جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

لئونارد رابینسون، مشهور به "بتمن نیکوکار" آمریکا با پوشیدن لباس بتمن و سرزدن به بیمارستان‌ها دل بسیاری از کودکان بیمار را شاد می‌کرد. او در سن ۵۱ سالگی در حال بازگشت از یک مراسم خیریه در جریان یک سانحه رانندگی درگذشت.

لئونارد رابینسون در سال‌های گذشته با پوشیدن لباس بتمن، ابرقهرمان محبوب آمریکایی، و سر زدن به بیمارستان‌ها، مدارس و حضور در مراسم خیریه دل بسیاری کودکان را در ایالات متحده شاد کرد و لبخند به روی لب‌هایشان آورد.

آقای رابینسون ۵۱ ساله سوار بر "بت موبیل"، خودروی سیاه‌رنگی که درست به شکل خودروی بتمن درآورده بود، کودکان از همه‌جا بی‌خبر را که روی تخت بیمارستان بستری شده بودند، غافلگیر می‌کرد.

او تا سال ۲۰۱۲ با یک خودروی لامبورگینی سیاه‌رنگ تردد می‌کرد، اما اواخر همان سال بت موبیل را جایگزین آن کرد.

لئونارد رابینسون روز دوشنبه (۱۷ اوت/ ۲۶ مرداد) در حالی که سوار بر این خودرو از یک مراسم خیریه باز می‌گشت، دچار سانحه شده و جان باخت.

به گفته پلیس موتور بت موبیل در بزرگراه به ناگهان دچار نقص فنی شده و خودرو از حرکت باز ایستاده است. در همان زمان خودروی عقبی که با سرعت در حال حرکت بوده، با بت موبیل برخورد کرده است. لئونارد رابینسون در این سانحه به شدت زخمی شد و اندکی بعد جان سپرد.

بتمن، ابرقهرمانی زمینی

لئونارد رابینسون پس از مشاهده علاقه وافر پسرش به بتمن، فعالیت خود به عنوان بتمن نیکوکار را در سال ۲۰۰۱ آغاز کرد. او زمانی که لباس بتمن را به تن نداشت، از راه کار کردن در یک شرکت خدماتی کسب درآمد می‌کرد.

لئونارد رابینسون زمانی بتمن را تنها ابرقهرمان فاقد قدرت خارق‌العاده دانسته و گفته بود همین ویژگی موجب شده تا کودکان با بتمن همذات‌پنداری بیشتری داشته باشند.

او از اینکه لبخند به لب کودکان بیاورد، احساس شادمانی می‌کرد و گفته بود همواره از شنیدن این جمله از زبان والدین کودکان احساس رضایت می‌کند: «این نخستین بار در چند ماه گذشته است که پسر یا دخترم می‌خندد.»

لئونارد رابینسون به طور متوسط ۱۸ بار در سال در لباس بتمن در مراسم مختلف حضور می‌یافت و با تشویق و ترغیب کودکان به آنها علاوه بر اسباب‌بازی، امیدواری و جسارت می‌بخشید.

روزنامه "واشنگتن پست" در گزارشی مورخ سال ۲۰۱۲ نوشته بود که آقای رابینسون سالانه ۲۵ هزار دلار برای فعالیت‌هایش در قالب بتمن نیکوکار هزینه می‌کرده است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بتمن، ابرقهرمانی زمینی,لئونارد رابینسون، مشهور به "بتمن نیکوکار" آمریکا, "بت موبیل",, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

رابرت پرشینگ وادلو (به انگلیسی: Robert Pershing Wadlow) (زاده فوریه ۱۹۱۸ - درگذشته ۱۵ ژوئیه ۱۹۴۰) بلندقدترین شخصی است که تاکنون از نظر پرونده پزشکی بلندقدترین بودن او در جهان اثبات شده‌است.

در زمان خود به او لقب «غول التون» (Alton Giant) داده بودند زیرا او اهل شهرک آلتون در ایالت ایلینوی آمریکا بود.

رابرت وادلو به ۲٫۷۲ متر قد و ۲۲۲٫۷۱ کیلوگرم وزن رسید و به هنگام مرگ رشد او همچنان ادامه داشت.

رشد بیش از اندازه او به خاطر پُرسازی در غده هیپوفیز او بود.

او در سن ۲۲ سالگی و در خواب درگذشت که در آن زمان ۱۹۹ کیلوگرم وزن داشت.

در حدود ۴۰ هزار نفر در تشییع جنازه او شرکت کردند و از سال ۱۹۷۵ تندیسی به اندازه واقعی بدن او، در برابر ساختمان مدرسه عالی دندان‌پزشکی ادواردزویل دانشگاه ایلینوی جنوبی بر پا شده‌است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:رابرت پرشینگ وادلو,بلندقدترین مرد جهان,غول التون,Alton Giant,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

"دنیای ژوراسیک ۲"

تهیه‌کنندگان فیلم "دنیای ژوراسیک" از نمایش دنباله این فیلم در سال ۲۰۱۸ خبر دادند. در "دنیای ژوراسیک ۲" نیز همانند قسمت اول، کریس پرت و برایس دالاس هاوارد ایفای نقش خواهند کرد. کارگردانی این فیلم را کالین ترورو برعهده خواهد داشت و استیون اسپیلبرگ و فرانک مارشال نیز همانند قسمت اول اعضای تیم تهیه‌کننده آن را تشکیل خواهند داد. هنوز جزئیاتی در مورد داستان "دنیای ژوراسیک ۲" اعلام نشده است.

صدرنشینی "مأموریت غیرممکن ۵"

پنجمین قسمت از مجموعه فیلم‌های "مأموریت غیرممکن" با بازی تام کروز گیشه‌های فروش بلیط در سینماهای آمریکا را به تسخیر خود درآورده است. قسمت جدید که "مأموریت غیرممکن: ملت یاغی" نام دارد در نخستین آخر هفته نمایش‌اش در آمریکا و کانادا ۵۶ میلیون دلار فروش داشت.

بازی کالین فرل در مجموعه جدید هری پاتر

انتظار علاقمندان داستان‌های هری پاتر سال ۲۰۱۶ به سر خواهد آمد. فیلمی جدید از این مجموعه قرار است با شرکت هنرپیشه‌های مشهور در سینماها به نمایش درآید. در این فیلم که "جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها" نام دارد، از جمله کالین فرل، هنرپیشه ۳۹ ساله بازی می‌کند. این فیلم در اصل نام کتابی به قلم جی کی رولینگ، خالق هری پاتر است که از مهمترین کتاب‌های آموزش جادوگری در مدرسه هاگوارتز به شمار می‌رود.

۴۰ سالگی شارلیز ترون

شارلیز ترون روز ۷ اوت تولد ۴۰ سالگی‌اش را جشن گرفت. این هنرپیشه محبوب هالیوود که متولد آفریقای جنوبی است در سال ۲۰۰۴ موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین هنرپیشه زن شد. شارلیز ترون اخیرا یک دختربچه را به سرپرستی پذیرفته است. او پیش‌تر نیز پسری را به فرزندخواندگی پذیرفته بود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:شارلیز ترون,کالین فرل,جی کی رولینگ,هری پاتر سال ۲۰۱۶,"مأموریت غیرممکن ۵","دنیای ژوراسیک ۲","مأموریت غیرممکن: ملت یاغی",, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بنا بر گزارش یورونیوز ویت یدلیچکا، رئیس جمهوریِ دولتِ خودخوانده لیبرلند پیدایش یک کشور جدید را در ماه آوریل اعلام کرد، اما تدارک اعلام موجودیت لیبرلند در عرض چند سال اخیر در جریان بوده است. کشوری که تقریبا بدون مقررات است و در مقابل، آزادی های گسترده ای دارد.

ویت یدلیچکا، رئیس جمهوری کشور خودخوانده لیبرلند می گوید: «ما مدرک رسمی داریم. اعلامیه موجودیت داریم: سندی است که می توانید آن را بر روی اینترنت بیابید. همچنین یک نسخه اصلی آن هم همراه من است. استفاده از آن را از هنگامی که حسابمان را بر روی سایت پیپال درست کردیم، شروع کردیم. ما همچنین وجود یک سازمان بدون سوددهی در جمهوری چک را اعلام کردیم که حدود پنج سال پیش ایجاد شده است و هدف اصلی آن گسترش آزادی در سراسر جهان است.»

هدف اصلی این سیاستمدار ۳۱ ساله اهل جمهوری چک، ایجاد کشوری براساس آزادی است: جایی که پرداخت مالیات اختیاری است و حداقل مدیریت دولتی وجود دارد.

لیبرلند کجاست؟

لیبرلند یک سرزمین کوچک و بین کرواسی و صربستان، و در کنار رود دانوب است. از زمان جنگ در جمهوری یوگسلاوی سابق در اوایل دهه ۹۰ میلادی، هیچ کشوری این منطقه کوچک را رسما به عنوان بخشی از خاک خود به رسمیت نشناخته است.

برای رفتن به لیبرلند، یورونیوز رئیس جمهور این کشور خودخوانده را در هواپیمایی کرایه شده توسط شرکت هواپیمایی «ایرلیبرلند» همراهی کرده است.

یدلیچکا ۵ سال در سیاست منطقه ای فعال بوده است. او از آنچه مقررات زیاد حکومتی و اروپایی می نامد، به ستوه آمده است. مقرراتی که به گفته او ۱۶۰ هزار صفحه را شامل می شود. در نتیجه او پس از آنکه از یکی ازدوستان خود در مورد این سرزمین بدون صاحب شنید، لیبرلند را پایه گذاری کرد.
در این هواپیما شهروندان بالقوه لیبرلند و سرمایه گذاران حضور دارند.

اما به جای فرود در لیبرلند، یدلیچکا به فرودگاه اوسییِک در کرواسی می رسد و بعد از آن به ساحل دانوب در صربستان می رود. برنامه او این است که از آنجا سوار بر قایق و همراه با شهروندان جدید لیبرلند که به اصطلاح سُفرای آن هستند، به این سرزمین برود. حتی یک گروه صلیب سرخ لیبرلند هم وجود دارد.

اما آیا لیبرلند می تواند واقعا تبدیل به بهشت مالیاتی شود یا این تنها یک حیله سیاسی محکوم به شکست است؟

تخمین زده می شود که حدود ۴۰۰ منطقه خودخوانده در سراسر جهان وجود دارند. پیر لویی بواتل یک تاجر فرانسوی است. او در لیبرلند سرمایه گذاری کرده و معتقد است که لیبرلند یک خرده کشور نیست.

او می گوید: «بیشتر خرده کشورها توسط گروه کوچکی از افراد ساخته شده اند، گاه تنها یک نفر در منطقه ای بسیار کوچک همراه با یک خانه و یک باغ حضور دارد. برخی دیگر از خرده کشورها هستند که ادعا می کنند که مثلا ملکی در فضا دارند. در حالی که مساحت لیبرلند ۷۰۰ هکتار است که سه برابر مساحت موناکو است. در نتیجه کاملا این امکان وجود دارد که در آن اسکان پیدا کنید، زیرساختها و ساختمانهایی بسازید و شرکتها و خدمات و بسیاری چیزهای دیگر در آن تاسیس کنید.»

اما برای ساختن یک کشور شما باید ابتدا در آن مستقر شوید. امری که پیچیده است بویژه که برخی از مناطق دو طرف رودخانه دانوب برای دهه ها مورد مناقشه بین کرواسی و صربستان بوده اند.

ویت یدلیچکا اصرار دارد که آنچه او انجام داده قانونی بوده است و ساختن لیبرلند منجر به رفاه و شکوفایی منطقه خواهد شد.

ویت یدلیچکا می گوید: «بنابر قانون بین المللی آنچه یک ملت برای تبدیل شدن به یک کشور نیاز دارد یک قلمرو است و ما یک قلمرو داریم. این کاملا قانونی است که قلمرویی را که هیچ کشوری بر آن ادعای مالکیت ندارد، تصرف کنید و این همان اتفاقی است که رسما در منطقه گورنیا سیگا روی داده بود. این قلمرو بین صربستان و کرواسی است و هیچ کدام از آنها در ۲۴ سال اخیر بر آن ادعای مالکیت نکرده اند.»

اما در چند هفته اخیر تعداد روزافزونی از نیروهای پلیس کرواسی در رود دانوب و سواحل آن حضور دارند و به همین دلیل ناخدای قایق که صرب است جهت قایق او را بر می گرداند. این نزدیکترین حدی است که یدلیچکا و پیروانش فعلا می توانند به لیبرلند نزدیک شوند.

یدلیچکا همچنان مصمم است و می گوید از طریق مجاری دیپلماتیک با دولت کرواسی در تماس است.

پدر و پایه گذار لیبرلند در عزم خود در متقاعد کردن رسانه ها و دیگران مصر به نظر می رسد. او می گوید لیبرلند یک شوخی مجازی نیست بلکه یک پروژه واقعی برای ساختن یک آرمانشهر مدرن است.

ویت یدلیچکا می گوید: «واقع گرایانه فکر می کنم که هیچ چیز اکنون نمی تواند لیبرلند را متوقف کند زیرا همچنان اراده ۴۰، ۵۰، ۳۰۰ هزار نفر که می خواهند کشوری درست کنند، وجود دارد و ما یک ایمان مشترک داریم، به این معنا که همه ما یا بیشتر کسانی که برای شهروندی لیبرلند ثبت نام کرده ایم اعتقاد داریم که حکومت باید حداقلی باشد. تنها باید به امور بسیار اساسی بپردازد. ما اکنون با پلیس کرواسی مشکل داریم، اما این اکنون تنها مانعی است که ما را از درست کردن یک کشور جدید باز می دارد. هر وقت آنها به ما اجازه ورود بدهند ما سپس می توانیم کشور را درست کنیم.»

اما وقتی ساکنان لیبرلند می خواهند در ساحل کشورشان پیاده شوند آنها بازخواست و بازداشت می شوند. این اتفاق یک روز پس از سفر یدلیچکا با قایق رخ داد.

دولت کرواسی که در ابتدا لیبرلند را به عنوان شوخی مجازی نادیده گرفته بود اینک رسما اعلام کرده است که منطقه مورد نظر، منطقه ای بدون صاحب نیست. دولت کرواسی می گوید که پلیس این کشور به گشت زنی در این منطقه تا زمان دستیابی به توافقی بین صربستان و کرواسی بر سر مناطق مرزی مورد مناقشه پس از فروپاشی یوگسلاوی ادامه می دهد.

کسانی که دستگیر شدند به گروهی به نام «موسسه شهرک سازی لیبرلند» تعلق دارند که توسط نیکلاس نیکولایسن مدیریت می شود.

نیکلاس نیکولایسن، کارآفرین در زمینه فناوری اطلاعات و پولهای مجازی، می گوید که نیروهای کرواسی غیرقانونی رفتار می کنند. او می گوید لیبرلند به واقعیت خواهد پیوست. آنها دارای پول و نیروی انسانی هستند اما هیچ گونه سرمایه گذاری بدون خطر نیست.

نیکلاس نیکولایسن، رئیس “موسسه شهرک سازی لیبرلند” می گوید: «“موسسه شهرکسازی لیبرلند” از طریق اهدای پول توسط یک گروه سرمایه گذاری به نام “شرکت شهرک سازی لیبرلند” مورد حمایت مالی قرار می گیرد. این یک شرکت سهامی به ثبت رسیده در لیبرلند است و با سرمایه گذاری در شرکت، شما صاحب ملک واقعی در لیبرلند می شوید. اگر این پروژه موفق شود این یک سرمایه گذاری بسیار خوب خواهد بود. با این حال، این یک پروژه بسیار پرخطر است و هر کسی که به شکل مالی در آن شریک می شود مطمئنا باید بداند که هیچ ضمانتی برای اینکه ما خواهیم توانست استقلال لیبرلند را بدست بیاوریم، وجود ندارد.»

ویت یدلیچکا می گوید: «ما تنها نمی خواهیم یک گریزگاه مالیاتی درست کنیم بلکه می خواهیم یک بهشت مالیاتی درست کنیم. دلیل اصلی این کار این است که تعداد زیادی جهنم مالیاتی این روزها در سراسر جهان وجود دارد. مردم بیشتر از ۶۰ یا ۷۰ درصد آنچه بدست می آورند را به دولتها می دهند و ما واقعا فکر می کنیم که باید رقابت بیشتری برای وجود کشورهایی مانند هنگ کنگ، لیختنشتاین و یا موناکو باشد تا جهان آزادتر باشد و مردم بتوانند موفق تر باشند.»

در حالی که استقلال لیبرلند در هاله ای از ابهام قرار دارد، یدلیچکا تابعیتهای جدید اعطا می کند. تنها معیار برای تبعه شدن این است که شما نمی توانید کمونیست، نازی و یا دارای سابقه جنایی باشید. کمکهای مالی هم می تواند به کسب تابعیت کمک کند.

هنگام اعطای تابعیت ویت یدلیچکا، رئیس جمهوری لیبرلند از شهروندان آینده این کشور خودخوانده می پرسد: آیا سوگند یاد می کنید که اموال سایر مردم را از طریق اجبار حکومتی غصب نکنید؟

یدلیچکا می گوید لیبرلند اکنون حدود ۳۰ هزار تبعه دارند.

آنها همچنین دارای قانون اساسی، پرچم و سرود ملی هستند و اکنون تنها به یک قلمرو نیاز دارند.

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:لیبرلند کجاست,کرواسی,صربستان,جمهوری یوگسلاوی سابق , رود دانوب ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

به گزارش یورو نیوز یخچال طبیعی کوری کالیس در رشته کوههای آند در پرو یک دره یخی است که به دشتی پر از یخ به نام کوئلکایا می رسد. گروههایی از دانشگاه اوهایو آمریکا از میانه دهه ۱۹۷۰ مشغول کار بر روی این یخچال طبیعی هستند.

به گفته مرکز ملی داده یخ و برف در آمریکا، یخهای کوری کالیس از سال ۱۹۶۳ که اندازه گیری آغاز شده است، ۱,۱ کیلومتر عقب رفته اند. این مقدار معادل ۵۰ درصد مساحت کل این یخچال طبیعی است.

از بین رفتن بخشی از یخها باعث شده است باقی مانده های گیاهان فسیلی نمایان شوند.

لونی تامپسون، دیرینه شناس اقلیمی از دانشگاه اوهایو آمریکا می گوید: « ما یکی از این گیاهان را در سال ۲۰۰۲ پیدا کردیم و حتی در سال ۲۰۰۲ مقداری رنگ داشت. اما بر اثر تغییرات آب و هوایی صدمه دیده است زیرا هیچ بافتی از چوب در آن وجود ندارد و در نتیجه از بین خواهد رفت.»

این گروه در سال ۲۰۰۱ گیاهان فسیلی نمایان شده بر اثر آب شدن یخها را دارای قدمتی ۶۳۰۰ ساله ارزیابی کرد.

تامپسون می گوید این امر نشان می دهد که این دشت یخی هرگز در ۶۳ قرن گذشته به این کوچکی نبوده است.

این گروه در سفر خود موفق به جمع آوری ۱۷ گونه گیاه فسیلی شد و آنها را برای شناسایی و تعیین تاریخ کربنی با خود به آزمایشگاهش در اوهایو برد.

دون کنی، یک محقق ارشد این گروه است.

او می گوید: «هر گیاهی از مکانی متفاوت و با نزدیک شدن تدریجی به یخچال طبیعی برداشت شده است. در نتیجه امیدواریم این امر بتواند تاریخی اسیر شدنش توسط یخچال را به ما نشان دهد زیرا از آن هنگام گیاه دیگر مواد مغذی و دی اکسید کربن از فضا نمی گرفته است. ما می توانیم با بررسی غلظت کربن-۱۴ آن، تاریخ یخ زدن گیاه در یخچال را تعیین کنیم.»

پرو در میان کشورهایی است که بیشترین تاثیر را از تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیتهای بشری پذیرفته است.

این کشور خشک در کوهستان آند دارای بیش از ۷۰ درصد از یخچالهای طبیعی گرمسیری است که بیش از یک پنجم از حجم خود را در سه دهه اخیر از دست داده است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:یخچال طبیعی, کوههای آند,پرو,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

وَنسان ون گوگ یا آن گونه که در زبان هلندی خوانده می‌شود فینسِنت فان خوخ، نابغه نقاشی بود که در سن ۳۷ سالگی خودکشی کرد و بسیاری او را دیوانه می‌پنداشتند.

۲۹ ژوئیه ۲۰۱۵ مصادف است با ۱۲۵مین سالمرگ او.ونسان ون گوگ، نقاش نامدار هلندی اگر چه در زمان حیاتش در گمنامی به‌سر می‌برد و در نهایت نیز در فقر به عمرش پایان داد، اما اکنون یکی از تأثیرگذارترین نقاشان جهان محسوب می‌شود. روز ۲۹ ژوئیه سال جاری میلادی ۱۲۵ سال از درگذشت او می‌گذرد. از این رو بسیاری از موزه‌ها و مراکز فرهنگی جهان نمایشگاه‌ها و برنامه‌هایی برای گرامیداشت یاد او برپا کرده‌اند.وَنسان ون گوگ در سی‌ام مارس سال ۱۸۵۳ به دنیا آمد. نام برادرش را که یک سال قبل از آن در همین روز درگذشته بود، بر او گذاشتند. در مجموع پنج خواهر و برادر داشت. نامه‌نگاری‌های بسیار او با برادر جوان‌ترش "تئو" باقی مانده است. پدرش کشیش بود و او خانه دوران کودکی را "تاریک و سرد" توصیف کرده است.خانواده ون گوگ او را عضوی ناخلف می‌دانستند.

 

او به هرکاری دست می‌زد پس از چندی رها می‌کرد. شغل‌هایی چون دلال آثار هنری، معلم یا واعظ مذهبی را یکی پس از دیگری رها کرد. در سال ۱۸۷۹ به میان کارگران معادن زغال سنگ شهر بوریناژ در بلژیک رفت و با کرایه کردن اتاقی در این خانه، به عنوان مُبلغ مسیحی به فعالیت‌ پرداخت.زندگی محقر کارگران معدن تاثیری شدید بر ون گوگ گذاشت. او سعی می‌کرد جزئی از این کارگران باشد و به همین جهت چهره‌اش را تیره کرد تا از نظر ظاهر نیز شبیه آنها شود. سرانجام تصمیم گرفت زندگی آنها را در طراحی‌های خود ثبت کند.از معدن مارکاسه در شهر بوریناژ بلژیک که زمانی ون گوگ در آنجا با کارگران همراه بود، ویرانه‌ای بیشتر باقی نمانده است. واگنی یاد آن زمان را زنده نگاه داشته است. ون گوگ با دیگر کارگران این معدن به اعماق ۷۰۰ متری زمین می‌رفت. او در نامه‌ای برای برادرش تئو در باره شرایط کار آنجا نوشته و توضیح داده است که از تنگی جا و تاریکی معدن شوکه شده است.

ون گوگ بار دیگر به هلند به شهر کوچک نوانن نزد خانواده‌اش بازگشت و پدر و مادر گرچه رضایتی از او نداشتند، اما محلی برای سکونت پسرشان تعیین کردند. او از سال ۱۸۸۳ تا ۱۸۸۵ آنجا ماند و به نقاشی از مزارع و دهقانانی که به کار مشغول بودند پرداخت. رنگ‌های انتخابی او بسیار تیره بودند. او هیچ علاقه‌ای به زیبا جلوه دادن موضوع نقاشی‌هایش نداشت. سیب زمینی‌ها یکی از آثار این دوران است.ون گوگ طی دوسال اقامت در خانه پدری، خود را کاملا وقف زندگی ساده و طبیعی کرد. تابلوی سیب‌زمینی‌خورها در سال ۱۸۸۵ خلق شد؛ تابلویی که زندگی ساده‌ را که اساس‌اش رابطه مستقیم با طبیعت است می‌ستاید و در ارزش‌های مدرن شهری تردید می‌کند. ون گوگ در نامه‌ای به برادرش تئو در باره این اثر می‌نویسد، قصد او از این نقاشی نشان دادن روش زندگی کاملاً متفاوتی با زندگی انسان‌های متمدن بوده است.ون گوگ در این زمان آتلیه‌ای برای خود داشت و دست‌کم یک تابلو در روز می‌کشید.

سادگی تکنیک ون گوگ به آثار این دوره او حالتی ناپخته می‌دهد. زندگی مردم روستایی جذابیت خاصی برای او داشت. در همین خانه بود که تابلوی سیب‌زمینی‌خورها خلق شد.هیچ کس حدس نمی‌زد که ونسان ون گوگ مهم‌ترین هنرمند جهان شود. او پس از مرگ پدر از زادگاه‌اش رخت بربست و با تابلوی سیب‌زمینی‌خورها راهی شهر بزرگ آنتورپ بلژیک شد و کمی بعد از آنجا به پاریس رفت و با حمایت مالی برادرش تئو اتاقی فقیرانه برای خود دست‌و‌پا کرد و فعالیت‌های هنری‌اش را در این شهر آغاز کرد.ون گوگ از جمله نقاشان اروپایی است که از هنرمندان ژاپنی الهام گرفته‌ است. بسیاری از تابلوهای ون گوگ تاثیر شدید او را از آثار کنده‌کاری هنرمند ژاپنی کاتسوشیکا هوکوسای نشان می‌دهند.ون گوگ در بیستم فوریه سال ۱۸۸۸ پاریس را به مقصد جنوب این کشور ترک کرد.

او در جست‌و‌جوی نور بود. ون گوگ که در ابتدا تحت تاثیر نقاشی‌های هلندی از رنگ‌های تیره و محزون استفاده می‌کرد، در جریان برخورد دائمی با هنرمندان دیگر در پاریس به خطوط پرتاثیر و رنگ‌های تند و نور قوی محیط اطرافش در خارج از شهر پرداخت.در صدوبیست‌وپنجمین سال درگذشت ونسان ون گوگ، ۳۰ انستیتوی اروپایی با هم همکاری می‌کنند و در برنامه‌هایی متنوع به بررسی او و آثارش می‌پردازند. در هلند قرار است آثار اولیه این هنرمند بزرگ جهان بررسی شود و تاثیراتی که او روی دیگر هنرمندان گذاشته است. در چند شهر فرانسه نیز در برنامه‌هایی متنوع شخصیت ون گوگ مطرح می‌شود؛ ون گوکی که در سال ۱۸۹۰ در سن ۳۷ سالگی، با شلیک گلوله به زندگی‌اش پایان داد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:وَنسان ون گوگ ,نقاش نامدار هلندی,تابلوی سیب‌زمینی‌خورها ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com