تینک که در نروژ می باشد و بعنوان یک خودروی الکتریکی طراحی گردیده است.طراحی این خودرو تحت تاثیر آب و هوای قطب شمال یوده و بدنه نامتقارن آن از تشکیل یخ و شکافهای موجود در آن الهام گرفته است.این خودرو دارای دو جایگاه نشیمن مانند خودروهای اسپورت می باشد که البته دارای قابلیت های خودروهای آف رود نیز می باشد.سیستم تعلیق کاملا مستقل ،چرخ های هیدرولیک و پیشرانه الکتریکی AWD از دیگر خصوصیات این خودرو به شمار می رود.فن های متعدد و بزرگ موجود در انتهای ماشین حرارت مناسب  را برای سرنشینان و باطری و موتور الکتریکی خودرو به خوبی محیا می سازد.

چرخهای رادیکال بجای چرخهای مرسوم از امکانات دیگری است که قدرت چسبندگی مناسبی به سطح جاده را برای این خودرو فراهم نموده است.سیستمهای اندازه گیری موجود در این خودرو اندازه گیری دما ، آب و هوا را بطور خودکار انجام داده و اطلاعات را به صفحه نمایش داخل خودرو رله می نماید.این خودرو کاملا یک خودروی نوآورانه بوده و پیشنهاد مناسبی برای تیم های اکتشافی و یا وسیله ای نقلیه ای عالی برای شرایط نامساعد آب وهوایی می باشد. 

جندی شاپور البرز.اردیبهشت 92

MotorAuthority

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:خودروی کانسپت TH!NK FROST,خودرویی از آینده ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 حدود ۷۵ درصد گاز گلخانه‌ای دی‌‌اکسید کربن در شهرها تولید می‌شود. چین، آمریکا و امارات متحده با پروژه‌هایی بزرگ در پی ساخت شهرهای عاری از گاز دی‌اکسید کربن هستند. اما تا انجام این پروژه‌ها راهی طولانی در پیش است.

شهر عاری از دی ‌اکسیدکربن یا شهر آینده،‌شهری است که مسیرهای رفت‌وآمد در آن کوتاه است. شهروندان چنین شهرهایی پای پیاده یا سوار بر دوچرخه بسیاری از نیازهای ضروری خود را برطرف خواهند کرد. چنین شهرهایی اما قرار نیست کوچک باشد.در شهر عاری از دی‌اکسیدکربن هر محله مرکزی خواهد داشت که نیازهای ساکنان محل را برطرف می‌کند. تمام محله‌ها به سیستم حمل و نقل مجهز شهری متصل هستند. چشم‌پوشی از اتومبیل شخصی باید برای ساکنان چنین محله‌هایی آسان باشد.چنین شهر ایده‌آلی منابع اولیه را با دقت مصرف می‌کند و برای تأمین انرژی مورد نیاز خود به سوخت‌های فسیلی وابسته نخواهد بود. شهری عاری از گاز دی‌اکسید کربن شهری در فاصله آرزو تا واقعیت است. امارات متحده عربی، چین و آمریکا ساخت چنین شهرهایی را آغاز کرده‌اند.

سه پروژه‌ ناتمام شهرها عاری از دی‌اکسیدکربن

کارل پتر شون و آندره مولر از اداره فدرال شهرسازی آلمان به پروژه ساخت شهرهای عاری از دی ‌اکسید کربن نگاهی انداخته‌اند. به عنوان مثال امارات متحده عربی شش سال پیش با سرمایه‌ای کلان ساخت "مصدرسیتی" را در ابوظبی آغاز کرد. در طراحی این شهر، تمام خیابان‌ها در سطحی فراتر از پیاده‌روها در نظر گرفته شدند تا مانع افراد پیاده‎ نشود.
معماران این شهر با کمک صفحات مختلف سولار بهترین راه جذب انرژی خورشیدی در شرایط بیابانی را بررسی می‌کنند. یک برج بلند، هوای تازه را به صورت نسیم ملایمی به درون شهر می‌کشد.گیاهان محلی هم فضای سبز شهر را تأمین می‌کنند؛ گیاهانی که نیاز به آب فراوان ندارند. البته مصدر سیتی فاصله زیادی تا مراحل تکمیلی دارد و درحال حاضر تنها چند ساختمان در کنار مرکز تحقیقاتی آن به چشم می‌خورند.نمونه دیگری از شهرهای عاری از دی‌اکسید کربن، شهر تازه "لینگانگ" در حاشیه کلان شهر شانگهای در چین است؛ شهری که به گفته آندره مولر رفته‌رفته جان می‌گیرد.‎مبداء خیابان‌های این شهر ستاره‌وار، یک دریاچه مصنوعی است و مراکز خرید و خدمات عمومی در نزدیکی منازل مسکونی جای گرفته‌اند. در نقشه این شهر پارک‌ها، خطوط دوچرخه‌سواری، پیاد‌ه‌روها به دقت طراحی شده‌اند.علاوه بر آن قرار است شبکه‌‌ای از اتوبوس ‌و تراموای شهری جایگزین اتومبیل‌های شخصی شوند. طراحان این شهر در نظر دارند انرژی مورد نیاز آن را از نور خورشید، گرمای زمین و انرژی باد و دریا تأمین کنند. مولر توضیح می‌دهد که پروژه ساخت این شهر توسط دولت چین به عنوان نمونه‌ای از رشد اکولوژیکی پایدار و حمایت می‌شود. قرار است حدود ۸۰۰ هزار نفر در شهر لینگانگ زندگی و کار کنند. کارل پتر شون، کارشناس اداره شهرسازی آلمان معتقد است قاره آسیا با توجه به ضریب بالای زاد و ولد و مهاجرت از روستاها در آینده نزدیک شاهد شهرهایی با جمعیتی بسیار کلان و حتی چند صد میلیونی خواهد بود.


 


مشکلات طراحی شهرهای سازگار با محیط‌ زیست

شهر بندری لینگانگ در چین قرار است نمونه‌ای از شهرهای سازگار با محیط ‌زیست باشد که توان پذیرش جعیت بسیار را دارد. مولر البته در این مورد تصریح می‌کند: «لینگانگ سیتی کاملأ روشن کرد که چطور می‌توان طراحی کامل مجدد یک شهر را با نیازهای اقتصادی و ساکنان آن هماهنگ کرد.» در لینگانگ ساختمان‌ها چند طبقه بلندتر شده‌اند و سیستم حمل و نقل شهری به دلیل اینکه هنوز به اندازه کافی مراجعه‌کننده ندارد کمی کوچک شده است.
برق شهر هم هنوز از سوخت ذغال‌سنگ و انرژی اتمی تأمین می‌‌شود. در توسعه این شهر، باید در درجه نخست به رشد اقتصادی، انتقال شرکت‌ها‌ و شهروندان جدید فکر کرد.این ایده نیز کنار گذاشته شده که اتومبیل‌ها در حاشیه شهر پارک شوند. چنین ایده‌ای برای بسیاری از شهروندان که داشتن اتومبیل شخصی را به نوعی آزادی و البته نشانگر موقعیت اقتصادی خود می‌دانند چندان خوش‌آیند نیست."سیوانو" نمونه دیگر شهرهای عاری از دی‌اکسیدکربن در حاشیه شهر بزرگ توکسون در ایالت آریزونای آمریکاست. پروژه این شهر که نه توربین‌های بادی دارد و نه مسیرهای دوچرخه‌سواری، پروژ‌ه‌‌ای سازگار با محیط ‌زیست است. خانه‌های این شهر از نی و مواد ساختمانی بازیافت شده ساخته شده‌اند و کلبه‌های سرخ‌پوستان ایالات آریزونا الگوی معماری این خانه‌هاست. این مدل معماری سنتی که سازگار با آب‌وهوای کویری است نیاز این خانه‌ها به برق برای خنک کردن فضای درون آنها را در مقایسه با سایر نقاط آریزونا تا نیم کاهش می‌دهد.سیوانو در مقایسه با شهرهای آمریکایی بسیار فشرده ساخته شده است. در آمریکا به طور معمول حاشیه شهرهای بزرگ رشد گسترد‌ه‌ای دارد. ساکنان چنین محله‌هایی، نیاز به اتومبیل شخصی و در نتیجه بنزین زیاد دارند.این شهر اما موردی اسثتثنایی است و البته بحران املاک در آمریکا فروش خانه‌های این شهر را کند کرده است. تغییر مدیریت پروژه به دلیل کمبود بودجه موجب کاهش کیفیت اکولوژیکی سیوانو خواهد شد.

 

 

از آرزو تا واقیعت

شهرهای جدید هرچند بسیار جذاب به نظر می‌رسند اما ساخت آنها چندان ساده نیست. از آن سخت‌تر، بازسازی کلان‌شهرها با هدف هماهنگ گردن آنها با محیط ‌زیست است.
در محله‌هایی که به طور سنتی رشد کرده‌اند، هزاران‌نفر زندگی می‌کنند که بسیاری از آنها علاقه چندانی به تغییر در محیط زندگی‌شان ندارند. البته در شهرهای اروپایی که جمعیت آنها رو به کاهش است مدرنیزه کردن شهر مناسب‌ترین گزینه به نظر می‌رسد.در این شهرها با نصب صفحات سولار بر روی سقف خانه‌ها، دستکم می‌توان بخشی از نیاز ساختمان‌ها به برق را تأمین کرد. در این مورد تدوین برنامه‌هایی که تأمین هزینه‌های نصب چنین سیستم‌هایی را برای مصارف خانگی مقدور کنند و تغییر در برنامه‌ریزی شهری بسیار مهم است.

2013 Deutsche Welle

masdar city.martin von den deriesch

 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دی‌اکسیدکربن,شهر آینده,سوخت‌های فسیلی, مصدر سیتی,گاز گلخانه‌ای ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

یک سازمان غیردولتی در هلند می‌گوید قصد دارد در سال ۲۰۲۴ چهار داوطلب را در سیاره سرخ ساکن کند. موسسه «مریخ یک» (مارس وان) روز دوشنبه برنامه‌اش برای ایجاد پایگاهی دایمی در مریخ را اعلام کرد و از آغاز فرآیند ثبت نام داوطلبان خبر داد.ثبت کنندگان باید ۱۸ ساله و کاملا سالم باشند و نیز انگلیسی بدانند.مسئولان این پروژه می‌گویند که بلیط سفر به مریخ یک طرفه است زیرا به علت هزینه زیاد و مشکلات لجستیکی امکان بازگشت وجود ندارد.اما این مساله ظاهرا برای عده‌ای مانع مهمی نیست. هزار نفر از بیش از صد کشور برای اسکان در مریخ درخواست فرستاده‌اند.مریخ همواره حس کنجکاوی بشر را تحریک کرده است. انسان زمانی که نجوم هنوز به اندازه امروز پیشرفت نکرده بود تصور می‌کرد که این سیاره مسکون است.هم اکنون هم دو کاوشگر بدون سرنشین ناسا مشغول تحقیق در سطح این سیاره هستند تا شاید نشانه‌های اولیه لازم برای پیدایش حیات را پیدا کنند.

دشواری این ماموریت از آنجا پیداست که آژانس فضایی آمریکا قصد ندارد بعد از سال ۲۰۳۰ فضانوردان را به این سیاره بفرستد.بسیاری از کارشناسانی که طرح‌های «مارس وان» را دیده‌اند در آن ابراز تردید می‌کنند.هزینه پروژه شش میلیارد دلار رقم زده می‌شود و مسئولان آن فکر می‌کنند که راهی فوق العاده برای تامین آن پیدا کرده‌اند.

تمام مراحل این ماموریت از انتخاب و آموزش داوطلبان، ورود آن‌ها و ساخت یک پایگاه دایمی طی برنامه‌ای به صورت بین المللی پخش خواهد شد.در سال ۱۹۶۹ زمانی که نیل آرمسترانگ بر ماه پا گذاشت بیش از ششصد میلیون نفر آن را تماشا کردند.اما مارس وان امیدوار است که چهار میلیارد نفر مراحل نهایی این ماموریت را زنده ببینند.

BBC NEWS

آدرس سایت مرتبط با پروژه و تکمیل درخواست اقامت در مریخ:

http://applicants.mars-one.com/

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مریخ ,ناسا ,مارس وان,موسسه «مریخ یک» (مارس وان),هلند ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Volkswagen ZAIRE concept car for National Geographic.جندی شاپور البرز

یک کانسپت دیوانه وار که در ذهن طراح آن Dong Man Jooفرموله گردیده و با آرم درخشان فولکس واگن بر روی آن و ظاهر یک لاکپشت خشمگین به جلو می تازد.این طرح برای نشنال جئوگرافیک ، عکاسان و فیلمبرداران ماجراجوی آن طراحی گردیده است.بلندی و ارتفاع این ماشین 8فیت و دو اینچ (2.5متر)است که قابلیت بالا رفتن از هر دو سو با شیبهای 30 درجه بدون چپ کردن را دارا می باشد.

خودروی کانسپت زئیر.جندی شاپور البرز

هر یک از جنبه های طراحی زئیر برای راحتتر زندگی کردن و سفر کردن با آن و شکار صحنه های بهتر در نظر گرفته شده است.

فولکس واگن زئیر ماشین مفهوم نشنال جئوگرافیک.جندی شاپور البرز

همچنین دارای یک بازوی هیدرولیکی است که قادر به حمل دوربین می باشد و تا ارتفاع 32 فیت(10متر)بالا می رود که قابلیت فیلمبرداری در جهات مختلف و تا ارتفاع 10 متری رابدون اینکه شما از صندلی خود جابجا شوید را دارد.پنجره های شش ضلعی آن به گونه ای طراحی شده که به شما قابلیت دید 360 درجه برای زیر نظر گرفتن محیط اطراف را بدون دیده شدن می دهد.این خودرو قابلیت حمل 5 سرنشین را دارد که راننده در مرکز و دو سرنشین اپراتور دوربین در اطراف و دو نفر در پشت قرار می گیرند.

جندی شاپور البرز.فروردین 1392

Source: Dong Man Joo

بقیه تصاویر در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کانسپت ,خودرو,خودروهای آینده,نشنال جئو گرافیک,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

روزنامه دیجیتال، چاپ اسپانیا در آغاز سال 2013 درباره اختراع های احتمالی جدید در سال 2013 مطلبی جالب نوشته بود. در این مطلب گفته می شود با آن که محصولات با فناوری عالی و پیشرفته از طراحی، تحقیق تا تولید آن معمولا به زمان طولانی نیاز دارد، اما با توجه به اطلاعات به دست آمده، اختراع هایی که در سال جدید میلادی امکان وارد شدن به بازار را دارند، قابل پیش بینی است.

این اختراع ها چه در بازار مورد پسند مردم قرار گیرد و چه با شکست رو به رو شود جریانی را با خود به همراه می آورد، تجربه نشان داده است اختراع هایی که بیشتر مورد پسند و علاقه مردم قرار می گیرد و مدی جدید را ایجاد می کند؛ یکی از وسایلی که در مورد اختراع آن در سال جدید بحث هایی مطرح شده گوشی مچی شرکت اپل (APPLE) است؛ این احتمال وجود دارد که شرکت پر نام و آوازه آمریکایی اپل که تمام محصولات جدیدش بسیار مورد پسند و توجه مردم قرار می گیرد و از امکانات منحصر به فردی هم برخوردار است، یک گوشی مچی با نام آی واچ (iwatch) تولید و به بازار عرضه کند. اطلاعات موجود درباره این گوشی جدید نشان دهنده آن است که صفحه نمایشگر گوشی ال سی دی است و در آن امکاناتی چون دفترچه یادداشت دیجیتال، اتصال به شبکه اینترنت، آی پاد (ipod) و تلفن هم وجود دارد. دستگاه تحلیل مواد غذایی؛ عملکرد این دستگاه همانند یک بینی مصنوعی است. به طوری که پیش از صرف وعده غذایی ما، آن را تحلیل و تجزیه می کند. با این دستگاه ما در هر مکان و هر زمانی می توانیم اطلاعاتی درباره این که چه موادی حساسیت زا هستند و یا حتی از وجود میکروب ها در ظرف غذای مقابل مان به دست بیاوریم. این یک فناوری بسیار جالب است با این حال، همین الان هم در بازار محصولی مشابه همین محصول با نام لاپکا (lapka) وجود دارد که البته یک نقص دارد و آن هم این که تنها با اتصال به آیفون می تواند مواد غذایی آلی و یا غیر آلی را تشخیص داده و میزان رادیواکتیو و دمای مواد غذایی را بسنجد. گوش گیر فیلتری؛ این مدل گوش گیر برای افرادی که نمی توانند خوب بخوابند بسیار مفید است. به طوری که استفاده از این گوش گیر می تواند سر و صدا را در هر فاصله ای که از شما باشد چه در داخل خانه و چه از سوی همسایگان و یا حتی خیابان، در درون خود فیلتر کند. این گوشی از یک ویژگی منحصر به فرد برخوردار است و آن هم این که می تواند سروصدای "مفید" و "مضر" را از هم تشخیص بدهد. در حقیقت این فناوری به این شکل است که در داخل آن یک بلندگوی ریز نصب شده است و در حالی که صداهای مضر را کاهش می دهد، صداهای مفید و گوشنواز برای راحت تر به خواب رفتن شما ایجاد می کند. عینک نمایشگر اطلاعات دیجیتال؛ این محصول بیشتر برای ورزشکاران حرفه ای تولید می شود. ورزشکاران حرفه ای که در جریان تمرین و مسابقه های خود می خواهند اطلاعاتی درباره سرعت، دمای هوا و بدن خود، ارتفاع، ریتم ضربان قلب و همچنین انرژی صرف شده خود را به دست بیاورند. استفاده از این عینک به ورزشکاران کمک می کند که در حین تمرین و مسابقه بتوانند این اطلاعات را به دست بیاورند و این اطلاعات به خودی خود باعث بالا رفتن سطح ورزشی آن ها می شود. البته باید بگویم که الان هم در بازار نوعی عینک برای اسکی بازان با نام اسمیس آی ائو رکون وجود دارد که می تواند سرعت، درجه بدن نسبت به زمین، فاصله عمودی ورزشکار با زمین و تحلیل حرکات جهشی ورزشکار را نمایش بدهد. این عینک با تمام مزایا و امتیازهایی که برای آن شمردیم و در عین کارآمدی بالای آن، یک ضعف چشمگیر دارد و آن هم این که عینک اسمیس آی ائو رکون باید با نرم افزار بلوتوث (blue tooth) با آیفون اتصال برقرار کند و تازه پس از آن کارآیی لازم را به دست می آورد. لنزهای ضد اشعه فرابنفش با قابلیتتغییر رنگ؛ پیش بینی های 10 سال پیش، در رابطه با لنزهای چشمی خبر از آن می داد که در آینده لنزهایی که کارکردی مثل عینک آفتابی دارند، اختراع می شود. به نظر می رسد این پیش بینی الان به نتیجه رسیده و چنین لنزهایی در آینده نزدیک به بازار وارد می شود. نمایشگر فوق العاده بزرگ و قابل انعطاف خانگی. مدت ها پیش افرادی پیش بینی کرده بودند که در آینده تلویزیون هایی بسیار نازک، اما پهن و با نمایشگر قابل انعطاف اختراع می شود و به بازار می آید. با استفاده از این نوع تلویزیون ما می توانیم هیجان تماشای یک فیلم در سینما را به همان شکل در خانه تجربه کنیم. ین نوع تلویزیون ها "او ال ای دی" نام دارند و شرکت های سامسونگ و ال جی کره جنوبی برنامه دارند در سال 2013 این نوع نمایشگر را تولید کرده و در بازار به فروش برسانند.

China Radio International

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اختراع های احتمالی ,فناوری,آینده,اختراع,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

امارات متحده عربی اخیرا از جدیدترین برنامه خود برای ساخت بزرگترین و مجلل‌ترین هتل زیردریایی جهان خبر داده است.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دبی که در حال حاضر از برخی از عجیب‌ترین استراحتگاه‌های جهان برخوردار بوده، قصد دارد با هتل «مدور آبی» خود میهمانانش را به تجربه زندگی در سطح زیرزمینی دعوت کند.این هتل محصول فکر شرکت لهستانی «فناوری اقیانوس عمیق» با همکاری با شرکت سوئیسی BIG InvestConsult AG است.ساختمان این هتل از شکل عجیبی برخوردار بوده و با دو بخش دیسک مانند که با یک محور باریک دارای پله و آسانسور به هم متصل هستند، بیشتر شبیه به یک سفر فضایی است.دو جزء سازنده اصلی با پنج پایه از هم جدا شده که یکی در زیر آب قرار خواهد گرفت.مهمانان می‌توانند در 21 اتاق این هتل اقامت کنند که به منظور ادغام هر چه بیشتر با دنیای زیر آب طراحی شده است.

علاقه‌مندان به کاوش سطح زیرین همچنین می‌توانند از یک مرکز شیرجه و یک کافه زیرآبی بهره‌مند شوند.طراحی پیمانه‌ای این هتل به گفته طراحان به معنی قابلیت جابجایی این سازه و حرکت آن در صورت بروز رویدادهای اقتصادی و محیطی است.سطح بالایی هتل شناور بوده و می‌توان آن را از سازه اصلی جدا ساخت و در زمان بروز بلایای طبیعی به عنوان قایق نجات مورد استفاده قرار داد.هتل مدور آبی اولین ساختمانی نیست که در زیر آب ساخته می‌شود.

پیش از این هتل Jules Undersea Lodge در فلوریدا با سه اتاق و چند مورد دیگر در جزایر مالدیو ساخته شده بود.اما طراحی جدید هتل دبی مسلما از بیشترین ابتکار برخوردار است.طراحان از دیگر مزیتهای این هتل به قابلیت استفاده از آن به عنوان یک ابزار آزمایشگاهی برای حفظ و بررسی محیط اقیانوس و دریا خبر دادند.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:هتل زیردریایی ,ساخت بزرگترین ,BIG InvestConsult AG ,شرکت سوئیسی,عجیب‌ترین استراحتگاه‌های جهان ,مدور آبی, سفر فضایی ,,هتل مدور آبی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تصور کنید در یک شب سرد زمستانی در حال رانندگی در جاده ای ناآشنا هستید. ناگهان پیغامی به رنگ قرمز روی شیشه ماشینتان ظاهر می‌شود و به شما می‌گوید که یک کیلومتر جلوتر با خطر یخ‌زدگی جاده روبه‌رو هستید.این پیغام علاوه بر این که شما را از یک خطر حتمی می‌رهاند حتی ممکن است مایه دلگرمی شما هنگام رانندگی شبانه نیز باشد؛ پیامی که اتومبیلی در یک کیلومتر جلوتر از شما برای همه خودروهایی که در اطرافش هستند، ارسال کرده است.این تصویری است از آینده‌‌ نه‌چندان دور سیستم ارتباطی ماشین ـ ماشین یا ماشین – جاده که در حال حاضر کنسرسیومی از خودروسازان اروپایی و آمریکایی در حال کار روی آن هستند.سیستم ارتباطی ماشین با ماشین و همین طور ماشین با اشیای اطراف گام بزرگی در ایمنی رانندگی و همین طور واقعی شدن رویای ماشین‌های بدون راننده محسوب می‌شود.ماشین‌سازهایی مثل آئودی، مرسدس بنز، ولوو، فورد، جنرال موتورز و نیسان سال‌هاست روی این موضوع تحقیق کرده‌اند.در نتیجه قرار است استاندارد و تکنولوژی مشترکی برای خودروسازان عمده جهان تا سال ۲۰۱۶ آمده و مورد استفاده قرار بگیرد. با هم نگاهی می‌کنیم به روش کار و کاربردهای این سیستم ارتباطی.

پیشتازی تویوتا

با وجود تلاش چند ساله دیگر خودروسازان، اولین گام بزرگ در این زمینه را سیستم‌های ارتباطی ‌تویوتا برداشت. آنها اولین آزمایش‌های کامل را برای برقراری ارتباط ماشین‌ها و ماشین‌ها با جاده به عنوان بخشی از سیستم حمل‌ونقل هوشمند آغاز کردند.مهندسان شرکت تویوتا با شبیه‌سازی یک محیط شهری در زمینی هشت هکتاری شروع به امتحان سیستم برقراری ارتباط ماشین‌ها با هم و با محیط اطراف کردند. به لطف این تحقیقات ماشین‌های نسل بعدی تویوتا و لکسوس سیستم‌های هشدار برای نزدیک شدن عابر پیاده به خیابان دارد که به صورت هشدار صوتی و نمایش یک شخص روی شیشه جلو ظاهر می‌شود. حالا کمپانی‌های دیگری هم تحقیقاتشان را در این زمینه آغاز کرده‌اند.یکی دیگر از شرکت‌های پیشگام در این زمینه فورد است که نزدیک به چهار سال قبل سیستم تقاطع هوشمند را ارائه کرد.سیستمی که با آن در سر تقاطع‌ها به راننده درباره خودروهایی که از هر سمت وارد تقاطع می‌شدند هشدار می‌داد. فورد در حال حاضر یک مسابقه دانش‌آموزی و دانشجویی برای ارائه بهترین راه حل در زمینه سیستم برقراری ارتباط بین ماشین‌ها برگزار می‌کند.برنده این مسابقه ۵۰۰۰ دلار جایزه می‌برد و حتی ممکن است از طرحش به عنوان یک اختراع در اتومبیل‌های این کمپانی استفاده شود.شرکت ولوو هم بتازگی تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه با کنسرسیوم برقراری ارتباط بین ماشین‌ها امضا کرد. هدف از این کار تهیه یک استاندارد و به اشتراک‌گذاری این تکنولوژی برای ارتباط بین ماشین‌ها و محیط اطراف تا سه سال دیگر است. یعنی قرار است تا آن موقع خودروسازهای بزرگ اروپا در این زمینه به توافق رسیده و تکنولوژی مشترکی را روی خودروهایشان استفاده کنند.

بقیه در ادامه

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تويوتا,جاده, خودرو, رانندگی,خودروهای آینده,رانندگی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

Peugeot XRC conceptPeugeot XRC concept

diseno-art

جندی شاپور البرز.دی 91

Peugeot XRC Concept

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:یک طرح مفهومی از پژو:Peugeot XRC Concept,طرح خودروی آینده,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 

دانشمندان ناسا که به پوچ و بی‌اساس بودن شایعه « پایان جهان در روز 21 دسامبر بر پایه پیشگویی مایاها!» کاملا مطمئن هستند، ویدئوی خود با عنوان «چرا جهان دیروز تمام نشد؟» را زودتر از موعد مقرر منتشر کردند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کارشناسان نجومی و سیاره‌ای با ترسیم نکته به نکته افسانه‌های موجود در مورد پایان تقویم مایاها، هرگونه داستان درباره تحت تابش خورشید قرار گرفتن جو یا برخورد یک سیاره بیگانه با زمین را بی‌ارزش خوانده‌اند.مدعیان پایان جهان بر این باورند که در روز 22 دسامبر، کسی وجود نخواهد داشت تا به ناسا در مورد اشتباه آنها بخندد! اما دانشمندان این سازمان که قطعا کمترین تردیدی در مورد بی‌اساس بودن این شایعات ندارند، این فیلم را بسیار زودتر از موعد منتشر کرده‌اند.این ویدئو با این جمله آغاز می‌شود: «اگر شما در حال تماشای این ویدئو هستید به معنی یک چیز است... جهان دیروز پایان نیافته است!»پیشگویی پایان جهان بر اساس یک تعبیر غلط از تقویم باستانی مایاهاست که مدعی پایان جهان در 21 دسامبر 2012 (اول دی ماه 91) است.با نزدیک شدن به ساعت صفر، نظریه‌های بی‌پایه مختلفی در مورد چگونگی پایان عمر زمین مطرح شده که البته همگی آنها در فیلم جدید ناسا رد شده‌اند.یکی از ادعاها این است که سیاره نیبیرو که توسط تمدن سومری کشف شده، در این روز با زمین برخورد کرده و همه انسانها را از بین می‌برد!این در حالی است که دانشمندان تاکید دارند که اساسا چنین سیاره‌ای وجود ندارد.در فیلم ناسا گفته شده که تمام نظریات خرافه بر اساس یک سوءتعبیر بزرگ ایجاد شده‌اند.

دکتر جان کارلسون، رییس مرکز باستان- ستاره‌شناسی اظهار کرده که تقویم مایاها در 21 دسامبر پایان نخواهد یافت.کارلسون که پدیده 2012 را 35 سال پیش بررسی کرده است، گفت: هیچگونه پیشگویی مایا در مورد پایان جهان وجود ندارد. مفهوم زمانی مورد استفاده این قوم به مراتب بیشتر از ستاره‌شناسان مدرن بوده است.وی افزود: بر اساس دانش ما، انفجار بزرگ حدود 13.7 میلیارد سال پیش رخ داده اما تاریخهای مایایی این زمان را میلیاردها میلیارد سال عقب‌تر می‌داند.دکتر کارلسون اظهار کرد: تقویم شمارش طولانی مایاها برای پیگیری این فواصل زمانی طراحی شده و یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌های تقویم ساخته شده تاکنون است.قوم مایا بر این باور بودند که یک دوره 2152 ساله موسوم به شمارش بلند در روز 21 دسامبر 2012 به پایان می‌رسد.کارشناسان تخمین زده‌اند که این سیستم که از دوره‌های 394 ساله موسوم به «باکتون» ساخته شده، در 3114 قبل از میلاد آغاز شده و حدود 21 دسامبر به باکتون 13 یا 5125 سالگی وارد می‌شود.به گفته کارشناسان عدد 13 بسیار برای مایاها مهم بوده و پایان این دوره یک مرحله برجسته به شمار می‌رود اما پایان جهان نیست.دکتر کارلسون در توضیح اینکه تقویم مایاها مانند کیلومتر شمار خودرو بوده، در این ویدئو می‌گوید که تقویم در زمان رسیدن به یک نقطه معین دوباره برمی‌گردد و خود را تکرار می‌کند.

Apocalypse 2012

یک نظریه دیگر بر این اساس است که در 21 دسامبر میدان مغناطیسی زمین برعکس شده و عواقب وخیمی را مانند گردابهای عظیم و از بین رفتن تمام سیستم‌های ارتباط الکترونیکی در پی دارد!ساده لوحانی دیگر هم فریب این ادعا را خورده‌اند که زمین به طور ناخواسته به سوی یک سیاه‌چاله در مرکز راه شیری می‌افتد که بشریت را در خود فرو خواهد برد!به گفته محققان، هیچ سیارک و دنباله‌دار شناخته‌شده‌ای در مسیر برخورد با زمین نیست.در حقیقت اگر هرگونه سیاره یا دنباله‌دار در مسیر برخورد با زمین باشد، باید اکنون در آسمان کاملا قابل مشاهده باشد.لیکا گوهاتاکورتا، یک کارشناس دیگر ناسا و رئیس برنامه «زندگی با یک ستاره» این سازمان وجود هرگونه تهدید از سوی خورشید را رد کرده است.گوهاتاکورتا اظهار کرد: اگرچه اکنون خورشید در حال نزدیک شدن به بیشینه فعالیت خود در دوره 11 ساله است اما این دوره در 50 ساله گذشته یکی از ضعیفترین‌ها بوده است.

End of the World

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پایان جهان در روز 21 دسامبر ,پیشگویی مایاها,چرا جهان دیروز تمام نشد؟,افسانه‌ها,تقویم باستانی مایاها,باستان- ستاره‌شناسی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

5-656.jpg

موسس شرکت اسپیس ایکس از طرحهای خود برای به استعمار درآوردن سیاره مریخ در 15 تا 20 سال آینده با اعزام 80 هزار پیشگام به این سیاره خبر داده است.

 

الون موسک، نبیان‌گذار شرکت اسپیس‌ایکس

 

 

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، الون موسک که در حال حاضر اولین کارآفرین خصوصی صنعت فضا است و یک ماموریت موفق به ایستگاه فضایی بین‌المللی را در بهار سال جاری در کارنامه خود دارد، اظهار کرده که این برنامه ابتدا با اعزام کمتر از 10 نفر به سیاره سرخ آغاز شده و در پایان به حرکتی بسیار بزرگ تبدیل خواهد شد.موسک هفته گذشته در نشست انجمن حمل و نقل هوایی سلطنتی در لندن پس از دریافت مدال طلا از این انجمن برای مشارکت خود در خصوصی‌سازی صنعت فضا اظهار کرد: در سیاره مریخ شما می‌توانید یک تمدن خودکفا را آغاز کرده و آنرا به یک چیز بسیار بزرگتر توسعه دهید.وی با ارائه جزئیات و آمار دقیق از برنامه‌های سخت اما ممکن خود اظهار کرد که گروه اول مسافران به این سیاره بیش از 10 تن نیستند و هزینه بلیت یک طرفه برای هر شخص 500 هزار دلار خواهد بود.موسک افزود: هزینه این بلیت باید کاهش یابد تا بیشتر انسان‌های کشورهای توسعه یافته در اواسط 40 سالگی خود بتوانند پول کافی برای این سفر را فراهم کنند.این مسافران به جای یک گردش میان سیاره‌یی برای کار فرستاده شده و به همراه خود تجهیزاتی را برای ساخت سکونتگاه‌های پایدار در خاک غبارآلود و خشک مریخ برای نسل‌های بعدی منتقل خواهند کرد.با گاز دی‌اکسیدکربن، خاک مریخ می‌تواند برای پرورش گیاهان جهت تامین نیاز غذایی انسان سازگار شود.ارسال تجهیزات اضافی همچنین می‌تواند به تولید کود، متان و اکسیژن با استفاده از عوامل طبیعی موجود در جو مانند نیتروژن، دی‌اکسید کربن و سطح یخ آبی آن بپردازد.موسک بر این باور است که یک تن از هر 100 هزار تن انسان علاقه‌مند به سفر به فضای عمیق بوده و با توجه به افزایش جمعیت زمین به هشت میلیارد نفر تا دو دهه آینده می‌توان به اعزام 80 هزار مسافر به سیاره سرخ امیدوار بود.البته هنوز اولین مرحله از این برنامه که اعزام یک انسان به سیاره مریخ است باقی مانده که انتظار می‌رود بین 15 تا 20 سال آینده محقق شود. با تکمیل این مرحله، فاز دوم به طراحی اسپیس ایکس برای یک موشک سریع و قابل استفاده مجدد با توانایی فرود عمودی به عنوان گام اساسی در دستیابی به مستعمره در مریخ اختصاص خواهد یافت.چنین طرحی در حال حاضر بر روی موشک فالکوم 9 این شرکت در حال کار بوده و آزمایشات برای پرتاب و فرود افقی آن در حال انجام است. این نمونه پیش‌ساخت موسوم به «ملخ» تاکنون دو پرواز کوتاه را انجام داده اما سازندگان قصد دارند که به تدریج ارتفاع و سرعت آنرا در سه ماه آینده افزایش دهند تا بتواند به مدار پرتاب شده و از آن به زمین بازگردد.موسک هزینه کلی این پروژه را که حدود 36 میلیارد دلار تخمین زده شده به مثابه یک بیمه عمر برای زندگی جمعی بشر می‌داند و علاوه بر کمک‌های دولتی برای منابع خصوصی هم حساب ویژه ای باز کرده است.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:شرکت اسپیس ایکس ,استعمار سیاره مریخ ,انجمن حمل و نقل هوایی سلطنتی ,سیاره سرخ ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

طرح هیجان انگیز دیگر ی در نمایشگاه خودروی لس آنجلس اما اینبار از نامی پر قدرت یعنی BMW.این کارخانه برای سال 2025 و بزرگراههای آینده طرح این خودروی گشتی پلیس با نامBMW ePatrol را ارائه  کرده است .این طراحی سرعت ،چابکی،خصوصیات بزرگراه های آینده و البته جنبه های زیست محیطی را در نظر گرفته است.

 

جندی شاپور البرز آذر 91

منبع:Automobilesreview

 

 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آینده,خودروی آینده ,نمایشگاه خودروی لس آنجلس,BMW ePatrol,بزرگراههای آینده,2025,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

4-734.jpg

محققان دانشگاه کارنگی ملون با الهام از رفتار حشرات، در حال ساخت یک سیستم چراغ راهنمایی هستند که در آن خودروها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دو گروه مورچه در حال حرکت، در زمان مواجهه با یکدیگر، با هم برخورد نکرده، بلکه گروه بزرگتر از سمت راست حرکت کرده و مورچه‌های کوچکتر نیز از آنها پیروی می‌کنند. این رفتار در زنبورها و موریانه‌ها نیز مشترک است.این سیستم که از سال 2009 در حال ساخت بوده، بر اساس این ایده است که خودروها در زمان نزدیک شدن به تقاطع از یک شبکه بی‌سیم خودرو به خودرو، برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده کنند.یک الگوریتم ابداعی ثبت شده به ارزیابی تعداد مسیرهای حرکتی خودروها پرداخته و گروه خودروی بزرگتر را که در یک مسیر مشترک حرکت می‌کنند، مشخص می‌کند.خودروهای درون گروه بزرگتر سپس بر روی صفحه داشبورد خود یک چراغ سبز را مشاهده کرده و به راننده برای حرکت رو بجلو اطلاع می‌دهند. در این حال، خودروهای درون گروههای کوچکتر از چراغ قرمز برخوردار شده و توقف می‌کنند.شبیه‌سازیهای محققان نشان داده که استفاده از این سیستم می‌تواند زمان رفت‌وآمد را بین 40 تا 60 درصد در زمان اوج ترافیک کاهش دهد.در دو سال آینده این محققان قصد دارند الگوریتم‌هایی ایجاد کنند که حضور موتورسیکلت‌ها و عابران پیاده را نیز مد نظر قرار می‌دهد.همچنین دیگر برنامه‌های این دانشمندان ساخت یک شبیه‌ساز مقیاس بزرگ و آزمایش این فناوری در جاده‌های واقعی است.این پروژه تاکنون دو میلیون دلار کمک هزینه دریافت کرده و یک شرکت جدید برای تولید این فناوری تاسیس شده است.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:رفتار حشرات,سیستم چراغ راهنمایی ,مورچه‌ها, زنبورها ,موریانه‌ها ,شبکه بی‌سیم,الگوریتم‌ها,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

A floating eco-city that looks like a cruise ship

 A design for a spherical underwater plastics recycling operation

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:شهر های آینده,آینده شهر ها در زمین,جهان آینده,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Nissan Terra SUV ماشینی با سوخت هیدروژنی و مجهز به تبلتNissan Terra SUV .جندی شاپور البرز

باقی عکس ها در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:Nissan Terra SUV , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 طرفداران سريال تلويزيوني پيشتازان فضا Star Trek علاقه فراواني به درك چگونگي تله پورت دارند. در اين سريال هنرپيشگان فيلم پس از قرار گرفتن در نقطه ‌اي از سفينه اينترپرايز كه ترانسپورتر نام دارد خود را در يك آن به اتاقي ديگر، سياره‌ اي ديگر و يا كهكشاني ديگر مي‌فرستند.

 

نويسندگان داستانهاي علمي ــ تخيلي به اين تكنولوژي تله پورت نام داده ‌اند و در آن تمام ذرات جسم انسان از يك موقعيت جغرافيايي به موقعيت ديگري در كهكشان ارسال شده و در مقصد همان جسم با مشخصات واقعي مجدداً بازسازي مي‌شود. چگونگي عمليات انتقال كوانتمي در داستانها و فيلمهاي سينمايي و تلويزيوني توضيح داده نشده است. ولي عموماً به اين صورت اتفاق مي‌افتد كه در ابتدا اطلاعات مولكولي اجسام را اسكن كرده و پس از ارسال به مقصد، اطلاعات دريافت شده كاملا شبيه اصل بازسازي مي‌شود. در مرحله آخر مونتاژ اطلاعات دريافتي لزوماً نبايد از مواد جسم اصلي استفاده شود و مي‌توان از اتمهايي كه به نسخه اصلي شباهت دارند استفاده كرد. دستگاه تله پورت در داستانهاي خيالي شباهت كامل به دستگاههاي فكس كنوني دارد و تفاوت آن در توانايي اسكن اجسام به صورت سه بعدي و از بين بردن همزمان اطلاعات اصلي اجسام است. تله پورت كوانتومي به انتقال ذرات اطلاعات كامپيوتري كه كيو بيت Quantum bits  نام دارند اطلاق مي‌شود. علت نامگذاري اين تكنولوژي به تله پورت انتقال اجسام تبديل شده به كيو بيت به يك محل ديگر است. 

علم با تئوري داستانها خيالي سريال پيشتازان فضا موافق نيست اما در دهه گذشته دانشمندان قدمهاي بزرگي در بخش تله پورت كوانتوم برداشته ‌اند. در ابتدا با موضوع تله پورت به صورت جدي برخورد نمي‌شد و دليل آن عدم اطمينان دانشمندان از مكانيسم اصول كوانتوم و عدم امكان اندازه گيري در مراحل اسكن و ارسال تمام ذرات اطلاعاتي اسكن شده يك اتم به مقصد بود. به زباني ساده تر آن چه كه با استفاده از تكنولوژي كوانتوم در مبدا اسكن مي‌شد قادر نبود مشابه خود را در مقصد مجدداً بازسازي كند. سرانجام گروهي شامل 6 محقق و دانشمند از كشورهاي مختلف براي مشكل اسكن كوانتومي يك راه حل منطقي يافتند. آنها با استفاده از تكنيكي كه «انشتاين ــ پودالوسكي ــ روسن» نام دارد به مشكلات انتقال اطلاعات با كوانتوم خاتمه دادند.

در سال 1993 اين 6 دانشمند كه چارلز اچ بنت از آي بي ام و ويليام ووتر فيزيكدان دانشگاه ويليامز ماساچوست عضو آن بودند موافقت اصولي خود را با امكان ساخت نوعي تله پورت جهت انتقال اشياء در صورت از بين بردن نسخه اصلي ابراز داشتند. پس از گذشت يك سال پروژه تله پورت به صورت آزمايشي در سيستم‌هاي گوناگون آغاز شد. در ابتداي پروژه يك فوتون، منبع نور منسجم، چرخش هسته‌ اي و يون محصور شده مورد آزمايش قرار گرفت.

ويليام ووتر در سال 1993 در مقاله ‌اي انجام تئوري تله پورت به طريق كوانتوم را عملي دانست. به نظر او تنها اطلاعات كوانتومي مي‌تواند ضمن جابجايي اجسام نسخه اصلي را در مقصد از بين برده و اجازه تكثير و يا كپي برداري از آن را ندهد. اطلاعات كوانتومي اشيا را جسم تلقي مي‌كند و نمي‌تواند بدون نابود كردن اصل شبيه آن را مجدداً خلق كند. تفاوت بين فكس و تله پورت در اين است كه دستگاه فكس نسخه ناقص غير دقيق و مبهمي را چاپ مي‌كند و نسخه اصلي را دست نخورده باقي مي‌گذارد.  ووتر و همكارانش نشان دادند از مشكلات اصولي كوانتوم عدم توانايي در اندازه گيري و اسكن دقيق ذرات بسيار ريز اتم در مبدا است كه سبب مي‌شود مشابه جسم در مقصد دقيقاً مانند اصل آن نباشد. ووتر با ارائه تئوري ديگري كه از فرضيه Spooky action at a distance «عمليات شبح و روح در فاصله دور» الهام گرفته اعتقاد دارد اگر 2 ذره را با هم ارتباط داده و درگير كنيم، آنها در موقعيتي قرار خواهند گرفت تا مانند يك شي عمل كنند. هر عمل و تغييري كه در اصل يكي از آنها وارد كنيم دقيقاً منجر به ايجاد همان تغيير در ديگري خواهد شد اگر چه فاصله بين دو ذره بسيار زياد باشد 
 

Entanglement  روش درگيري در ارتباط دو ذره اطلاعاتي دور از هم است. پس از برش فوتون و تقسيم آن به دو قسمت، فوتون‌ تقسيم شده در جهت مخالف ديگري به حركت درآمده و در واقع تله پورت مي‌شود در چنين شرايطي انجام هر تغييراتي در فوتون اوليه فوتون دوم را هم تحريك كرده و اثرات تغيير در آن هم مشاهده خواهد شد.

ساموئل برانشتاين تئوري ووتر را تائيد كرده و آن را به گونه ديگري توضيح مي‌دهد. او مي‌گويد فرضيه درگيري و ارتباط ذره ‌ها با يكديگر مانند رابطه عاشقانه بين دو زوج است كه كاملاً به خصوصيات اخلاقي طرف ديگر خود آشنا هستند و مي‌توانند به جاي ديگري به هرگونه سئوالي پاسخ دهند اگر چه در ميان آنها هزاران مايل فاصله باشد. 

از ديگر موفقيت‌هاي تئوري تله پورت در سال 1993، انتقال تعدادي كيو بيت با كمك فوتون از يك آزمايشگاه واقع در زيرزمين دانشكده پزشكي به آزمايشگاهي ديگر در فاصله 2 كيلومتري است. اين آزمايش به نام گيسين از ديگر اعضاي تيم فيزيكدانان و 20 تن از دانشجويان فارغ ‌التحصيل بخش تحقيقات دانشگاه ژنو كشور سوئيس به ثبت رسيده است. گيسين يك سال پس از آن به ركورد ديگري دست يافت و توانست با موفقيت يك فوتون را در مسافت 4 مايلي جابجا كند.

ابتدا در سال 1997 و سپس در سال 1998نيكلاس گيسين در راس تيمي از دانشمندان موفق به انتقال اولين حجم نوري 2 بعدي به نقطه ‌اي ديگر (از يك گوشه ميز به گوشه ديگر ميز) شد. ساموئل برانشتاين پرفسور مشهور رشته انفورماتيك دانشگاه بنگور ولز انگلستان انجام آزمايشهاي موفقيت آميز گيسين را قدم مهمي در رسيدن به هدف تله پورت دانست. 
تله پورت در صورت رسيدن كامل به اهداف آن براي انسان بسيار مفيد خواهد بود. نيكلاس گيسين مي‌گويد با تكنولوژي فعلي تله پورت يك بعد فيزيكي مانند مداد بيشتر به رويا شباهت دارد و واقعيت اين است كه برخلاف داستانهاي خيالي، دانشمندان حتي راجع به انتقال انسان فكر هم نمي‌كنند. در آينده نزديك از كوانتوم در بخشهاي گوناگون علم و در حل مشكلات روزانه اشخاص و كسب و كار، كامپيوتر، تلفن راه دور، ارتباط با اينترنت، سيستم‌هاي امنيتي، نقل و انتقال الكترونيكي وجوه بانكي و راي گيري الكترونيكي استفاده خواهد شد. 

آنتون زيلينگر فيزيكدان دانشگاه وين در اتريش از اعضاي تيم تله پورت كوانتومي در سال 1997 بود. او اعتقاد دارد تكنولوژي كوانتوم در آينده نزديك ابتدا كامپيوتر و روشهاي ارتباطي و مخابراتي را متحول خواهد ساخت؛ تغييراتي مانند ارسال پيامهاي سري سوار بر امواج فيبر نوري توسط كامپيوتر جهت گشودن اسامي رمز بدون ترس از دستيابي شخص و يا كامپيوتر ديگري به آن رمز دور از ذهن به نظر نمي‌رسد.

پس از موفقيت تيم فيزيكدانان دانشگاه ملي اتريش در تله پورت نور از يك آزمايشگاه به آزمايشگاه ديگر دكتر ديويد وايت هاوس، سردبير بخش اخبار علمي بي بي سي به تعدادي از سئوالات شنوندگان خود در مورد جابجايي به راه دور پاسخ گفت.

 

جابجايي نور چه اثري بر زندگي مردم دارد؟ 

كامپيوترهاي بسيار سريع آينده بر اساس تشعشات نوري با به كارگيري انرژي اتم و يا مكانيسم كوانتوم طراحي خواهند شد و استفاده از نور و كوانتوم سرعت كامپيوترها را بيش از يك تريليون بار افزايش خواهد داد.

تله پورت انسان در سريال Star Trek چگونه انجام مي‌شود و آيا شباهتي با موفقيت‌هاي دانشمندان فيزيك دارد؟ 

در آن فيلم بدن انسان به ميلياردها ذره اطلاعاتي تبديل شده و پس از تله پورت، در مقصد كيوبيت‌ها مجدداً بازسازي شده و شخصيت و هويت هنرپيشه اصلي از بين رفته و كپي آن به زندگي ادامه مي‌دهد. اين تئوري هيچ شباهتي با فرضيه هاي دانشمندان ندارد.

آيا زماني خواهد رسيد كه ما بتوانيم اشياء را به حركت در آوريم؟ 

با تكنولوژي موجود جواب منفي است. به نظر مي‌رسد جابجايي فوتون كه فاقد وزن است بيشترين موفقيت ما تا امروز بوده است. در چند سال آينده ما قادر خواهيم بود يك اتم را تله پورت كنيم، برخي از دانشمندان از آن هم فراتر رفته و مي‌‌گويند در آينده نه چندان دور ما شاهد جابجايي ويروس از يك نقطه به نقطه ‌اي ديگر خواهيم بود.

آيا سرانجام روزي خواهد رسيد تا انسان تله پورت شود؟ 
براي تله پورت انسان به دانشي بيش از آنچه كه اكنون در اختيار است احتياج داريم. ما بايد موقعيت دقيق هر اتم انسان را بدانيم تا مقدمات تله پورت انسان فراهم شود. اين تعداد اتم شايد بيش از عدد 1 با 19 صفر در مقابل آن باشد. براي جابجايي چنين اطلاعاتي با سريعترين سيستم ارسال موجود ما به زماني بيش از عمر كهكشان خود نياز داريم كه در حدود 15 ميليارد سال است. از مشكلات ديگر تله پورت انسان، مسائل حقوقي آن است به طور مثال اگر قرار باشد پس از تله پورت اصل نابود شود، آيا از بين بردن اصل جنايت تلقي مي‌شود؟ و يا چه كسي و يا سازمان مي‌تواند تطابق كامل ميان نسخه اصلي و بازسازي شده را تضمين كند؟

به هرحال دوستداران سريال تلويزيوني پيشتازان فضا احتمالاً بايد زمان زيادي را در انتظار باشند تا روياي تله پورت به واقعيت بپيوندد.

 

2003-2012 The CPH theory

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تله پورت, انرژي اتم,مكانيسم كوانتوم,فوتون ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اين وسيله كمي بزرگتر از مگس معمولي مي باشدو توسط ارتش آمريكا در حال توسعه مي باشد و تا اواخر اين دهه به توليد انبوه خواهد رسيد.این ماشین می تواند در ماموریت های جاسوسی، ضبط و انتقال اطلاعات صوتی و تصویری استفاده می شود.اين وسيله مجهز به دوربین مینیاتوری، میکروفن ها، مودم و GPS  بوده و قابليت نفوذ جهت انجام فعاليتهاي ضد تروريستي را داراست.

از موانع فني موجود در راه عملياتي شدن اين وسيله وجود باطري به ميزان كافي در وسيله اي به اين كوچكي مي باشد كه با توجه به پيشرفتهاي صورت گرفته در فن اوري نانو  اين اميد وجود دارد كه اين مشكل حل و نيروي كافي براي روشن نگه داشتن آن در هوا تهيه گردد. نسخه هاي پيچيده تر اين روبوت در نقش يك قاتل ( با همراه داشتن يك كپسول حاوي سم سيانيد يا مواد سمي جايگزين ديگر در شكم روبوت) از طريق سوزن كوچك نصب شده در آن قادر به سوراخ كردن پوست انسان و تزريق سم به هدف تعيين شده مي باشد. بايد منتظر حضور اين جنگ آوران نوين در ميادين جنگ نيز بود.


 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تسليحات نظامي آينده,ماموریت های جاسوسي,حشره ميكرو روبوت ,سلاح نوين,سلاح جديد, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 انرژی آزاد شده  همه جا در اطراف ما است. راههای بسیاری برای تولید و جمع آوری انرژی از منابع مختلف مانند خورشید، باد، آب و غیره وجود دارد اما به نوعی مردم همیشه تمایل به  انجام امور دشوارتر با استفاده از این منابع تجدید پذیر انرژی دارند. در چند سال گذشته ، مقدار زیادی از ایده های جدید برای تولید انرژی بوجود آمده است. مردم ناگهان متوجه شد که مسائل روزمره می تواند بعنوان  یک منبع انرژی به کار رود :دوچرخه سواری، دویدن یا راه رفتن، پرتو های خورشید که به  پشت بام ما می تابد و غیره . ما  مجبور به تغییر روش تفکر مان خواهیم بود اگر ما می خواهیم برای تغییر جهان حرکتی انجام دهیم.

پس  نظرتان در مورد  جاده های خورشیدی چگونه است؟
چرا فقط برای رانندگی و جمع آوری عوارض از جاده هااستفاده  می کنیم، چرا ما نمی توانیم از آن برای  برای جمع آوری انرژی  استفاده کنیم. البته، امروزه جاده ها نمی توانند برای جمع آوری انرژی  بکار برد ه شوند اما جاده های خورشیدی در آینده می توانند.
جاده های پنلی خورشیدی حاوی LED که در تمامی سطوح آن تعبیه شده و انرژی خود را بطور کامل از خورشید کسب می نماید و در شب به خوبی حدود جاده را به راننده نشان داده و همچنین  دستورالعمل ها را  (از طریق جاده ها) به رانندگان (به عنوان مثال "مسیر انحرافی در پیش است") ابلاغ می نماید. سنسورهای آن قادر به تشخیص موجود جاندار در امتداد مسیر بوده و توان اخطار زود هنگام برای کاهش سرعت و جلوگیری از تصادفات را دارا می باشد. این جاده دارای امکا نات حرارتی برای جلوگیری از یخ زدگی و لغزندگی مسیر خواهد بود.
خودروهای برقی توان دریافت انرژی از جاده را دارا خواهند بود و آلودگی ناشی از سوخت های فسیلی  بصورت قابل توجهی کاهش یافته و  اختصاص به تولید موادی ارزشمند تر از سوخت خواهند داشت.
 
بر طبق  تخمین ها برای پوشاندن سطوح آسفالتی جاده های آمریکا  توسط پانل های خورشیدی نیاز به بیشتر از 3 برابر کل پانل های تولید شده   از ابتدا تا کنون در آمریکا می باشد.
می توانید صبر کنید و بینید، جاده ها ی  نسل آینده در راه هستند.
Source: Solar Roadways

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جاده های آینده,جاده های هوشمند ,جاده های خورشیدی,خورشیدی,جاده, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com