جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

در ادامه درگیری حقوقی بی‌پایان اپل و سامسونگ، تازه‌ترین تلاش اپل برای ممنوع کردن فروش محصولات سامسونگ بی‌نتیجه ماند.
به گزارش فارس به نقل از یو اس ای تودی، اپل قصد داشت تا فروش گوشی های هوشمند سامسونگ را در داخل آمریکا ممنوع کند. اپل مدعی است سامسونگ با نقض حقوق مالکیت معنوی آن و بدون اجازه از اختراعات ثبت شده اش در تولیدات خود استفاده کرده است.
اپل در تابستان گذشته توانسته بود از طریق همین شکایات بیش از یک میلیارد دلار از سامسونگ غرامت بگیرد. اما تلاشش برای افزایش محکومیت سامسونگ بی نتیجه مانده است.
در عین حال قاضی دادگاه جدید لوسی که معتقد است در روند رسیدگی به این پرونده اتفاقات زیادی افتاده که باید مورد بررسی مجدد قرار گیرد.
اپل پیش از این موفق شده بود جلوی فروش 8 مدل از گوشی های هوشمند سامسونگ را بگیرد. با توجه به پرفروش بودن این مدل ها تصمیم یاد شده به شدت به ضرر سامسونگ بوده است.
این دو شرکت حدود دو سال است که بر سر مسائل مربوط به نقض حقوق مالکیت معنوی با یکدیگر درگیر هستند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اپل و سامسونگ,گوشی های هوشمند ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بعضي از اين عوارض جانبي که در گزارش منتشره توسط FDA به چشم مي‌خورد شامل افزايش ضربان قلب، خستگي، استفراغ، از دست دادن هوشياري و ايست قلبي- تنفسي است. همچنين در اين گزارش آمده است که در سال 2009، نوشابه‌هاي انرژي‌زا مسئول 13000 مورد مراجعه به اورژانس‌هاي بيمارستاني در ايالات متحده بوده‌اند.مواردي از مرگ نيز به واسطه مصرف اين نوشيدني‌ها در آمريکا گزارش شده است.

موسسه فرهنگی ابن سينای بزرگ

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:عوارض جانبي ,نوشابه‌هاي انرژي‌زا ,مرگ‌زا,FDA,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 


نباید به تخم مرغ به چشم یک غذای حاضری و ساده نگاه کرد چرا که تخم مرغ منبع غنی از ویتامین ها مانند ویتامینD,E,K ,B و مواد معدنی از جمله آهن، روی و فسفر است. همچنین سرشاز از ید؛ عنصر لازم برای عملکرد مطلوب غده تیروئید و سلنیوم و آنتی اکسیدان در حد عالی است. نکته دیگر این که تخم مرغ منبع غنی پروتئین هاست و به همین دلیل کسانی که رژیم گیاهخواری دارند می بایست حتما در برنامه غذایی خود تخم مرغ مصرف کنند.
تخم مرغ یک ماده غذایی بسیار مفید برای سلامتی به حساب می آید. تحقیقات اخیر گویای این است که تخم مرغ فواید بسیاری برای چشم دارد، چرا که سرشار از ویتامینA ؛عنصر مفید برای شبکیه چشم می باشد. یک تخم مرغ، 30% از این مقدار لازم را تامین می کند. اما خواص تخم مرغ در مورد بینایی تنها به همین مورد محدود نمی شود؛ بلکه منبعی از کاروتنوئیدهای خاص مانند لوتئین و زآکزانتین است که مسئول رنگ زرده هستند و در بینایی نیز تاثیر دارند. این ترکیبات خصوصا از استحاله ( از بین رفتن) ماکولای شبکیه ؛ بیماری مرتبط با سن که نابینایی را در پی دارد ، جلوگیری می کند. البته این رنگ دانه ها در سبزیجات سبز نیز وجود دارد. 

کلسترول و تخم مرغ

در کنار طعم خوشمزه تخم مرغ، سؤالاتی از جمله اینکه " آیا تخم مرغ مقدار کلسترول خون را بالا می برد؟" نیز مطرح می شود. شکی نیست که زرده تخم مرغ حاوی کلسترول است و به همین دلیل توصیه می شود افرادی که کلسترول بالا دارند، مصرف این ماده غذایی را به حداقل رسانده و یا آن را کاملا از برنامه غذایی حذف کنند. با این حال باید یادآور شد که کلسترول به دو نوع کلسترول خوب (HDL)  و کلسترول بد( LDL) تقسیم می شود. گذشته از این، مطالعات زیادی نشان می دهد که مصرف 2 تا 3 عدد تخم مرغ در هفته، فقط مقدار بسیار کمی کلسترول بد را که برای سرخرگ ها مضر است، بالا می برد. به همین دلیل منطقی به نظر نمی رسد کسانی که کلسترول بالا دارند، کلا تخم مرغ را از برنامه خود حذف کنند. همچنین باید گفت که کلسترول الزاما توسط بدن ساخته می شود و تنها بخش کمی از این مقدار با خوردن موادغذایی به بدن می رسد. خوردن تخم مرغ تاثیر مستقیمی در بالا رفتن مقدار کلسترول ندارد؛ بلکه تغذیه نامتعادل موجب این امر می شود. در حالی که عکس این موضوع نیز صادق است؛ چنانکه پرورش دهندگان تخم مرغ، می توانند تخم مرغ هایی پرورش دهند که مقدار کلسترول خون را پایین آورد، به این نحو که به مرغ ها دانه های کتان یا کلزا که سرشار از امگا3 است، بدهند. در نتیجه، تخم مرغ سرشار از این اسیدهای چرب می شود که در واقع سلاحی در برابر کلسترول است!
همچنین3 /1 چربی های موجود در تخم مرغ را اسیدهای چرب اشباع و 3/2 را اسیدهای چرب غیر اشباع تشکیل می دهند و در صورت امکان بهتر است تخم مرغ خانگی مصرف شود، چرا که این تخم مرغ ها 5 برابر تخم مرغ های صنعتی دارای امگا3 هستند.
یکی دیگر از نکاتی که اخیرا در مورد فواید تخم مرغ کشف شده است، نشان می دهد که تخم مرغ در کاهش وزن تاثیرگذار است. در واقع پروتئین های تخم مرغ، تحلیل ماهیچه ای را کاهش داده و ذوب شدن چربی ها را تسهیل می کند. تنها مسئله این است که به نظر می رسد این تاثیر در صبح ها بیشتر است. توصیه می شود برای بهره مندی بیشتر از خواص مواد تشکیل دهنده آن، هر روز صبح یک تخم مرغ میل شود. محققان همچنین خاطرنشان می کنند افرادی که تمایلی به خوردن 
تخم مرغ در صبح ندارند، احتمالا می توانند با مصرف لبنیات و گوشت کم چرب این مسئله را جبران کنند.

چند تخم مرغ در هفته....
در این صورت که تخم مرغ چندان کلسترول خون را بالا نمی برد، آیا می توان گفت که مصرف زیاد تخم مرغ، خطری برای قلب ندارد؟ پاسخ این سؤال را تحقیقی که بر روی 20000 نفر که مدت 20 سال تحت کنترل بودند، نشان می دهد. بر اساس این پژوهش ، خوردن حتی 6 تخم مرغ در هفته، خطر ابتلا به حملات قلبی را افزایش نمی دهد.
و نکته آخر اینکه...
تخم مرغ را باید در یخچال نگهداری و حداکثر تا سه هفته مصرف کرد. بهتر است تخم مرغ های تازه را در خوراکی هایی از نوع مایونز و تخم مرغ های بیشتر مانده را برای غذاهایی که پخته می شود، به کار برد.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تخم مرغ,کلسترول,غذا,اسیدهای چرب اشباع,HDL,LDL,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
در اوایل دهه 90 آنجلینا جولی از افسردگی رنج می برد و حتی رگ دستش را زده بود. او سال 2004 به Allure گفت من در سال های اولیه جوانی احساس افسردگی می کردم و....                                                        
 
 
1- آنجلینا جولی برای حفظ سلامت لب هایش از ترمیم کننده لب مارک Blistex استفاده می کند.
 
 
2- وقتی که آنجلینا کوچک بود، تدهین کردن با عطر و روغن را یاد گرفته بود و می خواست مسئول مراسم تدفین بشود. طبق گفته هفته نامه زندگی و سبک جولی سال 2008 یک مزرعه Cedar Creek اجاره کرد که صاحبش یک کشتی گیر حرفه ای بود و آن زمان براد پیت و فرزندانشان سر صحنه فیلمبرداری فیلم درخت زندگی بودند.  
 
 
3- یکی از محبوب ترین سرگرمی های آنجلینا جمع آوری چاقو و کتاب های چاپ اول است.

4- آنجلینا همچنان که بزرگ تر می شد به موسیقی راک علاقه مند شد، اما رقص سالنی را نیز یاد گرفت که او را در حال رقص در صحنه ای از فیلم خانم و آقای اسمیت دیده اید.
 
 Angelina Jolie poses on the red carpet in a pair of leather trousers on 5 June 2000 in Los Angeles.
 
5- آنجلینا در مصاحبه با یک نشریه اعتراف کرد که همیشه از بغل کردن و در آغوش گرفتن بدش می آمده. او گفته من همچنان که بزرگ می شدم با در آغوش گرفتن مشکل داشتم حتی با مادرم. من همیشه نفسم را حبس می کردم و حالا فقط راجع بهش صحبت می کنم.
 
 
6- در اوایل دهه 90 آنجلینا جولی از افسردگی رنج می برد و حتی رگ دستش را زده بود. او سال 2004 به Allure گفت من در سال های اولیه جوانی احساس افسردگی می کردم و نمی توانستم پیوند و اتصال خودم با انسانیت را حس کنم. عکس: آنجلینا جولی و ویونا رایدر در صحنه ای از فیلم«دختر از هم گسیخته» سال 1999 که زندگی بیماران روانی زن را نشان می داد.
 
 
7- در سال 1997 او با جانی لی میلر هم بازی اش در فیلم «هکرها» ازدواج کرد. او در مراسم عروسی اش  شلوار چرمی مشکی و تی شرتی سفید پوشید که با خون خودش اسم جانی را رویش نوشته بود.
 
 
8- اولین فیلمی که آنجلینا در آن بازی کرد فیلم 'Lookin' to Get Out' بود که با پدرش Jon Voight همبازی شد.او در آن زمان تنها 6 سال داشت.
 
 Angelina Jolie stepped out on the town in this leopard-print coat on 27 September 2004 in New York.
 
9- مراسم ازدواجش با بیلی باب تورنتون در لاس وگاس 189 دلار خرج داشت.
 
 
10- در سال 2001 آنجلینا جولی و بیلی باب تورنتون وصیت نامه هایشان را با خون امضا کردند.
 
 
11- تتوی روی شانه چپ او کار یک هنرمند تایلندی است که از یک چکش و سوزن یک فوت و نیمی استفاده می کرد.
 
 
12- آنجلینا جولی مدرک خلبانی دارد.
 
 
13- آنجلینا جولی و ریس ویتراسپون سال 2007 در لیست بالاترین دستمزدهای هالیوودی ها در یک رده قرار گرفتند. هر دوی آنها برای هر فیلم 15 تا 20 دلار دریافت کرده بودند.  
 

14- آنجلینا جولی در سال 2007 جذاب ترین فرد تاریخ نامگذاری شد او هم شریک زندگی اش براد پیت و همالویس پریسلی را شکست داد.
Angelina Jolie looked ever so slightly gothic in this black dress on 3 February 2003 in Los Angeles.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: آنجلینا جولی,هالیوود,هنرپیشه زن,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ایرانیان نزدیک به چند هزار سال است که شب یلدا آخرین شب پاییز را که درازترین و تاریکترین شب در طول سال است تا سپیده دم بیدار می‌مانند و در کنار یکدیگر خود را سرگرم می‌دارند تا اندوه غیبت خورشید و تاریکی و سردی روحیهٔ آنان را تضعیف نکند و با به روشنایی گراییدن آسمان به رخت خواب روند و لختی بیاسایند.

در آیین کهن، بنابر یک سنت دیرینه آیین مهر شاهان ایرانی در روز اول دی‌ماه تاج و تخت شاهی را بر زمین می‌گذاشتند و با جامه‌ای سپید به صحرا می‌رفتند و بر فرشی سپید می‌نشستند. دربان‌ها و نگهبانان کاخ شاهی و همهٔ برده‌ها و خدمت‌کاران در سطح شهر آزاد شده و به‌سان دیگران زندگی می‌کردند.

رئیس و مرئوس، پادشاه و مردم عادی همگی یکسان بودند. البته درستی این امر تایید نشده و شاید افسانه‌ای بیش نباشد. ایرانیان در این شب باقی‌مانده میوه‌هایی را که انبار کرده بودند به همراه خشکبار و تنقلات می‌خوردند و دور هم گرد هیزم افروخته می‌نشستند تا سپیده دم بشارت روشنایی دهد زیرا به زعم آنان در این شب تاریکی و سیاهی در اوج خود است. جشن یلدا در ایران امروز نیز با گرد هم آمدن و شب‌نشینی اعضای خانواده و اقوام در کنار یکدیگر برگزار می‌شود. متل‌گویی که نوعی شعرخوانی و داستان‌خوانی است در قدیم اجرا می‌شده‌است به این صورت که خانواده‌ها در این شب گرد می‌آمدند و پیرترها برای همه قصه تعریف می‌کردند. آیین شب یلدا یا شب چله، خوردن آجیل مخصوص، هندوانه، انار و شیرینی و میوه‌های گوناگون است که همه جنبهٔ نمادی دارند و نشانهٔ برکت، تندرستی، فراوانی و شادکامی هستند، این میوه‌ها که اغلب دانه‌های زیادی دارند، نوعی جادوی سرایتی محسوب می‌شوند که انسان‌ها با توسل به برکت‌خیزی و پردانه بودن آنها، خودشان را نیز مانند آنها برکت‌آور می‌کنند و نیروی باروی را در خویش افزایش می‌دهند و همچنین انار و هندوانه با رنگ سرخشان نمایندگانی از خورشید در شب به‌شمار می‌روند. در این شب هم مثل جشن تیرگان، فال گرفتن از کتاب حافظ مرسوم است. حاضران با انتخاب و شکستن گردو از روی پوکی و یا پُری آن، آینده‌گویی می‌کنند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:شب یلدا,عادات مرسوم در ایران,میوه‌ها, انار و هندوانه,شب‌نشینی ,تاریکی و سیاهی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

نسل جدید تلویزیونهای هوشمند سه بعدی با داشتن قابلیت پلتفرم مرورگر اینترنتی مجهز به فلش و فروشگاه نرم‌افزاری، عرضه شد.به گزارش علم پرس به نقل از مهر، یکی از کمپانی های تولید کالاهای دیجیتالی از تلویزیون هوشمند سه بعدی رونمایی کرده که امکان استفاده از سرویس های شبکه های اجتماعی را از طریق این دستگاه ممکن می‌کند و به تعبیری تلویزیون را به دستگاهی اجتماعی تبدیل کرده است.کمپانی سامسونگ با معرفی تلویزیون‌های LED سری ES6950 به عنوان یکی از با ‌صرفه‌ترین تلویزیون‌های هوشمند سه‌بعدی در سال جاری میلادی اعلام کرد: این رده از محصولات که در اندازه‌های ۳۲ تا ۵۵ اینچ در بازار موجود خواهند بود، از امکاناتی مانند گیرنده دیجیتال داخلی، ضبط‌ کننده ویدئوی شخصی (PVR) و پشتیبانی از اسکایپ بهره می‌برند. این تلویزیون‌ها همراه با دو عدد عینک سه‌بعدی اکتیو شاتر به مشتریان عرضه می‌شوند که تنها ۲۳ گرم وزن دارند و به جای استفاده از اینفرارد، از بلوتوث برای ارتباط با تلویزیون بهره می‌برند.استاندارد فناوری بلوتوث نه‌تنها باعث عبور بهتر امواج رادیویی از میان موانع می‌ شود بلکه این نوع ارتباط از پایداری بیشتری در برابر پارازیت‌ها و تداخل امواج برخوردار خواهد بود و محدودیت زاویه دید نیز با استفاده از این تکنولوژی برداشته می شود..از دیگر قابلیت های موجود در این تلویزیون‌ها وجود پلتفرم Samsung Smart Hub است که این پلتفرم شامل مرورگر اینترنتی مجهز به فلش و فروشگاه نرم‌افزار است و هم‌اکنون صدها نرم‌افزار در این فروشگاه قرار گرفته‌اند که کاربران می‌توانند آنها را برای تلویزیون‌های اسمارت خود دانلود کنند. با شماری از این نرم‌افزارها می‌توان از سرویس‌هایی مانند شبکه های اجتماعی استفاده و تلویزیون را به دستگاهی اجتماعی تبدیل کرد.در این فروشگاه، نرم‌افزارهایی رایگان هم برای کنترل تلویزیون توسط اسمارت‌فون‌های مجهز به سیستم‌عامل‌های آندروئید و iOS درنظر گرفته شده‌اند.امکان دیگری که در اختیار دارندگان این سری از تلویزیون‌ها قرار می‌گیرد، امکان ضبط برنامه‌ها است به نحوی که کاربران می‌توانند با اتصال یک حافظه جانبی به پورت USB تلویزیون، برنامه‌های تلویزیونی دلخواه خود (پخش دیجیتال) را ضبط کنند و در زمان دلخواه از تماشای آن بهره ببرند.این تلویزیون‌ها به وای فای داخلی هم مجهز هستند تا اتصال آسان‌تر به اینترنت و همچنین استریم کردن محتوا به کمک DLNA را برای کاربران فراهم کنند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تلویزیونهای هوشمند سه بعدی,نسل جدید ,مرورگر اینترنتی ,سرویس های شبکه های اجتماعی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دانشمندان ایتالیایی با استفاده از شیوه‌های علوم پزشکی قانونی مدرن توانسته‌اند راز هزاران ساله چگونگی ترور فرعون مصری را حل کنند.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اسکنهای مومیایی رامسس سوم یک زخم عمیق و گسترده را در گردن این شاه مصری به نمایش درآورده که نشانگر بریده شدن گلوی وی با یک تیغ برنده است.این یافته‌ها در نهایت توانسته لحظات آخر عمر رامسس را بیش از 3000 سال بعد از فروپاشی سلطنت وی آشکار کند.تاکنون راز چگونگی مرگ این فرعون به شدت در میان مصرشناسان مورد بحث قرار داشت. باورها بر این است که رامسس سوم که دومین فرعون از سلسله بیستم محسوب می‌شود، از 1186 پیش از میلاد تا 1155 پیش از میلاد بر مصر حکومت کرده است.اسناد پاپیروسی نشان داده که در 1155 پیش از میلاد، اعضای حرمسرای رامسس در یک کودتا برای تغییر خط سلطنت وی را ترور کرده‌اند. این توطئه توسط زن کوچکتر شاه برنامه‌ریزی شده و با همکاری پسرش پرنس پنتاور انجام شد اما در نوشته‌ها چیزی در مورد موفقیت‌آمیز بودن این حرکت نوشته نشده است.بر این اساس بحثها در مورد علت مرگ رامسس ادامه داشت تا محققان موسسه مومیایی و مرد یخی آکادمی بولزانو/بوزن اروپا یک بازبینی بر روی مومیایی این فرعون و یک جسد ناشناخته دیگر که در نزدیکی آن پیدا شده و احتمال می‌رود که پرنس پنتاور باشد، انجام دادند.آنها با اجرای سی‌تی‌اسکن و آزمایشات دی‌ان‌ای بر روی مومیایی‌ها به بررسی علل مرگ و ارتباط آنها با یکدیگر پرداختند و با یک جراحت عمیق هفت سانتیمتری در گردن وی در زیر حنجره رامسس سوم روبرو شدند که باعث مرگ آنی وی شده است.گردن این مومیایی با یک یقه از لایه‌های کتانی ضخیم در اثر فرآیند مومیایی کردن پوشانده شده بود از این رو محققان تاکنون موفق به بررسی این محل نشده بودند.بررسی‌ها بر روی جسد دیگر نشان دهنده سن آن در حدود 18 تا 20 سال بوده و شباهتهای دی‌ان‌ای در میان آن دو احتمال پرنس پنتاور بودن جسد را افزایش داده است.بر اساس اسناد، پنتاور در محاکمه آن زمان برای مرگ پدرش گناهکار شناخته شده و به مرگ محکوم شد.این پژوهش در مجله British Medical منتشر شده است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پزشکی قانونی,ترور فرعون مصری ,مصرشناسان ,اسناد پاپیروسی ,مومیایی,جراحت عمیق هفت سانتیمتری ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

محققان دانشگاه آریزونا موفق به کشف اسکلت‌های با قدمت یک هزار سال شده‌اند که شواهد تازه‌ای از انجام روش تغییر شکل جمجمه را در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسکلت‌های کشف شده در نزدیکی دهکده کوچک «اوناواس» مکزیک با جمجمه‌های عجیب و تغییر شکل یافته بیشتر به موجودات بیگانه شباهت دارند.این کشف نخستین نمونه انجام روش تغییر شکل جمجمه (cranial deformation) در این منطقه محسوب می شود؛ در این روش جمجمه با قرار گرفتن در بین دو چوب به مرور زمان تغییر شکل پیدا می‌کند.«کریستینا گارسیا مورنو» مدیر پروژه اکتشافی تأکید می‌کند: روش تغییر شکل جمجمه در فرهنگ مزوامریکن برای تمایز قائل شدن بین طبقات مختلف اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گرفت.در این گورستان 25 اسکلت با قدمت یک هزار ساله کشف شده‌اند که در 13 جسد آثار تغییر شکل جمجمه مشاهده می شود. در کنار برخی از این اسکلت‌ها، زیور آلاتی مانند گوشواره، النگو، گردنبند و حلقه بینی کشف شده‌اند که از صدف‌های خلیج کالیفرنیا ساخته شده‌اند.این پروژه اکتشافی با همکاری دانشگاه ایالتی آریزونا و موسسه ملی مردم شناسی و تاریخ (INAH) انجام شده است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جمجمه‌های عجیب,فرهنگ مزوامریکن ,تغییر شکل جمجمه ,موسسه ملی مردم شناسی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

oxi.png

دانشمندان موفق به کشف مواد شیمیایی موجود در مغز شدند که می‌توانند بر میزان بخشندگی یا مغرور بودن شخص اثر بگذارند.به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در سال‌های اخیر، دانشمندان به دنبال شناسایی نقش اکسی‌توسین بوده‌اند که "مولکول اخلاق" نیز لقب گرفته است.در یک آزمایش تحت عنوان بازی اولتیماتوم، به یکی از دو شخص حاضر در نمونه موردی 100 دلار داده شد و به وی گفته شد که باید این مبلغ را با شخص دیگر تقسیم کند. چنانچه شخص دوم از این تقسیم ناراضی باشد می‌تواند از پذیرش آن امتناع ورزد، اما پس از این امتناع پول غیب می‌شود و هیچ‌کدام از آن‌ها به آن نمی‌رسند.پاول کاز، عصب‌شناس دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به همراه همکارانش صورت‌های مختلف این آزمایش را انجام دادند. در یکی از این آزمایشات اکسی‌توسین به شرکت‌کنندگان داده و مشخص شد که سهیم کردن دیگران توسط آن‌ها تا 80 درصد افزایش یافت.این دانشمندان دریافتند که اکسی‌توسین که زمانی به عنوان هورمون ترشح‌شده طی تولد و شیرخوارگی شناخته شده بود، نقش مهمی در ارتقای رفتار اجتماعی ایفا می‌کند. این ماده همچنین به عنوان یک انتقال‌دهنده عصبی یا پیام‌رسان بین سلول‌های مغز عمل می‌کند.به گفته زاک، اکسی‌توسین به ویژه همدردی را ارتقا می‌دهد و هنگامی که این ماه از شخصی منع می‌شود، وی در بروز رفتار گناه‌آمیز یا خودخواهانه بیشتر از خود تمایل نشان می‌دهد.به ادعای این دانشمند، هورمون تستوسترون از ترشح اکسی‌توسین ممانعت می‌کند و در آزمایشات صورت گرفته هنگامی که به مردان تستوسترون داده شد، آن‌ها طی انجام آزمایش، 27 درصد کمتر نسبت به دیگران بخشنده بودند.با این حال علی رغم این اثر، گفته می‌شود هورمون مزبور در حفظ نظم اجتماعی کمک می‌کند و در واقع افراد با سطوح بالای این ماده تمایل دارند که اشخاص حریص و عاری از رفتار همکاری‌گونه را تنبیه کنند.هم‌اکنون تحقیقات دیگری با موضوع کنکاش نقش اکسی‌توسین و اثرات پیچیده این پیام‌رسان شیمیایی که "داروی عشق" نیز نامیده می‌شود، در حال انجام هستند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مولکول اخلاق, اکسی‌توسین ,هورمون ,تستوسترون ,داروی عشق,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دانشمندان دانشگاه منچستر نوعی بیوکاتالیزور را شناسایی کرده‌اند که قادر است مواد شیمیایی موجود در بستنی، صابون و شامپو را تولید کند. این روش می‌تواند در درازمدت به تولید جایگزین مواد شیمیایی اشتقاق شده از سوخت‌های فسیلی بینجامد.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان حاضر در این پروژه نشان داده‌اند که حوزه در حال ظهور زیست‌شناسی مصنوعی می‌تواند در تولید سوخت خودروها یا تجهیزات برقی منازل از اسیدهای چرب طبیعی نقش شایانی را ایفا کند.دانشمندان دانشگاه منچستر از زیست‌شناسی مصنوعی جهت استخراج اسیدهای چرب طبیعی و هدایت این مولکول‌های چرب به سمت تولید سوخت فسیلی و مواد شیمیایی خانگی آماده بهره برده‌اند.مواد شیمیایی هیدروکربن در همه جا از جمله رایحه صابون، غلیظ‌کننده شامپو و سوخت خودرو موجود هستند.تعداد کربن‌های این مواد و این که آن‌ها اسیدی، آلدهید، الکل یا آلکان هستند نیز پارامترهای مهمی هستند که بر سمی بودن آن‌ها برای ارگانیسم‌های زیستی، پتانسیلشان برای تولید سوخت فسیلی و همچنین بوی این مواد به عنوان ترکیبات عطری اثر می‌گذارند.این موفقیت به محققان امکان تفحص بیشتر در زمینه چگونگی خلق انرژی تجدیدشدنی از منابع پایدار را می‌دهد. این پیشرفت همچنین می‌تواند به روش‌های ابتکاری‌تر اشتقاق سوخت‌ها از منابع طبیعی بینجامد.زیست‌شناسی مصنوعی، حوزه تحقیقات و فناوری بیولوژیکی است که علم و مهندسی را ترکیب می‌کند.جزئیات این تحقیق در PNAS انتشار یافت.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: بیوکاتالیزور ,بستنی, صابون و شامپو ,سوخت‌های فسیلی ,زیست‌شناسی مصنوعی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 عوارض دکلره‌ کردن مو

دکلره و بیرنگ کردن مو از مواردی است که امروزه در سالن‌های آرایش، مشتریان بسیاری پیدا کرده است. پودر دکلره مخلوطی از چند ماده شیمیایی است که برای روشن و بلوند کردن مو استفاده می‌شود. ترکیب عمده تشکیل‌دهنده این پودر، هیپوکلریت کلسیم است که به عنوان عامل سفید کننده عمل می‌کند.جالب است بدانید که از این ماده برای تصفیه آب نیز استفاده می‌شود. هیپوکلریت با نفوذ در ساقه مو و شکستن پیوندهای شیمیایی تشکیل دهنده کروموفور (کروموفورها مولکول‌هایی است که مسوولیت ایجاد رنگ را به عهده دارد) و تبدیل آن به یک ترکیب شیمیایی دیگر، رنگ طبیعی را از بین می‌برد و رنگ پلاتینی روی مو ایجاد می‌کند که می‌‌توان انواع رنگ‌های دلخواه را روی آن ایجاد کرد.استفاده مداوم از دکلره می‌تواند عوارض غیر قابل جبرانی برای مو به ارمغان بیاورد، بویژه کسانی که پوست حساسی دارند.این مواد به پوست سر آسیب جدی می‌رساند و در مواردی حتی می‌تواند ریزش مو و سفید شدن موها را به دنبال داشته باشد.این مواد روی ساقه مو اثرات مخربی می‌گذارد و باعث خشک شدن، تغییر شکل پروتئین‌های ساقه مو، شکنندگی، خشکی مو و موخوره می‌شود.برای کاستن از عوارض دکلره کردن موها رعایت نکات زیر می‌تواند موثر واقع شود:

۱- برای تغییر رنگ مو به رنگ‌های تیره‌تر معمولا محدودیتی وجود ندارد، ولی اگر می‌خواهید رنگ‌ موی خود را روشن‌تر کنید و برای این کار می‌خواهید از دکلره استفاده کنید، بهتر است سالانه یک تا دو بار بیشتر نباشد تا موی شما در این فاصله فرصت کافی برای رشد داشته باشد و رنگ‌های جدید آسیب‌ بیشتری به مو وارد نکند، چرا که دفعات زیاد این کار مو را خشک و شکننده و مستعد آسیب جدی می‌کند.

۲- همیشه قبل از دکلره کردن مو برای جلوگیری از حساسیت و التهاب، ابتدا روی قسمتی از موها آزمایش کنید. حساسیت ممکن است در حد قرمزی و خارش پوست و یا حتی شدیدتر به صورت تورم پوست سر باشد.

۳- بعد از دکلره کردن از شامپوهای ملایم مانند شامپو بچه و نرم‌کننده استفاده کنید، زیرا باعث لطافت بیشتر موها و شانه کردن آسان آنها ‌می‌شود و حتما بعد از استحمام سطح مو را با یک لایه از لوسیون‌ها و روغن‌‌های محافظ بپوشانید تا بتدریج مو بتواند به حالت اولیه برگردد. همچنین برای شکل دادن به این موها هرگز از باد گرم سشوار، اتوی مو و اسپری‌های حالت دهنده استفاده نکنید، چرا که در صورت استفاده، شکنندگی و خرد شدن مو را به همراه دارد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: دکلره و بیرنگ کردن مو,پودر دکلره,ماده شیمیایی,هیپوکلریت کلسیم ,خشکی مو و موخوره ,حساسیت و التهاب,لوسیون‌ها و روغن‌‌های محافظ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 نسل جدید دوچرخه های کورسی  

دوچرخه های مسابقه ای را بیشتر به نام کورسی می شناسیم و شاید خاطراتی نیز با آن ها داشته باشیم. این دوچرخه ها توسط ورزشکاران حرفه ای در مسابقات بزرگ استفاده می شود و سیستم آیرودینامیک خاصی دارد.دوچرخه ها نیز از پیشرفت تکنولوژی مصون نیستند و هر ساله مدل های جدیدی از آن ها وارد بازار می شود. به تازگی نیز طراحان نمونه هایی از نسل آینده دوچرخه های مسابقه یا کورسی را رونمایی کرده اند.به گزارش علم پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران، با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی تمامی وسیله ها پیشرفت کرده و نسل های جدید از آن ها وارد بازار می شود که امکانات خاص و جدیدی به همراه دارند.این دوچرخه دارای یک حالت آیرودینامیکی بسیار بالا است که باعث می شود دوچرخه سوار در مواجهه با باد هوا را کنار زده و با سرعت به راه خودش ادامه دهد همچنین برخلاف ظاهرش سوار شدن روی آن بسیار آسان و لذت بخش خواهد بود.نکته جالب در مورد این دوچرخه نوع بدنه آن است که به راحتی قابلیت تعویض دارد و شما می توانید در هر زمان بدنه آن را تعویض کنید و رنگ و طرح دلخواه تان را روی آن قرار دهید.سیستم نیرومحرکه این دوچرخه به صورت تک دنده است و تمام اتکای سرعتی و قدرتی آن بر روی بدنه و حالت خاص طراحی آن قرار دارد.

Madella Simone طراح ایتالیایی این دوچرخه می گوید نسل آینده مسابقات با دوچرخه او انجام خواهد شد و همچنین بسیاری از رکوردهای سرعت نیز جابجا می شوند.

 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نسل جدید دوچرخه های کورسی,نسل جدید دوچرخه های کورسی,آیرودینامیکی,آیرودینامیکی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 اشعه درمانی می‌تواند باعث ایجاد عوارض کوتاه مدتی چون ریزش موها، حالت تهوع و احساس خستگی شود.در بعضی چون باعث تورم مغز خواهد شد به بدتر شدن حال بیمار منجر می‌شود. در چنین صورتی باید با استروئید درمان شود.بعضی بیماران تا هفته‌ها پس از درمان همچنان از کمبود اشتها، بی‌خوابی، ضعف و بدتر شدن عوارض قبلی شکایت می‌کنند. این عوارض براثر آسیبی است که اشعه درمانی به اعصاب و سلول‌های سالم مغز ممکن است برساند. تعداد کمی از بیماران هم در اثر ایجاد تغییرات دائمی در بافت مغز عوارض جانبی طولانی مدتی بروز می‌کند.این عوارض شامل از دست دادن قدرت تفکر و حافظه و اختلال ذهنی است.در شیوه پیشرفته اشعه درمانی‌ محل دقیق بیماری هدف قرار می‌گیرد و به همین دلیل آسیب کمتری به بافت‌های دیگر می‌رساند. از آنجایی که سیستم عصبی کودکان در حال رشد است بروز این عوارض در میان کودکان بیشتر بوده است. باید در نظر گرفته شود که مزایای اشعه درمانی بسیار بیشتر از خطرات آن بوده است. 

BBC NEWS.جندی شاپور البرز

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: اشعه درمانی,تومورهای مغزی,اختلال ذهنی,سیستم عصبی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

جشن نور در لیون،  یکی از رویدادهای مهم سالانه این شهر است.علاوه بر این مراسم، ساکنین شهر به طور سنتی، با شمع های روشن در پشت پنجره ها، به پیشواز جشن می روند.یکی از جاذبه های توریستی شهر لیون، جشن نور است که سالیانه تا سه میلیون گردشگر را جذب این شهر می کند.در برنامه آتش بازی از فراز شهر و کلیسای فورویر، شهر غرق نور و جمعیت می شود.امروزه این مراسم در مناطق مختلف لیون و بر روی بسیاری از ساختمانهای شهر به صورت پرده هایی نمایشی و همراه با موسیقی برگزار می شود.

 

gal/Lyon/Fete_des_Lumieres_-_8_Decembre/Fete_des_Lumieres_Lyon64.jpg

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جشن نور در لیون –Fête des lumières - ,نور پردازی در لیون,کارناوال نور در لیون,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 لینکلن.جندی شاپور البرز

لینکلن، تازه ترین ساخته استیون اسپیلبرگ، در میان نامزدهای جایزه گلدن گلوب ۲۰۱۳ که ساعاتی پیش اعلام شدند، نامزد بیشترین جایزه شده است.این فیلم نامزد هفت جایزه از جمله جایزه بهترین بازیگر مرد برای دنیل دی لوییس، بهترین کارگردانی برای استیون اسپیلبرگ و بهترین فیلم درام است.

جندی شاپور البرز: Quentin Tarantino's 'Django Unchained'

در رشته بهترین درام، لینکلن با تریلر "آرگو"، ساخته بن افلک و "جانگو بی غل و زنجیر" (ِDjango Unchained) ساخته کوئنتین تارانتینو، رقابت می کند که هر یک نامزد پنج جایزه اند.

لینکلن.جندی شاپور البرز

برنده های گلدن گلوب روز ۱۳ ژانویه ۲۰۱۳ در لس آنجلس اعلام خواهند شد.همچنین سه زن بریتانیایی دارنده نشان های عالی بریتانیایی در رشته بازیگری نامزد شده اند. هلن میرن، مگی اسمیت و جودی دنچ. همچنین سریال های بریتانیایی داون تاون ابی، ساعت (The Hour)، و شرلوک هم نامزد شده اند.دنیل دی لوییس، بازیگر بریتانیایی، ریچارد گیر، جان هاکس، دنزل واشنگتن و خواکین فینیکس نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد در رشته درام هستند.از شگفتی های فهرست نامزدهای گلدن گلاب می توان دیده شدن نام نیکول کیدمن به عنوان نامزد بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای بازی در فیلم روزنامه فروش (Paper boy) اشاره کرد.جسیکا چستین برای بازی در فیلم "سی دقیقه پس از نیمه شب" (Zero Dark Thirty) که داستانی از شکار بن لادن را روایت می کند، ماریون کوتیار، نیامی واتس، ریچل وایز و هیلن میرن که در فیلم هیچکاک بازی کرده است، نامزدهای بهترین بازیگر زن هستند.

Salmon Fishing in the Yemen.جندی شاپور البرز

اقتباس سینمایی از تئاتر بینوایان نامزد چهار جایزه شده است، از جمله بهترین فیلم در رشته موزیکال یا کمدی، و هیو جکمن و ان هاتاوی به دلیل بازی در این فیلم، نامزد بهترین بازیگر شده اند.ادل، خواننده بریتانیایی برای ترانه فیلم اسکای فال نامزد جایزه بهترین آهنگ اوریجینال شده است.آهنگ هایی از فیلم های "بازی های ولع" ( Hunger Games) ، "شجاع" (Brave) ، و آدم های استخوان دار ( Stand Up Guys) با بازی آل پاچینو دیگر رقبای آهنگ اسکای فال هستند.در بخش فیلم های خارجی، "عشق"، برنده نخل طلای کن با "یک رابطه سلطنتی" از دانمارک، "دست نیافتنی" از فرانسه، "زنگار و استخوان" و "کانتیکی" رقابت خواهد کرد.در مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب که در هتل بورلی هیلتون برگزار خواهد شد، جودی فاستر، بازیگر فیلم "سکوت بره ها" جایزه سسیل بی دمیل را برای یک عمر دستاورد هنری دریافت خواهد کرد.

Skyfall.جندی شاپور البرز

بر خلاف دو سال گذشته که ریکی جرویس، کمدین بریتانیایی اجرای این برنامه را بر عهده داشت، مجریان این برنامه تینا فی، بازیگر "سریال ۳۰راک" و امی پولر خواهند بود.

در ادامه نوشتار لیست کاندیدا های برتر هر گروه

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:گلدن گلوب,نامزدهای جایزه گلدن گلوب ۲۰۱۳ ,سینما,دستاورد هنری ,کاندیداهای گلدن گلوب ۲۰۱۳,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

نمونه‌ای از «گل جسد» به تازگی در باغ گل باندونگ در غرب جاوا اندونزی روییده و با وجود بوی تعفن شدید، بازدیدکنندگان زیادی دارد.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گل نسبتا نادر titan arum‌ بومی منطقه سوماترا در غرب اندونزی بوده و در جنگل های بارانی می روید که بدلیل بوی تعفن به «گل جسد» مشهور است.این گل بدبو دارای بلندترین گل آذین (inflorescence) است و ارتفاع گل به شش متر و طول آن نیز تا پنج متر می‌رسد.بوی این گل شباهت زیادی به گوشت گندیده دارد و رنگ قرمز پایین گل نیز تداعی کننده یک تکه گوشت بزرگ است.برخلاف انسان ها که هیچ تمایلی به بو کردن «گل جسد» ندارند، بوی تعفن آن باعث جذب سوسک ها و مگس‌های گوشت مردارخور می‌شود.

258-3.JPG

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:گل جسد,باغ گل باندونگ,غرب جاوا اندونزی,بوی تعفن,گل بدبو,بلندترین گل آذین,گوشت گندیده ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 

 

 

نتایج جدید دانشمندان مرکز سرن نشان داده که احتمالا دو بوزون هیگز متفاوت وجود داشته که یکی از وزن 123.5 گیگاالکترون ولت و دیگری از 126.6 گیگاالکترون ولت برخوردار است.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، یک ماه پیش دانشمندان برخورددهنده بزرگ هادرونی آخرین نتایج بوزون هیگز را منتشر کردند که اگرچه باعث شگفتی بسیار شد اما جذابترین بخش آن نتایجی بود که منتشر نشدند.داده‌های اصلی هیگز از ماه ژوئیه نشان داده بودند که هیگز بیش از آنچه که باید، به دو فوتون تجزیه می‌شود که یک نشانه جالب اما کمرنگ از یک کشف جدید در حوزه فیزیک بود.

در ماه نوامبر دانشمندان تجربه‌های اطلس و برخورددهنده بزرگ هادرونی همه اطلاعات بجز داده‌های دو فوتونی را به روزرسانی کردند.هفته گذشته محققان تجربه اطلس بالاخره نتایج دو فوتونی را منتشر کردند. کشف آنها به قدری عجیب بوده که برخی فیزیکدانان امکان بروز اشتباه را در آن وارد کرده‌اند. این نتایج نشان‌دهنده دو ذره بود که جرم یکی 123.5 گیگاالکترون ولت و دیگری 126.6 گیگاالکترون ولت و نشانگر یک تفاوت چشمگیر سه گیگاالکترون ولتی در آمار است.اگرچه ضمیمه‌های خاص مدل استاندارد فیزیک ذرات وجود بوزن هیگزهای متعدد را فرض کرده‌اند اما هیچ کدام پیش‌بینی دو ذره هیگز با جرمهای مشابه را پیش‌بینی نکرده‌اند.آنها همچنین پیش‌بینی نکرده‌اند که چرا یک ذره باید ترجیحا به دو ذره تجزیه شده در حالیکه ذره دیگر به فوتون تجزیه می‌شود.این در حالیست که فیزیکدانان زیادی این نتایج را یک اشتباه محاسباتی و آزمایشی خوانده‌اند و برخی حتی بر روی آن شرط‌بندی کرده‌اند.

البته محققان سرن از این واکنشها آگاه بوده و از این رو به نظر سه ماه گذشته را به آزمایش مجدد برای اطمینان از عدم بروز اشتباه در این داده‌ها گذرانده‌اند.نتایج نهایی این بررسی‌ها قرار است در ماه مارس اعلام شود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دانشمندان مرکز سرن,برخی فیزیکدانان,بوزون هیگز,اطلس ,بوزن هیگزهای متعدد ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

255-2.JPG

برخلاف کسانی که فریب توهم پایان جهان در 21 دسامبر 2012 را خورده و خود را آماده مواجهه با این حادثه می‌کنند، زندگی مایاهای ساکن در جنوب مکزیک در آرامش کامل جریان دارد.

Is 2012 the end of the world?

2012 movie 1024x486 December 21, 2012 Mayan Calendar Prediction:End of world, Science or Superstition

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کتاب ها و فیلم های مختلفی بر اساس پیش بینی تقویم باستانی مایاها مبنی بر پایان جهان در روزهای پایانی سال 2012 میلادی نوشته و ساخته شده‌اند که فرضیه‌های عجیبی را مطرح کرده‌اند.امکان برخورد سیاره «نیبیرو» (Nibiru) با زمین، برعکس شدن میدان مغناطیسی زمین و ایجاد گرداب های عظیم، کشیده شدن ناخواسته زمین به سوی یک سیاهچاله عظیم و فرو رفتن در آن از جمله تهدیداتی است که شایع شده زمین را در 21 دسامبر 2012 تهدید می کند!!با نزدیک شدن به تاریخ 21 دسامبر 2012 (اول دی) بحث ها در خصوص تحقق پیش بینی مایاها مبنی بر پایان جهان شدت گرفته است.ساخت کپسول های نجات بسیار مقاوم موسوم به «کشتی نوح» در چین، گذرگاه طاقدار بزرگ به سبک مایاها از یخ و ذخیره شمع، شکر و کبریت در روسیه از جمله اقداماتی است که افراد ساده لوح برای برای نجات در آخرین روز دنیا دست به آن زده اند.باستان شناسان اعلام کرده اند که هیچگونه شواهدی مبنی بر پیش بینی مایاها برای بروز حوادثی از جمله تاریکی زمین، برخورد سیارک عظیم یا فرو رفتن در سیاهچاله به دست نیامده و این حوادث خرافه های زائیده ذهن بشر هستند.آخرین روز از تقویم 5125 ساله شمارش بلند (Long Count)‌ مایاها که دوره ای موسوم به سیزدهمین باکتون (13th Baktun)‌ نامیده می شود، در روز 21 دسامبر 2012 میلادی پایان می یابد.این تقویم تنها برای ستاره شناسان کاربرد داشته و اقوام مایا عموما از تقویم فصل زراعی استفاده می کنند.اما روزگار اقوام مایا ساکن در شبه جزیره یوکاتان مکزیک در چند روز مانده به پایان دنیا کاملا عادی بوده و هیچ نشانه ای از آماده شدن آنها برای نابودی زمین دیده نمی شود. کشاورزان و روستائیان نیز کارهای عادی و رزمره خود را انجام می دهند.گروهی از مایاهای ساکن یوکاتان در حال برگزاری مراسمی برای گرامیداشت پایان چرخه تقویم «شمارش بلند» بوده و خود را برای شروع دوره جدید آغاز می کنند.آنها معتقدند که این روز نیز مانند نخستین روز سال 2000 میلادی یا تاریخ 6/6/2006 بدون روی دادن حادثه خاصی سپری خواهد شد و اساسا ترس در خصوص پیش بینی پایان دنیا در 21 دسامبر 2012 بی مورد است.«پیترونیلو پنا» یکی از کشیشان مایا ساکن این منطقه تأکید می کند: جهان قطعا روزی به پایان خواهد رسید، اما ما نیز نمی دانیم که این تاریخ چه زمانی فرا می رسد و پیش بینی‌ای توسط اقوام باستانی مایاها در این خصوص انجام نشده است.محققان ناسا تأکید کرده اند، هیچ سیارک یا ستاره دنباله داری در مسیر حرکت به سوی زمین قرار ندارد که در غیر این صورت به وضوح در آسمان قابل مشاهده خواهد بود.

122 doomsday2012 December 21, 2012 Mayan Calendar Prediction:End of world, Science or Superstition

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پایان جهان ,21 دسامبر 2012,مایاها,جنوب مکزیک , 2012 میلادی,خرافه های زائیده ذهن بشر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 سال 2012 در روزهای پایانی خود قرار دارد؛ در حالیکه اکتشافات و دستاوردهای زیادی در آن صورت گرفته و بشر را یک گام دیگر به سوی کشف رموز جهان، نزدیک‌تر کرده‌ است.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سایت نشنال جئوگرافیک 10 کشف برتر امسال را از ذره گریزان بوزون هیگز گرفته تا کشف قند در فضا و خانواده جدیدی از دوزیستان ارائه کرده است.

شکست رکورد اندازه توسط سوسمار بزرگ

یک سوسمار آب شور موسوم به «لولانگ» با 6.17 متر طول بطور رسمی به عنوان بزرگترین سوسمار جهان در کتاب گینس ثبت شد.این موجود غول‌پیکر که موضوع دهمین خبر پربیننده اخبار سایت نشنال جئوگرافیک در سال 2012 بوده، در سپتامبر 2011 در فیلیپین شکار شد.

کشف ذره بوزون هیگز

در ماه ژوئیه دو تیم مجزا در برخورددهنده بزرگ هادرونی در مرکز سرن گزارش دادند که بیش از 99 درصد از کشف ذره هیگز بوزون یا حداقل یک ذره جدید کاملا مشابه هیگز اطمینان دارند.این ذره گریزان ممکن است مدل استاندارد فیزیک را با توضیح چرایی برخورداری جهان از جرم و دلیل وجود کهکشانها، سیارات و حتی انسان را تکمیل کند.

 

کشف سیاره جدید در منظومه شمسی

یک پژوهش در ماه مه از وجود سیاره کشف نشده در مناطق تاریک منظومه شمسی خبر داد که به دلیل فاصله بسیار دور آن توسط تلسکوپها قابل مشاهده نبوده اما وجود آن در اثر اختلال ایجاد شده در مدار اجسام کمربند کوئیپر قابل تشخیص است.اجسام کمربند کوئیپر شامل اجسام کوچک یخی از جمله چند سیاره کوتوله بوده که در ورای مدار نپتون قرار گرفته‌اند.

کشف قند در فضا

ستاره‌شناسان در کشفی شیرین توانستند مولکولهای ساده قند را در گازهای اطراف یک ستاره در فاصله 400 سال نوری شناسایی کنند که نشانگر امکان وجود حیات در سیارات دیگر است.این کشف اثبات کننده وجود حیات در دیگر نقاط جهان نبوده اما نشان از آن دارد که هیچ دلیل برای عدم وجود آن هم نیست. همچنین این دستاورد می‌تواند بر این موضوع دلالت داشته باشد که مولکولهای غنی از کربن سازنده حیات ممکن است پیش از آغاز شکل‌گیری سیارات به وجود آمده باشند.دانشمندان از واژه قند برای این ماده استفاده کرده‌اند که به مولکولهای آلی موسوم به کربوهیدراتها دلالت داشته و از کربن، هیدروژن و اکسیژن ساخته شده‌اند.

 

نقاشی دیواری مایا در تناقض با پیشگویی پایان جهان

باستان‌شناسان در جدیدترین ابرشهر کاوش نشده مایاها یک نقاشی دیواری را بر روی خانه باستانی کشف کرده‌اند که حاوی محاسباتی است که به کاتبان باستانی در پیگیری مقادیر زیادی از زمان کمک کرده بود. برخلاف ایده پایان جهان در سال 2012 بر اساس تقویم این قوم، علائم روی این نقاشی نشان‌دهنده هزاران سال در آینده است.

جهان گمشده در قطب جنوب

دانشمندان از کشف گونه‌های جدید ناشناخته از خرچنگ یتی در نزدیکی منافذ داغ هیدروترمال غنی از مواد معدنی در اقیانوسهای نزدیک قطب جنوب خبر دادند که شبیه به یک جهان گمشده از گونه‌های عجیب در اعماق دریا است.یک روبات زیردریایی مجهز به دوربین توانست گونه‌هایی مانند خرچنگها، دلقک‌ماهی و حتی یک اختاپوس را به تصویر بکشد که اکثرا بی‌رنگ بوده و در تاریکی مطلق اعماق 2400 متری زیر آب زندگی می‌کردند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:10 کشف برتر سال 2012,شکست رکورد اندازه سوسمار ,کشف قند در فضا,کشف سیاره جدید در منظومه شمسی,کشف ذره بوزون هیگز,کشف معبد «نمایشی» مایا,کشف دوزیست بدون عضو,,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

گوشی‌های هوشمند را می‌توان انقلابی در عرصه فناوری‌های ارتباطی به شمار آورد.گوشی‌هایی که تنها تلفن و وسیله‌ای برای مکالمه صوتی نیستند و قابلیت‌هایی را در خود دارند که باعث شده عنوان “هوشمند” برای آنها در نظر گرفته شود.به گزارش ایتنا از ایسنا، سال میلادی جاری رو به پایان است و نگاهی به سیر تحولات گوشی‌های هوشمند در این سال نشان می‌دهد که امسال هم این گوشی‌ها پیشرفت‌های زیادی به خود دیده‌اند.انتخاب بهترین‌ها از میان انواع گوشی‌هایی که امسال به بازار عرضه شد، کمی سخت به نظر می‌رسد، اما با توجه به پیشرفت‌ها و آپشن‌های موجود در هر یک از گوشی‌ها می‌توان به فهرست زیر که برروی برخی سایت‌های اینترنتی منتشر شده، به بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۲ رسید:

نوکیا لومیا ۹۰۰
این گوشی هوشمند که آوریل امسال به بازار عرضه شد، آنچنان که نوکیا می گفت، خیره کننده نبود، اما توانست طرفداران ویندوزفون‌ها را به هیجان آورد.

گلکسی نوت سامسونگ
هر چند خیلی‌ها هنوز بر این باورند که گوشی/ تبلت گلکسی نوت نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای بسیاری از مردم باشد اما چند میلیون نفری هم در سراسر دنیا هستند که با این ایده مخالفت می‌کنند.

آنها بر این باورند که سری گلکسی نوت و از جمله گلکسی نوت ۲ برای کسانی که این اسمارت‌فون را در رده تلفن‌های فوق العاده قرار نمی‌دهند، خوب است.

گالکسی اس سامسونگ
این گوشی را می‌توان گل سرسبد کهکشانی‌های سامسونگ دانست که بعد از ورود به بازار به یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های اندرویدی تبدیل شد و خیلی‌ها برای خریدنش سر و دست شکستند.

آیفون ۵
تابستان ۲۰۱۱ فرارسیده بود و قرار بود طبق قرار قبلی اپل یک آیفون جدید با صفحه نمایش بزرگتر را معرفی کند که این اتفاق نیفتاد. اما اپلی‌ها آیفون ۴S را معرفی کردند که تقریبا همان آیفون ۴ بود.اپل برای آیفون ۵ یکسالی همه را با انواع و اقسام حاشیه‌ها منتظر گذاشت تا سرانجام در سپتامبر ۲۰۱۲ از این گوشی رونمایی کرد.

وان ایکس HTC
پرچمدار گوشی‌های HTC است که با استقبال هم مواجه شد. HTC تغییرات واقعا بزرگی را در سیستم عامل ایجاد کرد. این شرکت همچنین روی این گوشی به تازگی یک پردازنده و حافظه قویتر نصب کرده است.

دورید HTC DNA
این گوشی سبک و لاغر اولین گوشی بود که می‌توانست ویدئوهای اچ دی ۱۰۸ پیکسلی را کامل پخش کند. صفحه نمایش این گوشی پنج اینچی است، هر چند کمی کوچکتر به نظر می‌رسد. این گوشی حساسیت بسیار بالایی هم دارد.

ویندوز فون X8 HTC
اچ.تی.سی با این گوشی همچنان به موفقیت‌های خود ادامه داد و این گوشی بهترین انتخاب برای تازه‌ترین سیستم عامل مایکروسافت است. طراحی این گوشی بی‌عیب و نقص است و از امکانات پیشرفته‌ای چون شارژ بی‌سیم بهره می‌برد.

نکسوس ۴ گوگل
گوگلی‌ها هم از حضور در این فهرست بی‌نصیب نیستند و با نکسوس ۴ حرف‌هایی برای گفتن دارند. نکسوس ۴ یک گوشی ایده‌آل آنهم با مارک گوگل است که خریدارانش را راضی نگاه داشته است.

اپتیموس GLG
سهم ال.جی هم در این لیست، گوشی اپتیموس است که هم کاملا کارشناسی شده ساخته شده و هم در میان همتایانش گوشی قدرتمندی به شمار می‌آید.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:گوشی‌های هوشمند ,بهترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۲,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 آشنایی با سامانه موشکی پاتریوت - آمریکا

به گزارش علم پرس؛ سامانه موشکی پاتریوت توسط شرکت آمریکایی Raytheon ساخته شده است و برای نخستین‌بار در سال۱۹۹۱ برای دفاع از عربستان‌سعودی و اسرائیل در جنگ خلیج‌فارس به‌کار گرفته شد.در آن زمان آمریکایی‌ها اعلام کردند که این سامانه توانسته موشک‌های اسکاد عراق را رهگیری و منهدم کند. همچنین از آن زمان سامانه پاتریوت پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

 

سامانه موشکی پاتریوت – آمریکا

سامانه پاتریوت با قابلیت جابه‌جایی آسان به‌صورت کلی از چهار بخش اصلی تشکیل شده است: رادار، مرکز کنترل و ارتباطات رادیویی، پرتاب‌کننده‌های موشک و ژنراتورهای تأمین نیرو.رادار مهم‌ترین بخش سامانه است که تا شعاع ۱۰۰ کیلومتری هر جایگاه را رصد می‌کند و اطلاعات لازم را به مرکز کنترل می‌فرستد. مرکز کنترل که در ‌واقع بخش نرم‌افزاری سامانه و قلب تپنده آن است به‌صورت خودکار براساس اطلاعات به‌دست آمده از اهداف، اقدام به صدور دستور به پرتاب‌کننده موشک در زمان مناسب می‌کند.موشک‌های شلیک‌شده، به وسیله اطلاعات رادار و بخش نرم‌افزاری تا رسیدن به هدف هدایت می‌شوند. رادار در هر لحظه می‌تواند ۱۰۰هدف را ردگیری و اطلاعات هدایت ۹ موشک را ارسال کند.هر پرتاب‌کننده، ۱۶ موشک PAC-3 آماده شلیک دارد و در هر جایگاه پنج تا هشت‌ پرتاب‌کننده می‌تواند قرار بگیرد که به‌معنای وجود حداقل ۸۰ موشک آماده شلیک در هر جایگاه است.این سامانه خودکار است اما نیروی انسانی هم می‌تواند به‌صورت دستی برای شلیک موشک یا هدف آن تصمیم‌گیری کند.از پاتریوت یا MIM-104 به‌عنوان یک سامانه دفاع موشکی یاد می‌شود اما نمی‌توان فراموش کرد که این سامانه علاوه بر رهگیری و منهدم کردن موشک‌ها قابلیت سرنگون کردن جنگنده‌ها را هم دارد.جایگاه‌های پاتریوت پس از بررسی و مکان‌یابی در نقاطی مستقر می‌شوند که بتوانند بیشترین پوشش‌دهی را داشته باشند. به‌طور معمول رادار هر جایگاه، شعاعی ۱۰۰ کیلومتری را تحت پوشش دارد و موشک‌های این سامانه می‌توانند به اهدافی تا ۱۶۰کیلومتر و ارتفاع ۸۰ هزار فوت برسند.

قسمت‌های مختلف سامانه پاتریوت

تجهیزات رادار

رادار این سامانه شعاع ۱۰۰ کیلومتری را برای تشخیص هدف که شامل موشک‌های بالستیک، کروز، جنگنده و هواپیمای بدون‌سرنشین می‌شود زیرنظر دارد.

مرکز کنترل

مرکز کنترل به‌عنوان بخش نرم‌افزاری، اطلاعات به‌دست‌آمده از رادار را تجزیه و تحلیل کرده و دستور شلیک صادر می‌کند. این کار می‌تواند به‌صورت خودکار صورت بگیرد اما اپراتورها هم با یکدیگر در ارتباط هستند و می‌توانند وارد عمل شوند.

پرتاب‌کننده موشک

پرتاب‌کننده موشک اطلاعات را از مرکز کنترل گرفته و براساس آن موشک را برحسب زاویه و جهت مناسب شلیک می‌کند. اطلاعات از مرکز کنترل به وسیله امواج مایکروویو به پرتاب‌کننده می‌رسد و به همین‌خاطر پرتاب‌کننده می‌تواند از مرکز کنترل فاصله داشته باشد.

موشک پاتریوت

مسیر موشک به وسیله رادار رصد می‌شود تا موشک با اطلاعات رایانه‌های مرکز کنترل و همچنین سنسورهای خود موشک به هدف برسد.

موشک PAC-3

موشک PAC-3 پیشرفته‌ترین موشک این سامانه است که عملکرد آن بهبود چشمگیری نسبت به موشک‌های قبلی داشته است. جست‌وجوگر باند Ka این موشک لحظاتی قبل از رسیدن به نقطه برخورد از پیش تعیین‌شده روشن شده و اطلاعات هدف را به‌دست می‌آورد تا به‌صورت دقیق هدف مورد اصابت قرار گیرد.

موشک +GEM

نسل قدیمی‌تر موشک‌های پاتریوت که استفاده از آن در سال۲۰۰۲ آغاز شد. برخلاف PAC-3 که با برخورد به هدف منفجر می‌شود کلاهک جنگی این موشک در نزدیکی هدف عمل می‌کند.

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سامانه موشکی پاتریوت,Raytheon,موشک‌های اسکاد ,رادار,ارتباطات رادیویی,,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت (Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street)‏ یک فیلم موزیکال ترسناک به کارگردانی تیم برتون است.این فیلم اقتباسی از داستان استفان سندهایم و هیو ویلر است.داستان ملودرام فیلم در دوره ویکتوریا روایت می شود و داستان شخصی به نام سوئینی تاد است،یک آرایشگر انگلیسی و یک قاتل زنجیره ای که مشتریان خود را با یک تیغ ریش تراشی به قتل می رساند و با کمک همدست خود،خانم لاوت،با گوشت اجساد پای گوشت درست می کند. تیم برتون زمانی که هنوز یک دانش آموز بود به موزیکال استفان سندهایم علاقه‌مند شد.با این حال تا سال 2006 فرصت ساختن این فیلم را نیافت و در سال 2006 شروع به ساخت فیلم کرد.سندهایم اگر چه به طور مستقیم درگیر کار نبود اما در طول تولید به عنوان مشاور فعالیت کرد.

پرونده:Sweeneylarge.jpg

جانی دپ در نقش سوئینی تاد و هلنا بونهام کارتر در نقش خانم لاوت بازی کردند.جانی دپ برای اولین بار بود که خوانندگی می کرد با وجود این مورد توجه منتقدان قرار گرفت. سوئینی تاد:آرایشگر شیطانی خیابان فلیت در 21 دسامبر 2007 در آمریکا و یک ماه بعد در انگلستان اکران شد.فیلم موفق به کسب جوایزی از جمله جایزه گلدن گلوب برای بهترین فیلم موزیکال یا کمدی،جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش اول مرد و برنده اسکار بهترین کارگردانی هنری شد.هلنا بونهام کارتر نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد و جانی دپ نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.همچنین تیم برتون در گلدن گلوب و اسکار نامزد بهترین کارگردانی شد اما موفق به دریافت آن ها نشد. با این که سوئینی تاد بهترین فیلم تیم برتون و جانی دپ است اما این فیلم فروش خوبی نداشت و به اندازه دیگر آثار آنها معروف نشد.

داستان:

بنجامین بارکر (جانی دپ) آرایشگریست که که یک قاضی بدطینت به نام تورپین (آلن ریکمن) او را از خانواده‌اش جدا و به جای دیگری تبعید کرده‌است. او بعد از ۱۵ سال با نام مستعار سوئینی تاد بازمی گردد تا از کسانی که باعث جدایی او از همسر و فرزندش شده‌اند انتقام بگیرد. پس از بازگشت به محل زندگی همسرش می رود که در حال حاضر زنی به نام خانم لاوت (هلنا بونهام کارتر ) در آن یک شیرینی پزی راه اندازی کرده و در آن پای گوشت میفروشد. او از طریق خانم لاوت مطلع می شود که همسرش «لوسی» خودکشی کرده و تورپین دختر او را تحت سرپرستی خود گرفته و سالهاست که او را در خانه زندانی کرده است. او مغازه آرایشگری خود را در طبقه بالای شیرینی پزی خانم لاوات باز می‌کند و با این فکر که روزی با یک نقشه تورپین را به مغازه کشانده و او را در آنجا به قتل برساند شروع به کسب و کار می کند. آنتونی ملوانی که در سفر بازگشت تاد به وطنش او را همراهی کرده عاشق دختری بنام جوآنا می‌شود.جوآنا همان دختر سوئینی تاد است که نزد قاضی زندانی است. قاضی نیز عاشق جوآناست و پیش از خواستگاری از او با نقشه تاد برای اصلاح به مغازه او می‌رود. تاد قصد کشتن او را دارد اما موفق نمی‌شود. سوئینی سخت خشمگین است و روان پریش می‌شود و تمام لندن را مقصر می‌داند. تاد بسیاری از افرادی را که به مغازه او می روند به قتل رسانده و جسد فرد مرده را با همکاری خانم لاوات به داخل کورهٔ شیرینی پزی و در آنجا تبدیل به پیراشکی می کند و به مردم می فروشد. آنتونی میفهمد که تورپین جوآنا را در تیمارستان زندانی کرده. او به بهانه ساخت کلاه گیسی از موهای دیوانه ها به تیمارستان می‌رود و جوآنا را فراری می دهد. او جوآنا را به شکل یک پسر درمی آرد و در آرایشگاه تاد در یک صندوق پنهان می کند. تورپین از فرار جوانا خبر دار میشود و با توجه به اینکه از عشق آنتونی و دخترش و همچنین رابطه آنتونی و تاد با خبر است به سلمانی تاد می‌رود و تاد به او پیشنهاد اصلاح می‌دهد. او اطمینان می‌دهد که جوآنابه خانه باز می‌گردد و با او ازدواج می‌کند. تورپین خوشحال می‌شود و اجازه اصلاح می‌دهد و تاد در همین فرصت تورپین را به قتل می رساند.در همین حین زن گدایی که از مدتها پیش به رفتار تاد مشکوک شده به مغازه تاد می رود و تاد او را نیز به قتل می رساند. تاد متوجه جوانا نیز که در آنجا پنهان شده نیز میشود. جوانا و تاد که همدیگر را نمی‌شناسند با همدیگر درگیر می شوند اما تاد برای کمک به خانم لاوت ترک که در حال فریاد کشیدن است مغازه را ترک می کند و جوانا می گریزد. تاد لاوت را میبیند که قاضی در لحظات آخر زندگی خود به دامن او چنگ زده و مرده‌است. تاد جنازه‌ها را وارسی می‌کند و لاوت تنور را آماده می‌کند. تاد ناگهان میفهمد که زن گدا، زن او لوسی بوده است که به بعد از خودکشی زنده مانده اما مجنون شده. او که خانم لاوت را مقصر این حادثه می داند او را به داخل تنور می‌اندازد. سپس زن مرده خود را در آغوش می‌گیرد و میگرید. پسری که لاوت و تاد به فرزند خواندگی قبول کردند در این لحظات متوجهقاتل بودن تاد شده و او را در همین حین می‌کشد و این فیلم تلخ با مرگ سوئینی به پایان می‌رسد.

حواشی:

 سوئینی تاد: آرایشگر شیطان صفت خیابان فلیت بی شک تلخ‌ترین و سیاه‌ترین فیلم دوره کارگردانی برتون است. از برجسته‌ترین نکته‌های درام فیلم:

 

- ماجرای آنتونی و جوآنا که به هم نرسیدند.

- شعرهایی که در طول فیلم خوانده می‌شود روانپریشی و میزان افسردگی خواننده رابه نمایش میگذارند.

- خود زخم‌هایی که تاد در فیلم بر می‌دارد به نوبه خود درام هستند.

- خانم لاوت و عشق پنهانی او نسبت به سوئینی تاد.

۲- سوئینی تاد دقیقاً عکس فیلم «ادوارد دست قیچی» می‌باشد. در آن فیلم ادوارد به شهر می‌آید و قصد دوستی با مردم را دارد.سوئینی به لندن می‌آید تا با مردم دعوا کند.

  1. به لحاظی می‌شود گفت که موفقیت فیلم سوئینی تاد به موزیک آن مدیون است.استفان سندهایم و گروه نوازندگی آنها و اجرای فوق العاده بازیگران بر فضای سرد فیلم اثر مثبت دارد. اما تماشاگران انگلیسی اعتراض کردند زیرا در تریلر تبلیغاتی فیلم موزیکال بودن فیلم تا حد زیادی مخفی شده‌است.
  2. دپ بدلیل بیماری دخترش نتوانست در فیلم بازی کند اما فیلمبرداری به سه ماه بعد موکول شد و در آخر ششمین همکاری تیم برتون و جانی دپ تکمیل شد.
  3. در اصل ریشه اصلی فیلم به نمایشی موزیکال در سال ۱۸۲۹ باز میگردد.
  4. کرک هانیکات منتقد هالیوود ریپورتر به خشونت جاری در فیلم اشاره می‌کند و می‌نویسد: «خون و موسیقی درکنار هم آزاردهنده هستند و کاملاً برخلاف انتظارات. برتون لخته‌های خون را به صورت تماشاگرش می‌پاشد تا تماشاگر جنون و خشم سوینی را حس کند. برتون با همکاری جانی دپ، سوینی تاد را گودالی تیره و تار می‌سازد پر از خشم و نفرت که در نوع خود قابل توجه‌است. جانی دپ با بازی محکم و صدای شگفت آورش سوینی تادی برای همیشه‌است.»
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آرایشگر شیطانی خیابان فلیت,سوئینی تاد,آرایشگر شیطانی,جانی دپ ,جایزه گلدن گلوب,تیم برتون ,اسکار,هلنا بونهام کارتر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تصاویری جالب از مقاومت یک خانواده در چین در مقابل تخریب خانه که منجر به خلق این تصاویر و وجود یک ساختمان در میان یک جاده گردیده است اگر چه در پایان با توافق این مسئله با خوشی به پایان رسید.CHINA DAILY

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:خانه ای در وسط اتوبان,چین,تصاویر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

9-466.jpg

پژوهش جدید یک تیم بین‌المللی از محققان با همکاری محقق ایرانی امپریال کالج لندن نشان داده که اگرچه طول عمر انسان در سراسر جهان افزایش یافته، اما با خود مشکلات سلامتی که منجر به سالها درد، معلولیت و مشکلات ذهنی بوده را نیز به همراه داشته است.به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این «کنایه غم‌انگیز» یکی از اصلی‌ترین نکات پژوهش دکتر مجید عزتی، رئیس دپارتمان بهداشت جهانی محیط زیست دانشگاه امپریال کالج لندن و همکارانش در این پژوهش بوده است.از سال 1990 تا 2010، میزان امید به زندگی در بیشتر بخشهای جهان افزایش داشته و میانگین سن مرگ و میر از 59 به 70 سال رسیده است. در این میان سن امید به زندگی در زنان نسبت به مردان پنج سال بیشتر افزایش نشان داده است.در نقشه جدید این پژوهشگران، مناطق بر اساس میزان امید به زندگی نمایش داده شده که در این میان اسکاندیناوی و استرالیا از پیرترین جمعیت برخوردارند.با این حال، با پیرتر شدن جمعیت، تعداد سالهایی که مردم با بیماریها و معلولیتهای مزمن مانند کمردرد، دیابت، آرتروز و افسردگی زندگی می‌کنند نیز افزایش داشته است.به گفته پژوهشگران در این طرح، مشکلات اصلی سلامت امروز بیماری‌ها و شرایطی هستند که باعث مرگ نشده بلکه فرد را برای مدت طولانی بیمار نگه می‌دارد. انسان امروزی طولانی‌تر اما با بیماری‌های بیشتر زندگی می‌کند که دردناک و مخل حرکت بوده و همچنین اختلالاتی را در دیدن، شنیدن و تفکر واضح ایجاد می‌کنند.این پیامدهای ناشی از یک جمعیت پیر توسط محققانی از بیش از 300 موسسه از 50 کشور جهان جمع‌آوری شده است. آنها داده های پژوهشهای مختلف، سرشماریها و رکوردهای بیمارستانی را جمع‌آوری کرده و از مدلهای رایانه‌ای برای برآورد طول عمر انسانها و میزان سلامت آنها استفاده کردند.پژوهش «بار جهانی بیماری» که توسط دانشگاه واشنگتن رهبری می‌شود، نشان داده که کشورها با موجی از هزینه‌های مالی و اجتماعی ناشی از افزایش جمعیت انسانهای بیمار و آسیب‌دیده روبرو هستند.این در حالیست که یافته‌های پژوهشی دیگر نشان داده که اگرچه سوء تغذیه به عنوان یکی از دلایل مرگ و بیماری جایگاه خود را از دست داده اما تاثیرات خوردن بیش از حد جای آن را گرفته است.استعمال سیگار و مصرف الکل نیز جایگاه گرسنگی کودکان را گرفته و همچنین سومین خطر سلامت قبل از فشار خون بالا بشمار می رود.بیش از سه میلیون مرگ و میر در سراسر جهان در سال 2010 قابل استناد به وزن بالا بوده که سه برابر مرگهای در اثر سوء تغذیه است.دکتر عزتی، یکی از محققان ارشد این پژوهش اظهار کرد: ما از جهان 20 سال قبل که در آن انسانها چیز زیادی برای خوردن نداشتند، به جهان امروز رسیده‌ایم که غذای زیاد و غیرسالم حتی در کشورهای پیشرفته نیز باعث بیماری‌ها شده است.این پژوهش همچنین نشان داده که از 52.8 میلیون مرگ در جهان در سال 2010 بیماریهای مزمن بیشترین تلفات را به خود اختصاص داده‌اند.حدود 12.9 میلیون مرگ در اثر سکته و بیماری قلبی بوده که با خوردن و نوشیدن بیش از حد، استعمال دخانیات و ورزش کم تشدید می‌شوند و همچنین هشت میلیون تلفات در اثر سرطان بوده است.بیماری ایدز باعث مرگ 1.5 میلیون انسان در سال 2010 بوده و بیماری سل که یک بیماری عفونی دیگر محسوب شده، 1.2 میلیون تلفات را به خود اختصاص داده است.در حالیکه مرگ و میر در کودکان کاهش داشته، این میزان در بزرگسالان در سنین 15 تا 49 سال یک افزایش 44 درصدی را به همراه داشته است. به گفته محققان این امر تا حدی به دلیل افزایش خشونتهایی مانند قتل و تصادفات رانندگی و همچنین بیماری همه‌گیر ایدز بوده است.کریستوفر موری، رئیس موسسه معیارهای بهداشت و ارزیابی دانشگاه واشنگتن اظهار کرد: تعداد کمی از انسانها با سلامت کامل زندگی می‌کنند و با پیر شدن آنها، بیماریها روی هم انباشته می‌شوند. این امر بدین معنی است که ما باید دوباره دورنمای زندگی خود را در سنین 70 و 80 سالگی بسنجیم.وی افزود: این پژوهش همچنین پیامدهای عمیقی را برای سیستمهای بهداشتی که این موضوع را در اولویتهای خود قرار داده‌اند، دارد.این پژوهش توسط بنیاد بیل و ملیندا گیتس تامین شده و در مجله Lancet medical منتشر شده است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:طول عمر انسان ,مشکلات سلامتی ,دپارتمان بهداشت جهانی محیط زیست ,پژوهشگران,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

4-886.jpg

مخترع بارکد که تقریبا تمام اجناس فروشگاه‌ها به آن مزین و باعث افزایش بهره‌وری در تمام بخشهای تجارت در سراسر جهان شده،‌ هفته گذشته در سن 91 سالگی درگذشت.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نورمان جوزف وودلند که برنارد سیلور را در ابداع این دستاورد بزرگ کمک کرده بود، یکشنبه پیش (19 آذر) در اثر بیماری آلزایمر و عوارض ناشی از سن بالا در خانه خود در نیوجرسی درگذشت.سیستم بارکد وودلند و سیلور در سال 1952 در آمریکا ثبت اختراع شد و سپس به قیمت 15 هزار دلار به یک شرکت ذخیره سازی باتری موسوم به «Philco» فروخته شد.بر اساس برآوردها،‌ بارکدهای امروزی روزانه بیش از پنج میلیارد مرتبه اسکن می‌شوند.تلاشهای وودلند چندین سال جلوتر از زمان وی بود. گفته می‌شود که وودلند ایده بارکد را زمانی که بر روی یک صندلی در میان ماسه‌ها نشسته و الفبای مورس را بر روی آنها ترسیم می‌کرد، به دست آورده است.اولین حضور این ابداع در فروشگاههای آمریکایی 22 سال زمان برد چرا که فناوری لیزری مورد نیاز برای خوانش خطوط این سیستم وجود نداشت.اگرچه این گواهی در دهه 1960 برای این شرکت منقضی شده و شرکت آی‌بی‌ام آنرا به شکلی که امروزه شناخته شده است، طراحی کرد.اولین اسکن محصولات بر روی یک بسته آدامس بود که در یک فروشگاه در اوهایو در سال 1974 محقق شد.برنارد سیلور در سال 1963 درگذشت.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مخترع بارکد,سیستم بارکد وودلند و سیلور ,فروشگاهها,فناوری لیزری ,نورمان جوزف وودلند ,برنارد سیلور ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 

دانشمندان ناسا که به پوچ و بی‌اساس بودن شایعه « پایان جهان در روز 21 دسامبر بر پایه پیشگویی مایاها!» کاملا مطمئن هستند، ویدئوی خود با عنوان «چرا جهان دیروز تمام نشد؟» را زودتر از موعد مقرر منتشر کردند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کارشناسان نجومی و سیاره‌ای با ترسیم نکته به نکته افسانه‌های موجود در مورد پایان تقویم مایاها، هرگونه داستان درباره تحت تابش خورشید قرار گرفتن جو یا برخورد یک سیاره بیگانه با زمین را بی‌ارزش خوانده‌اند.مدعیان پایان جهان بر این باورند که در روز 22 دسامبر، کسی وجود نخواهد داشت تا به ناسا در مورد اشتباه آنها بخندد! اما دانشمندان این سازمان که قطعا کمترین تردیدی در مورد بی‌اساس بودن این شایعات ندارند، این فیلم را بسیار زودتر از موعد منتشر کرده‌اند.این ویدئو با این جمله آغاز می‌شود: «اگر شما در حال تماشای این ویدئو هستید به معنی یک چیز است... جهان دیروز پایان نیافته است!»پیشگویی پایان جهان بر اساس یک تعبیر غلط از تقویم باستانی مایاهاست که مدعی پایان جهان در 21 دسامبر 2012 (اول دی ماه 91) است.با نزدیک شدن به ساعت صفر، نظریه‌های بی‌پایه مختلفی در مورد چگونگی پایان عمر زمین مطرح شده که البته همگی آنها در فیلم جدید ناسا رد شده‌اند.یکی از ادعاها این است که سیاره نیبیرو که توسط تمدن سومری کشف شده، در این روز با زمین برخورد کرده و همه انسانها را از بین می‌برد!این در حالی است که دانشمندان تاکید دارند که اساسا چنین سیاره‌ای وجود ندارد.در فیلم ناسا گفته شده که تمام نظریات خرافه بر اساس یک سوءتعبیر بزرگ ایجاد شده‌اند.

دکتر جان کارلسون، رییس مرکز باستان- ستاره‌شناسی اظهار کرده که تقویم مایاها در 21 دسامبر پایان نخواهد یافت.کارلسون که پدیده 2012 را 35 سال پیش بررسی کرده است، گفت: هیچگونه پیشگویی مایا در مورد پایان جهان وجود ندارد. مفهوم زمانی مورد استفاده این قوم به مراتب بیشتر از ستاره‌شناسان مدرن بوده است.وی افزود: بر اساس دانش ما، انفجار بزرگ حدود 13.7 میلیارد سال پیش رخ داده اما تاریخهای مایایی این زمان را میلیاردها میلیارد سال عقب‌تر می‌داند.دکتر کارلسون اظهار کرد: تقویم شمارش طولانی مایاها برای پیگیری این فواصل زمانی طراحی شده و یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌های تقویم ساخته شده تاکنون است.قوم مایا بر این باور بودند که یک دوره 2152 ساله موسوم به شمارش بلند در روز 21 دسامبر 2012 به پایان می‌رسد.کارشناسان تخمین زده‌اند که این سیستم که از دوره‌های 394 ساله موسوم به «باکتون» ساخته شده، در 3114 قبل از میلاد آغاز شده و حدود 21 دسامبر به باکتون 13 یا 5125 سالگی وارد می‌شود.به گفته کارشناسان عدد 13 بسیار برای مایاها مهم بوده و پایان این دوره یک مرحله برجسته به شمار می‌رود اما پایان جهان نیست.دکتر کارلسون در توضیح اینکه تقویم مایاها مانند کیلومتر شمار خودرو بوده، در این ویدئو می‌گوید که تقویم در زمان رسیدن به یک نقطه معین دوباره برمی‌گردد و خود را تکرار می‌کند.

Apocalypse 2012

یک نظریه دیگر بر این اساس است که در 21 دسامبر میدان مغناطیسی زمین برعکس شده و عواقب وخیمی را مانند گردابهای عظیم و از بین رفتن تمام سیستم‌های ارتباط الکترونیکی در پی دارد!ساده لوحانی دیگر هم فریب این ادعا را خورده‌اند که زمین به طور ناخواسته به سوی یک سیاه‌چاله در مرکز راه شیری می‌افتد که بشریت را در خود فرو خواهد برد!به گفته محققان، هیچ سیارک و دنباله‌دار شناخته‌شده‌ای در مسیر برخورد با زمین نیست.در حقیقت اگر هرگونه سیاره یا دنباله‌دار در مسیر برخورد با زمین باشد، باید اکنون در آسمان کاملا قابل مشاهده باشد.لیکا گوهاتاکورتا، یک کارشناس دیگر ناسا و رئیس برنامه «زندگی با یک ستاره» این سازمان وجود هرگونه تهدید از سوی خورشید را رد کرده است.گوهاتاکورتا اظهار کرد: اگرچه اکنون خورشید در حال نزدیک شدن به بیشینه فعالیت خود در دوره 11 ساله است اما این دوره در 50 ساله گذشته یکی از ضعیفترین‌ها بوده است.

End of the World

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پایان جهان در روز 21 دسامبر ,پیشگویی مایاها,چرا جهان دیروز تمام نشد؟,افسانه‌ها,تقویم باستانی مایاها,باستان- ستاره‌شناسی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Dancing Tigers - Puerto de la Cruz, Tenerife

اسپانیا .تنریف

Rock and  monastery - Meteora, Trikala

یونان

¤ Famous Shipwreck on Zakynthos! ¤ - Navagio, Zakynthos

یونان

Gone Fishin' - Leshan, Sichuan

چین

Overcrowded rainbow - Niagara Falls, Ontario

کانادا

Climbers of the holy rocks - Meteora, Trikala

یونان

بقیه در ادامه

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تصاویر زیبا,عکس از سراسر جهان,جام جهان نما,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کاخ شون‌برون (آلمانی: Schloß Schönbrunn)‏ اقامتگاه تابستانی پادشاهان اتریش در وین پایتخت اتریش بوده‌است و اکنون یکی از آثار مهم فرهنگی این کشور است که تا سال ۱۹۶۰ بنا شده‌است. این کاخ که بیش از ۱۴۰۰ اتاق دارد که به سبک روکوکو تزیین شده‌است یکی از جاذبه‌های مهم توریستی در وین به شمار می‌آید. کاخ‌ها و باغ‌ها نشان دهنده سلیقه‌ها، علایق و آرزوهای پادشاهان این کشور می‌باشد.در بنای این کاخ باغ هایی وجود دارد که به سبک های مختلف طراحی و شکل داده شده است.همچنین قدیمی ترین باغ وحش موجود در دنیا در این باغ قرار دارد که در سال 1752تاسیس شده است.

تصاویر کاخ و باغ

کاخ شون‌برون

کاخ شون‌برون

کاخ شون‌برون

کاخ شون برون

کاخ شون برون

کاخ شون برون

 

بقیه در ادامه نوشتار

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کاخ شون‌برون,اتریش,میراث یونسکو در اتریش,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

در همه ورزش ها خصوصاً بدنسازی باورهایی وجود دارد که باعث می شود دیدگاه مردم نسبت به این ورزش ها عوض شده یا به نوعی از آن ورزش دلسرد شوند .باورهایی که جنبه علمی نداشته و فقط زایده افکار عده ای می باشد که با بدنسازی مشکل دارند و پشت این خیال های باطل پنهان شده اند . باورهایی که برای مردم هم جای سوال شده است که آیا این باورها، فقط در حد یک باور است یا واقعیت دارد . توجه شما را به گزیده ای از این باورها جلب می کنیم.


۱- بدنسازی گنج قارون می خواهد

تفاوت هزینه بین وعده غذایی رژیمی با یک غذای بی خاصیت و چربی شاید به اندازه پول یک لیوان نوشابه باشد . امتحان کنید پیتزا و جوجه کباب پس دوست من بی پولی اصلاً بهانه خوبی نیست . پس سعی کن در خوردن غذاها به کیفیت آن توجه کن . البته بنده نیز منکر این واقعیت نیستم که بدنیسازی در رده های حرفه ای پول و هزینه می خواهد ولی خودتان را پشت ورزشکاران حرفه ای مخفی نکنید

۲- سنگین بزن تا بهتر شوی

با شدت تمرین کردن راز پیشرفت در بدنسازی است ولی به چه قیمت ؟ آیا با رباط پاره می توان تمرین نمود ؟ پس به آرامی و کنترل کامل بر میزان وزنه ها بیفزاییم . در واقع ما بر وزنه مسلط باشیم و اجازه ندهیم وزنه بر ما تسلط داشته باشد . در دنیای بدنسازی حرفه ای شاید عده ای مثل رونی کولمن ، جانی جکسون و برانچ وارن طرفدار وزنه های سنگین باشند ولی کسانی هم مثل جی کاتلر و فیل هیث به سنگینی وزنه ها اهمیت نمی دهند و تسلط بر وزنه ها برایشان در درجه اول اهمیت قرار دارد . آنها معتقدند ما بدنسازیم نه پاورلیفتینگ کار

 

۳- مقایسه خود با قهرمانان

بنا بر صد دلیل هر کس مشخصات فیزیکی و توانایی های مخصوص به خود را دارد . زدن رکورد دیگران تضمینی برای داشتن عضلاتی خوب نیست . پس خودت را با خودت مقایسه کن و سعی کن پیشرفت داشته باشی . هرزگاهی مشاهده می شود حتی بعضی از ورزشکاران برنامه قهرمانان بزرگ را کپی کرده و در باشکاه با آن تمرین می کنند . عزیزان تقلید از ورزشکاران بزرگ فقط در نظم و پشتکار جایز می باشد . سعی کنید مربی آگاه و خوب داشته باشید و با شرایط بدنی خودتان تمرین کنید

۴- داروها معجزه می کنند

داروها نه تنها در بدنسازی که حتی در درمان مریضی هم معجزه نمی کنند . تنها چیزی که در رشد عضلات معجزه می کند داشتن برنامه تمرینی و غذایی خوب و انجام آن با صبوری و باز هم صبوری است . داروها اگر اصل باشند و اگر درست مصرف شوند باز هم باید در کنار تمرین و تغذیه خوب و حساب شده باشند. مگر در مواردی که داروهایی مصرف کنید که احتباس آب و نمک در بدن را زیاد کند و که آن هم با قطع دارو بدن به حالت اولیه برمی گردد

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بدنسازی,وزنه های سنگین,سونا,رژیم های زجر آور,تمرین,وزنه,بدنسازها ,دوریان یتس,مارکوس رول,دنیس ولف,برانچ وارن,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

دانشمندان کشف کرده اند بزرگ ترین اقیانوس که حجمی برابر با اقیانوس منجمد شمالی دارد در داخل زمین قرار دارد.

به نقل از دیلی نیوز ؛مایکل زمین شناس معروفی از دانشگاه 
واشنگتن یافته است، این اقیانوس مانند یک مخزن آب در شرق آسیاست.گفتنی است، آب این اقیانوس تا حدودی گرم است و دانشمندان در تلاش هستند تا اکوسیستم این اقیانوس را بیشتر شناسایی کنند و گونه های زیستی در داخل آن را کشف کنند.بیش از 600000 گزارش از زمین لرزه از امواج حاصل از این اقیانوس در زمین گزارش شده است.بررسی ها نشان می دهد؛ این اقیانوس به عنوان یک روان کننده برای جا به جایی صفحات قاره ها است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بزرگ ترین اقیانوس,اقیانوس منجمد شمالی,زمین شناسی,جا به جایی صفحات قاره ها,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 شرکت گودیر نسل جدید تایر‌های خود را ویژه خودرو‌های تجاری معرفی کرده است که می‌توانند بدون نیاز به منبع خارجی در زمان حرکت باد شوند. بر اساس اعلام این شرکت، نسل جدید تایر‌های گودیر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با تشخیص کاهش فشار هوای داخل تایر می‌توانند بدون نیاز به منبع فشار هوا از خارج و حتی بدون نیاز به دخالت راننده، اقدام به وارد کردن هوا به درون تایر تا حد لازم کنند.این تکنولوژی بر مبنای یک سنسور و مجموعه‌ای از سوپاپ‌های کوچک نصب شده در داخل و خارج تایر استوار است. سنسور این سیستم وظیفه اندازه‌گیری فشار هوای داخل تایر را بر عهده دارد. با رسیدن فشار هوای داخلی تایر به پایین‌تر از سطح مشخص شده، سنسور دستور باز کردن سوپاپ‌های ورودی هوا به تایر را می‌دهد. این سوپاپ‌ها در کناره تایر تعبیه شده‌اند و امکان ورود هوا را فراهم می‌کنند. این شیر به یک تیوب داخلی متصل است و در سمت دیگر این تیوب نیز شیر دیگری قرار دارد که هوا را به داخل تایر می‌رساند و به این ترتیب با چرخش تایر و تغییر فرم آن، تیوب داخلی تحت فشار قرار می‌گیرد و تغییر شکل پیدا می‌کند و در هر بار چرخش هوا را از خارج مکیده و به داخل تایر پمپ می‌کند. این عمل آن قدر ادامه پیدا خواهد کرد تا فشار هوای داخلی تایر به سطح دلخواه برسد و پس از آن سوپاپ ورودی تایر مسدود می‌شود.

تنظیم درست فشار هوا در تایر تأثیر مستقیمی بر مصرف سوخت خودرو و جلوگیری از فرسایش بیش از حد تایر دارد.

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: نسل جدید تایر‌های,فشار هوا,سنسور,پمپ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

   

موزیکال «بینوایان»، فیلم زندگی‌نامه‌ای «لینکلن» و کمدی رمانتیک «کتاب بارقه امید» هر یک در چهار بخش نامزد دریافت جوایز سالانه انجمن بازیگران آمریکا هستند.

به گزارش علم پرس به نقل از خبرآنلاین، انجمن بازیگران (SAG) چهارشنبه شب اسامی نامزدهای این دوره جوایز سالانه خود را در دو بخش فیلم و تلویزیون اعلام کرد.در بخش فیلم، فیلم‌های «لینکلن»، «کتاب بارقه امید» و «بینوایان» بیشترین نامزدی را دارند.«لینکلن» در بخش‌های گروه بازیگری، بازیگر مرد (دانیل دی- لوییس)، بازیگر مرد مکمل (تامی لی جونز) و بازیگر زن مکمل (سالی فیلد) نامزد است. «کتاب بارقه امید» در بخش‌های گروه بازیگری، بازیگر مرد (برادلی کوپر)، بازیگر زن (جنیفر لارنس) و بازیگر مرد مکمل (رابرت دنیرو) بخت دریافت جایزه را دارد.«بینوایان» هم در بخش‌های گروه بازیگری، گروه بدل‌کاری، بازیگر مرد (هیو جکمن) و بازیگر زن مکمل (آن هاتاوی) نامزد دریافت جوایز انجمن بازیگران است.کوپر، دنیرو و جکمن برای اولین بار در تاریخ ۱۹ ساله انجمن بازیگران نامزد دریافت جوایز این انجمن شده‌اند.از جمله فیلم‌های نادیده‌گرفته‌شده می‌توان به «عشق»، «آنا کارنینا»، «آربیتراژ»، «اطلس ابر»، «جانگو آزاد شده»، «زندگی پی»، «قلمرو طلوع ماه» و «سرزمین موعود» اشاره کرد. «جانوران محیط وحش جنوب» نیز به دلیل اینکه تحت قرارداد با SAG ساخته نشده، اجازه رقابت پیدا نکرد.انجمن بازیگران بیش از ۲۰ درصد اعضاء رای‌دهنده آکادمی علوم و هنرهای سینمایی را تشکیل می‌دهد. به همین دلیل رای این انجمن ملاک مناسبی برای پیش‌بینی برندگان اسکار در بخش‌های بازیگری است.در ۱۷ سال گذشته در هشت مورد برنده بهترین گروه بازیگری در نهایت جایزه اسکار بهترین فیلم را هم برده است. پارسال این انجمن جایزه گروه بازیگری را به «خدمتکار» اعطاء کرد، اما «هنرمند» اسکار بهترین فیلم را برد.پارسال نامزدهای چهار بخش بازیگری انجمن بازیگران در ۱۷ مورد با ۲۰ نامزد اسکار این چهار بخش یکی بود.در دوره قبل همچنین سه برنده جایزه انجمن بازیگران – ژان دوژاردن، کریستوفر پلامر و ‌اوکتاویو اسپنسر – جایزه اسکار را هم به خانه بردند. در بخش بازیگر زن، انجمن بازیگران به وایولا دیویس برای بازی در «خدمتکار» جایزه داد، اما مریل استریپ برای «بانوی آهنین» جایزه اسکار این بخش را برد.برندگان این دوره جوایز سالانه انجمن بازیگران ۲۷ ژانویه (۸ بهمن) در مراسمی در تالار شراین لس آنجلس معرفی می‌شوند.اسامی نامزدهای جوایز انجمن بازیگران آمریکا در بخش فیلم به شرح زیر است:

بازیگر مرد: برادلی کوپر، «کتاب بارقه امید» / دانیل دی- لوییس، «لینکلن» / جان هاوکز، «جلسات» / هیو جکمن «بینوایان»، دنزل واشینگتن «پرواز»

بازیگر زن: جسیکا چاستین، «۳۰ دقیقه بامداد» / ماریون کوتیار «زنگ و استخوان» / جنیفر لارنس «کتاب بارقه امید» / هلن میرن، «هیچکاک» / نائومی واتس، «غیرممکن»

بازیگر مرد مکمل: آلن آرکین، «آرگو» / خاویر باردم، «اسکای‌فال» / رابرت دنیرو، «کتاب بارقه امید» / فیلیپ سیمور هافمن، «مرشد» / تامی لی جونز، «لینکلن»

بازیگر زن مکمل: سالی فیلد، «لینکلن» / آن هاتاوی، «بینوایان» / هلن هانت، «جلسات» / نیکول کیدمن، «گزارشگر» / مگی اسمیت، « The Best Exotic Marigold Hotel»

‌گروه بازیگری: «آرگو»، «The Best Exotic Marigold Hotel»، «بینوایان»، «لینکلن»، «کتاب بارقه امید»

گروه بدل‌کاری: «اسپایدرمن شگفت‌انگیز»، «میراث بورن»، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد»، «بینوایان»، «اسکای‌فال»

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جوایز سالانه انجمن بازیگران آمریکا,انجمن بازیگران (SAG),لینکلن,بینوایان,کتاب بارقه امید,اسپایدرمن شگفت‌انگیز,شوالیه تاریکی برمی‌خیزد,اسکای‌فال,آرگو,میراث بورن,نیکول کیدمن,رابرت دنیرو,تامی لی جونز,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که کاهش مصرف کره، پنیر، بیسکوئیت، کیک، چیپس و خوردن غذاهای کم چرب بدون پیروی از هیچ رژیم خاصی باعث کاهش وزن می شود.

به گزارش علم پرس به نقل از مهر، براساس تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه ایست آنگلیا در بریتانیا، اگر افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند از این الگو پیروی کنند در عرض شش ماه بدون هیچ رژیمی شاهد کاهش وزن خود خواهند بود.نتایج این تحقیق برای اولین بار ثابت کرده است که کاهش وزن صرفا به واسطه انتخاب غذاهای کم چربی به جای غذاهایی میزان کربوهیدرات آنها کم است میسر خواهد شد. چرا که پیش از این تبلیغات بسیاری برای دنبال کردن رژیمهایی که میزان کربوهیدرات آن در حداقل است یا به هیچ وجه در آن غذاهای حاوی کربوهیدرات قرار نگرفته است.نتایج این تحقیق در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است.لی هوپر از دانشکده پزشکی نورویچ، دانشگاه ایست انگلیا که ریاست این تحقیقات را برعهده داشت گفت: این رژیم می تواند دست کم هفت سال کاهش وزن مستمر به دنبال داشته باشد.

وی افزود: کاهش وزنی که در این تحقیقات توجه ما را به خود جلب کرد زمانی صورت گرفت که داوطلبان در این تحقیق از میزان چربی کمتری در غذاهای خود استفاده کردند و ما نتایج ثابت این مسئله را در هر آزمایشی که انجام دادیم مشاهده کردیم. هرچقدر داوطلبان میزان چربی مصرفی خود را کاهش دادند، توانستند وزن بیشتری کم کنند.وی یادآور شد که میزان کاهش وزن از این طریق در مقایسه با رژیم گرفتن، چندان قابل توجه نیست. این تحقیق به طور خاص افرادی را مورد بررسی قرار داد که چربی را در غذاهای خود کاهش دادند اما قصد کاهش وزن نداشتند.

این تحقیق دربرگیرنده ۳۳ آزمایش کنترل شده بود که از شش ماه تا هشت سال طول کشیده است. در این تحقیق بیش از ۷۳ هزار مرد و زن با سن و شرایط جسمانی مختلف شرکت داشتند.تأثیر این نوع غذا خوردن بر شاخص توده بدنی و اندازه دور کمر تا شش ماه اندازه گیری شد. نتایج نشان می دهد که کاهش مصرف چربی وزن بدن را تا ۱٫۶ کیلوگرم کاهش می دهد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:غذاهای کم چرب,کاهش وزن,غذاها,چربی مصرفی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مدیر مکافی سرانجام آزاد شد

جان دیوید مک‌افی (John David McAfee) بنیانگذار شرکت مک‌افی غول آنتی ویروس‌های جهان که در گواتمالا دستگیر شده بود وارد شهر میامی در ایالت فلوریدای آمریکا شد.

به گزارش علم پرس؛ دادند جان دیوید مک‌افی بنیانگذار شرکت مک‌افی که شهروند آمریکا است و چند سال مقیم کشور کوچک بلیز در نزدیکی مکزیک بود پس از درخواست پلیس این کشور برای ادای توضیحات راجع به قتل یکی از همسایگانش، به گواتمالا گریخت و از این کشور درخواست اخذ پناهندگی کرد، اما مقام های گواتمالا با رد این مطالبه، وی را اخراج کردند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مک‌افی,غول آنتی ویروس‌های جهان,دستگیر ,بلیز ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

مکالمه‌ای که سالها پیش میان آلبرت اینشتین و اروین شرودینگر انجام گرفته نشان می‌دهد این دو ۸۰ سال پیش از اینکه توجه‌ها به سمت انرژی تاریک جلب شود، تصادفا به وجود آن پی برده بودند.

به گزارش علم پرس به نقل از تلگراف، برای نوابغ، اشتباهات بزرگ نیز گاه می‌توانند به موفقیت تبدیل شوند،‌همانطور که بزرگترین اشتباه زندگی اینشتین به موفقیتی دیگر تبدیل شده‌است.در سال ۱۹۱۷ معادله‌ جدید فضا-زمان اینشتین مفاهیم هندسی را در سمت چپ و انرژی را در سمت راست قرار داده‌بود.

 

ثابت‌های سمت چپ جهان را ثابت نگه می‌داشتند که به رصد‌های آن زمان هم‌خوانی داشت. اما در سال ۱۹۲۹ مشخص شد که جهان درحال انبساط است و اینشتین این ثابت را بزرگترین اشتباه زندگی خود نامید.اکنون تاریخ‌نویسی به نام الکس هاروی از دانشگاه نیویورک با بررسی مجدد مقاله‌های فیزیکدانان که در سال ۱۹۱۸ منتشر شده‌اند به بررسی مقاله‌ای پرداخته که در آن شرودینگر معادله اشتباه اینشتین را به بازی گرفته و ثابت‌های هندسی آن را از سمت چپ به راست انتقال داده‌است.این تغییر کوچک ثابت هندسی فضا-زمان را به منبعی از انرژی در جهان تغییر داد، به گفته هاروی این جا‌به‌جایی ممکن است از نظر ریاضی هیچ تفاوتی ایجاد نکند،‌اما از نظر فیزیکی تفاوتی بزرگ به وجود می‌آورد. اینشتین در پاسخ به این کار شرودینگر اعلام کرد ویژگی‌های این فرمول انرژی جدید یا بی‌معنی است و یا نیازمند جرم غیر‌قابل مشاهده منفی در فضای میان ستاره‌ای است.به گفته هاروی ظاهرا این جرم نامرئی باید همان انرژی تاریک باشد که تا سال ۱۹۹۸ برای توضیح شتاب انبساط جهان، دیگر به آن اشاره‌ای نشد. از آن زمان به بعد کیهان‌شناسان در جستجوی درک طبیعت حقیقی انرژی تاریک بوده‌اند. کشف این موضوع که جهان با سرعت درحال انبساط است در سال ۲۰۱۱ سه نوبل فیزیک را برای کاشفان این موضوع به ارمغان آورد.درصورتی که اینشتین ریاضیات را دنبال کرده‌بود می‌توانست یک ایده ارزشمند دیگر را پیش‌بینی کند اما وی در عوض به همان سرعتی که به این ایده پی‌برد آن را رد کرد. به گفته هاروی اینشتین آشکارا از بازی ریاضی شرودینگر آزرده خاطر شده بود زیرا لحن سخنان وی در نامه‌ها آزردگی را نشان می‌دهند.

شرودینگر

برگرفته از همشهری

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آلبرت اینشتین ,اروین شرودینگر ,اولین کاشف انرژی تاریک ,نوابغ,فیزیکدانان ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 آنچه باید درباره بیماری ام اس بدانید؛ مرموزترین بیماری قرن

این‌که بیماری ام.اس از چه زمانی به سیستم عصبی برخی انسان‌ها حمله‌ور شد مشخص نیست‌ اما مورخان رد پای آن‌ را در کتابی که توسط دکتر ژان کروویلیه، استاد دانشکده پزشکی پاریس در قرن ۱۹ به رشته تحریر درآمده است، پیدا کرده‌اند.دکتر کروویلیه در این کتاب و در توصیف علائم بیماری ام.اس این گونه نوشته است: «بیمار دچار ضعف پیشرونده در دست و پاها، اسپاسم عضلانی و وجود اختلال در حس بینایی است.»دکتر کروویلیه این بیماری را فلج بر اثر تحلیل و از بین رفتن رشته‌های خاکستری نخاع توصیف کرده است. بیماری‌ای که این پزشک فرانسوی در مورد آن توضیح داد ظاهرا همان بیماری سیستم عصبی است که امروزه ما آن را با نام ام.اس می‌شناسیم.گفت‌وگو در زمینه بیماری ام.اس بهانه‌ای شد تا به سراغ دکتر افشین لطیفی صوفی، متخصص مغز و اعصاب برویم تا بگوید چرا برخی از مردم گرفتار این بیماری می‌شوند.

بیماری ‌ام.‌اس یا «مولتیپل اسکلروزیس» نوعی بیماری پیشرونده و مزمن با یک علت ناشناخته است که با درگیر کردن سیستم ایمنی بدن، سبب تخریب سیستم اعصاب مرکزی‌(مغز، نخاع و عصب بینایی) می‌شود.میلین یک لایه پروتئینی موجود در سیستم عصبی بدن است‌ که روی بسیاری از دندریت‌های بلند و آکسون‌ها تشکیل می‌شود و با تخریب آنها، انتقال پیام به اعصاب مرکزی با اختلال مواجه خواهد شد‌ اما چه زمانی بیماری ام.اس خود را نشان می‌دهد؟وقتی گلبول‌های سفید بدن اشتباهی به میلین‌ها به عنوان عامل بیگانه حمله می‌کنند، بیماری ام.اس شروع می‌شود و هر بار که گلبول‌های سفید به رشته‌های اعصاب مربوط به یکی از اندام‌های بدن‌ حمله‌ور می‌شوند، آن اندام دچار مشکل می‌شود.این حمله در بیماران مبتلا‌ به ام.اس خودش را به شکل تاری دید و مشکل در راه رفتن و سایر علائم نشان می‌دهد.با این‌که علت اصلی بروز این بیماری هنوز کشف نشده است، اما دلایل مختلفی برای شروع بیماری ام.اس می‌توان برشمرد که هیچ‌ کدام‌شان صددرصد قطعیت پیدا نکرده و در هاله‌ای از ابهام قرار دارند‌ اما فاکتورهایی مانند ژنتیک، کمبود ویتامین D در کودکی، بروز برخی عفونت‌های ویروسی یا میکروبی در دوران خردسالی و برخی عوامل محیطی دیگر می‌توانند در بروز این بیماری موثر باشند. از نظر آماری در کمتر از ۱۵ درصد موارد، ام.اس از راه ژنتیک و وراثت به فرد منتقل می‌شود.فرضیه دیگری که در مورد ابتلا فرد به بیماری ام.اس وجود دارد و هنوز به اثبات قطعی نرسیده، کمبود ویتامین D است. دیده شده بیشتر افرادی که در بزرگسالی و کودکی به بیماری ام.اس مبتلا می‌شوند، از لحاظ تامین این ویتامین در مضیقه بوده‌اند.وجود هوای سرد و به تبع آن بروز عفونت‌های ویروسی یکی دیگر از عواملی است که به نظر می‌آید در ابتلای افراد به این بیماری نقش داشته باشد.در بعضی از بیماران ام.اس مجموعه‌ای از آنتی‌بادی بر ضد بعضی عفونت‌های ویروسی مشاهده شده و همین مساله این شک را به‌وجود آورد که ممکن است یکی از علل بروز بیماری ام.اس ابتلا‌ به همین عفونت‌های ویروسی در دوران کودکی باشد.

شیوع بیماری ام.اس در نقاط مختلف جهان یکسان نیست. به طوری که هرچه رد پای این بیماری در قسمت‌های شمالی و معتدل و سرد جهان بیشتر دیده می‌شود، در نقاط گرمسیر کمتر به چشم می‌خورد.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بیماری ام,اس,مولتیپل اسکلروزیس,سیستم عصبی ,مغز, نخاع و عصب بینایی,اعصاب مرکزی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

griffinfly

Titan beetle

Giant Stick Insects

Giant Weta

بقیه در ادامه

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:حشرات,تصویر حشرات بزرگ,بزرگترین حشرات جهان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:باکس آفیس,فیلمهای جدید,فیلم,فیلمهای برتر,سینما,2012,برترین های باکس آفیس,week of 7 December 2012,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 یک منطقه ستاره ساز شبیه به بال فرشته:یک ستاره جوان به نام S106 IR

 یک جفت کهکشان  

عکس: سحابی چشم گربه

عکس: ماه آیو در مقابل سیاره مشتری

عکس: سحابی مخروطی

عکس: سحابی اسکیمو

بقیه در ادامه

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:هابل,تلسکوپ هابل,تصاویر فضا,فضا,عکس های فضایی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 انتخاب بهترین شوینده برای بدن به نوع پوست و سلیقه ی شخصی شما بستگی دارد.

نکاتی برای مراقبت از انواع پوست

فرض کنید که در داروخانه ایستاده اید و باید بین صابون ، شامپو بدن و ژل حمام یک محصول را انتخاب کنید ، این انتخابی بسیار سخت خواهد بود. سوال این است که چگونه می توانید بهترین صابون را برای پوست خود، انتخاب کنید.جِیمی میلر، استادیار پزشکی در بخش پوست ، می گوید : آنچه می خرید بیش از هرچیز به این بستگی دارد که شما چه نوعی از محصولات را می پسندید ، البته استثنا نیز وجود دارد.به توصیه ی دکتر میلر باید مراقب تبلیغات گسترده درمورد صابون ، شامپو بدن و ژل های حمام باشید. این پیام ها، اغلب گمراه کننده هستند. بجای توجه به این تبلیغات ، شما باید نوع پوست خود را در نظر بگیرید، آیا  پوست شما خشک ، حساس یا چرب است. در حقیقت شیوه ی حمام کردن شما از شوینده ای که استفاده می کنید مهم تر است؛ بهترین روش برای استحمام این است که بجای آب داغ از آب ولرم استفاده کنید، و بلافاصله پس از حمام ،پوست خود را مرطوب کنید.استفاده از صابون یا شامپو بدن تفاوت زیادی ندارد ، اکثر شوینده ها تاثیر یکسانی بر پوست دارند. این محصولات علاوه برکثیفی و باکتری ، متاسفانه چربی طبیعی پوست را نیز از بین می برند.به گفته ی دکتر میلر، بیشتر صابون ها و شامپو بدن ها، موجب از بین رفتن چربی هایی می شوند که پوست را به طور طبیعی مرطوب نگه می دارند ، و در نتیجه پوست خشک می شود. راه حل این مشکل ، استفاده از محصولات حاوی مرطوب کننده است. بسیاری از شامپو بدن ها، لایه ای از مواد مرطوب کننده را برروی پوست باقی می گذارند که چربی از دست رفته ی پوست را جایگزین می کند.

نگران کف صابون نباشید

برخلاف آنچه در تبلیغات تلویزیونی می بینید، برای تمیز کردن پوست ،نیازی به حجم زیاد کف صابون نیست. در حقیقت بهترین انتخاب برای شما اجتناب از کف صابون است ، خصوصا اگر نگران خشکی پوست خود هستید.به گفته ی میلر شوینده های غیرصابونی ،که کف کمی تولید می کنند ، مقدار کمتری از چربی طبیعی پوست را، از بین می برند، در نتیجه کمتر موجب خشکی پوست می شوند. با انتخاب صابون های مناسب برای پوست های حساس و استعمال لوسیون بدن پس از استحمام، وقتی پوست هنوز خیس است، می توان از خشک شدن بیش از حد پوست، جلوگیری کرد. این کار رطوبت پوست را حفظ و چربی از دست رفته  آن را جایگزین می کند.

اطلاعاتی در مورد چربی پوست

به گفته ی میلر منظور از واژه ی "فیلم" در اصطلاحات پزشکی ، لایه ای نازک از چربی است که پس از استفاده از شامپو بدن یا صابون روی پوست باقی می ماند. این لایه همچون محافظی است که رطوبت پوست را حفظ می کند ، و از آن جهت که پوست را بیش از حد چرب نمی کند، بسیار مناسب است. صابون و شامپو بدن ،هردو می توانند این لایه را روی پوست ایجاد کنند. بعلاوه باید مراقب صابون هایی که چنین اثری ندارند، باشید. با استفاده از چنین صابون هایی شما احساس پاکیزگی بیشتری می کنید ، اما به این دلیل که آنها تمام چربی و رطوبت پوست را ازبین می برند، برای پوست مناسب نیستند .به توصیه ی میلر اگر این لایه ی چربی روی پوست، شما را آزار می دهد، می توانید از صابون، ژل حمام ، شامپو بدن و مرطوب کننده هایی با ترکیبات جدیدتر استفاده کنید. این محصولات با چربی های طبیعی پوست سازگارتر هستند و رطوبت پوست را نیز حفظ می کنند، با این وجود پوست را چرب نمی کنند و شما لایه ی چربی را بر روی پوست خود احساس نمی کنید.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:رطوبت پوست,چربی های طبیعی,صابون ,ژل حمام,شامپو بدن,مرطوب کننده ها,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

  نام علمی Hypericum perfratum

  

ترکیبات شیمیایی

مهمترين ماده شيميايي چاي كوهي هاپيرين Hyperin  و همچنين ماده قرمز رنگي بنام هايپريسين Hypericinاست چاي كوهي داراي تانن و اسيد نيكوتي نيك نيز مي باشد.

 

چاي كوهي بمقدر زياد در آمريكا و اروپا پرورش مي يايد و معمولا بصورت خودرو در ميان مزارع گندم و ذرت يافت مي شود . چاي كوهي در اروپاو آمريكا بنام سنت جونز شهرت درد و مدتي است كه بسيار معروف شده و تقريبا براي هر بيماري بكار  ميرود .

جالب است بدانيد كه روغن چاي كوهي  براي مدت سه قرن در انگلستان تنها داروي زخم ها بوده است .

چاي كوهي در ايران در دامنه كوههاي البرز ،‌كرج ،‌چالوس و مازندران و نقاظ غرب ايران به حد زياد مي رويد .

در اروپا نانوائيها اين گياه را خوب مي شناسند زيرا كمي از آنرا به در اضافه مي كنند كه نان را بهتر و خوش طعم تر مي كند .

گلهاي چاي كوهي برنگ سفيد يا زرد مي باشند كه در بالاي ساقه بصورت مجتمع بچشم مي خورد . اين گلها كمي معطر و داراي بوي مخصوصي مي باشد . ميوه چاي كوهي بشكل كپسول است .

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:چاي كوهي St,johns Wort,Hypericum perfratum,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

محققان دریافتند: شناسایی پروتئین‌های تحلیل برنده سلول‌های غضروفی می‌تواند به درمان بیماری التهاب مفاصل کمک کند.به گزارش سرویس علمی ایسنا، تیمی از محققان گروه ارتوپدی با بررسی روند عملکرد گلیکوبیولوژی (اهمیت بیولوژیکی زنجیره‌های قند در انواع سلول‌های بدن) در بیماری‌های ارتوپدی توانستند یک عامل مهم که در توسعه آرتروز نقشی اساسی دارد را کشف کنند.نتایج حاصل از این تحقیق ضمن بیان این که علت بیماری آرتروز از عوامل خطر شناخته شده مانند سن و صدمات قبلی هنوز نامشخص است، افزود: پروتئین‌هایی به نام لکتین در گلکتین‌های خاص (خانواده‌ای از لکتین‌ها) نقش مهمی در سایش دردناک و پارگی مفاصل ایفا می‌کنند.محققان با اشاره به یافته‌های این تحقیق اظهار کردند: گلکستین‌ها فرایندهای دژنراتیو التهابی در سلول‌های غضروفی را تنظیم می‌کنند و در غضروف‌هایی که سایش بیشتری پیدا کرده‌اند، تولید گلکتین‌ها بالاتر است.به گفته محققان، استئوآرتریت یا آرتروز، بیماری بسیار شایعی است که به ویژه تعداد زیادی از افراد مسن را تحت تأثیر قرار می‌دهد و امید است یافته‌های این مطالعه بتواند در آینده منجر به درمان و یا پیش‌بینی بیماری آرتروز شود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ارتوپدی,سلول‌های غضروفی ,پروتئین‌های تحلیل برنده ,لکتین ,گلکستین‌ها ,آرتروز ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 

4-875.jpg

محققان دانشگاه پورتوریکو از یک کاتالوگ جدید خبر دادند که قرار است تمام سیارات شناخته شده در کهکشان با احتمال برخورداری از حیات را که در حال حاضر هفت مورد بوده و انتظار می‌رود افزایش یابند، فهرست کند.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این فهرست‌بندی آنلاین موسوم به «کاتالوگ سیارات فراخورشیدی قابل سکونت» این هفته اولین سالگرد خود را جشن می‌گیرد.هنگامی که این لیست در سال گذشته برای اولین بار منتشر شد، تنها دو سیاره با احتمال برخورداری از حیات در آن وجود داشت اما تا پایان سال پنج سیاره جدید به این فهرست اضافه شد که ورای انتظار محققان بود.به گفته محققان، خبرهای زیادی در مورد کشف سیارات قابل سکونت منتشر شده که برای افراد عادی گیج‌کننده است از این رو داشتن یک کاتالوگ از سیارات موجود در حال حاضر بسیار سودمند خواهد بود.در حال حاضر 27 سیاره کاندیدای دیگر در صف انتظار برای ورود به بخش قابل سکونت این لیست قرار دارند. در همین حین، ابزار هارپس(جستجوگر بسیار دقیق سرعت شعاعی سیاره) در شیلی و تلسکوپ فضایی کپلر هر ماه در حال کشف سیارات فراخورشیدی جدید هستند.این محققان اصولا احتمال برخورداری یک سیاره از امکان حیات را با استفاده از سه معیار ارزیابی می‌کنند: تنوع انرژی دریافتی ستاره از ستاره میزبان، جرم سیاره و اندازه آن. به شکل ساده‌تر اینکه سیارات غول‌پیکر گازی در اطراف ستاره‌های متغیر از احتمال کمتری در میزبانی حیات نسبت به سیارات سنگی کوچکتر در اطراف ستارگان ثابت برخورداند.

 

 

البته این داده‌ها اکنون بسیار ابتدایی هستند. تاکنون تمام دانش بشری نسبت به سیارات فراخورشیدی از ارزیابی‌های فیزیکی ساده بدست آمده و هنوز آگاهی کمی در مورد داده‌های شیمیایی و زیستی آنها در دست است.

 

 

همچنین در برخی موارد ممکن است که سیاره‌ای شناسایی شده اما توسط مشاهدات دیگر قابل تائید نباشد. یک مثال برای این مورد سیاره گلیزه 581g بود که توسط یک تیم از ستاره‌شناسان کشف شد اما با ابزار دیگر توسط تیمهای دیگر قابل شناسایی نبود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: سیارات ,کهکشان ,قابل سکونت, هارپس,تلسکوپ فضایی,ستاره‌ها,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

4-870.jpg

در یک کشف بزرگ که از کاربردهای مختلف از رنگ مو گرفته تا حسگرهای الکترونیکی برای ساخت موادی با ویژگی‌های ارتقا یافته برخوردار است، دانشمندان مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه توانستند برای اولین بار، نانوذرات طلا را درون موی انسان ترکیب کنند.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این دستاورد می‌تواند به موهای سفید بطور دائمی یک رنگ قهوه‌ای را ارائه کند.این فرایند شامل غرق کردن موهای سفید در یک محلول از ترکیب طلای کلروآریک اسید، هیدروکسید کلسیم و آب مقطر بوده که آنها را به رنگ شفاف طلایی درآورده و سپس به رنگ قهوه‌ای تیره در می‌آیند.این محققان با استفاده از یک میکروسکوپ الکترونی تائید کردند که ذرات درون هسته مرکزی قشر مو شکل می‌گیرند و حتی پس از چندین بار شست‌وشو نیز رنگ مو تغییر نمی‌کند.این ذرات که حدود 40 هزار تا 60 هزار بار باریک‌تر از عرض موی انسان هستند، همچنین باعث درخشش قرمزی مو در زیر نور آبی می‌شوند که کاربرد دیگر این دستاورد به عنوان یک ریزحسگر برای نمکهای فلزی را به نمایش می‌گذارد.نتایج این یافته علمی در مجله Nano Letters منتشر شده است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: رنگ مو,موی سفید,نخستین موی طلا , میکروسکوپ الکترونی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

172-3.JPG 

فرمانده آخرین مأموریت سرنشین دار ماه، پس از گذشت چهار دهه، از جاگذاشتن دوربین عکسبرداری بر سطح ماه خبر داد.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «اوگن سرنان» فرمانده مأموریت آپولو 17 و آخرین انسانی که قدم بر ماه گذاشت، در چهلمین سالگرد انجام این مأموریت از جا گذاشتن دوربین عکاسی مدل Hasselblad 500 بر سطح ماه خبر داد.آخرین مسافر ماه اکنون تأسف می‌خورد که چرا دوربین را بر سطح ماه باقی گذاشته و تصویری از آخرین رد قدمهایش بر سطح ماه را با خود به زمین نیاورده است.«سرنان» امیدوار است که روزی مسافران آینده ماه بتوانند این دوربین را به زمین بازگردانده و محققان از آن برای آنالیز سطح پرتوهای خورشیدی خارج از جو استفاده کنند.فضانورد سابق ناسا که هم اکنون 78 سال سن دارد، معتقد است که انسان تا پایان قرن میلادی جاری می‌تواند بر سطح مریخ قدم بگذارد.فرمانده مأموریت آپولو 17 از آرزوی سفر به مریخ گفت، اما یک سفر 9 ماهه برای رسیدن به سیاره سرخ را طولانی عنوان و ابراز امیدواری کرد که با توسعه فناوری های جدید از جمله استفاده از انرژی هسته ای بتوان مدت این سفر را به 60 روز کاهش داد.پس از پایان مأموریت آپولو 17 در دسامبر سال 1972 میلادی، سه مأموریت بعدی برای سفر به ماه بدلیل مشکلات مالی لغو شد و در حال حاضر کشورهایی مانند چین و روسیه در پی اعزام فضانورد به ماه هستند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ماه,دوربین عکسبرداری ,پرتوهای خورشیدی,مأموریت آپولو 17,فضانورد,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آزمایشهای انجام شده روی این موتور سیکلت نشان می دهد که این موتور برای داشتن دو سیلندر توانست رکورد سرعت 321 کیلومتر در ساعت از خود به جای بگذارد

آزمایشهای انجام شده روی این موتور سیکلت نشان می دهد که این موتورباداشتن دو سیلندر توانست رکورد سرعت ۳۲۱ کیلومتر در ساعت از خود به جای بگذارد.

یک شرکت موتورسازی آمریکایی که محصولاتی با عملکرد بالا و تولید محدود ارائه می کند اقدام به ارائه محصولی کرده که درحال حاضر داعیه دار عنوان سریعترین موتورسیکلت جهان است.به گزارش علم پرس به نقل از مهر، این موتور سیکلت با عنوان مدل X132 Hellcat Combat از شرکت کنفدرات موتورسیکلت ارائه شده قرار است با شکستن رکورد سرعت در تابستان امسال خط تولید محدودش آغاز و با قیمتی معادل ۷۲ هزار دلار به علاقمندان عرضه شود.انجام آزمایشهای این موتور سیکلت در دریاچه نمک با ثبت رکورد ۲۷۷ کیلومتر در ساعت همراه بوده است که آن را می توان معادل سرعت ۳۲۱ کیلومتر در ساعت در جاده آسفالت شده تلقی کرد.متیو چامبرز از بنیانگذاران شرکت موتور سازی کنفدرات در رابطه با عرضه سریع ترین موتورسیکلت جهان گفت: این موتورسیکلتی است که وقتی ما ۲۱ سال پیش این شرکت را تأسیس کردیم می خواستیم ارائه کنیم. کاملا اطمینان دارم که به تمام آنچه که می خواستیم رسیده ایم.ظرفیت سوخت ۲ هزار سیسی این موتور سیکلت غول آسا دارای ۱۶۰ نیروی ترمز است که این امر با وزن ۲۲۲ کیلوگرمی آن ترکیب شده و موجب ارائه سرعت باورنکردنی می شود.این شرکت اعلام کرده است که اگرچه انتخاب جنس و شیوه ساخت پرهزینه بوده است اما می توان گفت این بهترین رویکرد برای به حداکثر رساندن قدرت و تضمین عملکرد بوده است.این موتور سیکلت تغییر شکل داده شده و اصلاح شده مدل X132 Hellcat همین شرکت است.

قرار است از این موتور سیکلت ۳۶ دستگاه تولید شود و گفته می شود که هرکدام از بخشهای این موتور سیکلت براساس آخرین استانداردها تولید می شود

 

 

 

به رغم وزن سنگین ۲۲۲ کیلوگرمی، ظرفیت ۲ هزار سی سی سوخت ، ۱۶۰ نیروی ترمز ارائه می کند که این امر به سرعت باورنکردی آن کمک می کند

هرکدام از مدلهای سفارشی X123 Hellcat Combat براساس درخواست خریدار ارسال می شود، آنها می توانند درخواست کند که نامشان روی باک بنزین موتور سیکلت هک شود

این موتور سیکلت به احترام هواپیمای جنگی F6F Hellcat نامگذاری شده است و نتیجه طراحی و رویکرد دقیق صنعتی است.

براساس اعلام شرکت سازنده، هرکدام از قطعات این موتور سیکلت شاهدی برای توجه به ظریفترین جزئیات است

نمایی از موتور پرقدرت این مدل موتور سیلکت

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:موتور سیکلت,X132 Hellcat Combat ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

2013 Bimota DB11 VLX

2013 Bimota DB11 VLX

Bimota Tesi 3D

Bimota Tesi 3D

Bimota DB7

Bimota DB7

Bimota DB5-R

Bimota DB5-R

Bimota DB5-R

بقیه در ادامه

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:موتورسیکلت,Bimota ,مدل های موتورسیکلت Bimota ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بنتلی  GTZ توسط Zagato

 

بنتلی GTZ توسط Zagato

 

بنتلیGTZ توسط Zagato

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:خودرو,تیون آپ,بنتلی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 

تنها شما نیستید که ریزش مو را تجربه می کنید بلکه اکثر زنان چنین اختلالی را تجربه کرده اند. کم شدن مو در زنان به دلایل متفاوتی اتفاق می افتد ولی بحث جدی در این رابطه حداقل در مورد زنان ، صورت نگرفته است. در بسیاری از موارد دلایل ریزش مو قابل تشخیص و درمان است. بنابراین اجازه دهید ابتدا بعضی از فاکتورهای رایج که باعث ریزش مو می شود را بیان کنیم.

- کمبود آهن
فقر آهن، در صورت داشتن یا نداشتن آنمی ، می تواند منجر به ریزش مو شود. ولی بهتر است قبل از اینکه خودسرانه از قرص های آهن مکمل استفاده کنید با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید تا در صورت تشخیص نیاز توسط پزشک از مکمل ها استفاده کنید. زیرا آهن بیش از اندازه در بدن نیز منجر به بروز بعضی مشکلات می شود.

pictures woman hair loss Pictures Woman Hair Loss

- اختلالات غده تیروئید
در هر دو حالت کم کاری یا پرکاری غده تیروئید ریزش مو اتفاق می افتد.

- کاهش مقدار استروژن
خیلی از زنان ، ریزش مو را در دوران یائسگی و بعد از آن تجربه می کنند. زمانیکه ترشح مقدار استروژن در بدن کاهش می یابد. سایر تغییرات هورمونی برای مثال تغییر میزان استفاده از داروهای ضد حاملگی نیز می تواند منجر به ریزش مو شود.

- تغییرات هورمونی بعد از حاملگی 
مادرانی که تازه کودکان خود را متولد کرده اند از ابتدا تا بعد از ۶ ماه نیز ریزش مو را تجربه می کنند و این زمانی است که مقدار استروژن در خون در حال برگشت به مقدار نرمال است. در حقیقت چیزی که به نظر ریزش موی شدید می آید در واقع تنظیم چرخه رشد طبیعی مو است. ( نسبت به زمان حاملگی که در اثر میزان زیاد هورمون ریزش مو از حد نرمال کمتر می شود.)

- telogen effluvium (تلوژن افلووین)
این یک اصطلاح برای بیان ریزش مو به صورت موقت و ناگهانی است که در اثر استرس یا جراحی اتفاق می افتد و به طور عمومی تا دو ماه بعد از بیماری ادامه دارد (این اصطلاح همچنین برای بیان ریزش ناگهانی مو که در نتیجه یکی از علت های ذکر شده اتفاق می افتد مانند تغییرات هورمونی بعد از زایمان نیز صدق می کند.)

- داروها
خیلی از داروها منجر به ریزش مو می شود . بنابراین اگر این مسئله برای شما نگران کننده است بهتر است با پزشک خود در مورد مصرف داروهای جایگزین مشورت کنید.

- مقدر زیاد ویتامین آ یا سلنیوم: 
در موارد نادر ممکن است از این مکمل استفاده شود زیرا در بسیاری موارد مصرف مولتی ویتامین نیاز را مرتفع می کند.
مطالعات متعدد اخیر که در مورد علت ریزش مو در مردان صورت گرفته نشان می دهد که مصرف دخانیات نیز باعث افزایش ریزش مو می شود اما مشخص نیست که در زنان نیز چنین تاثیری داشته باشد. اما به طور کلی مصرف سیگار بنابه دلایل بسیار مضر است. بنابراین فرق نمی کند که آیا ریزش مو نیز در بین این دلایل باشد یا نه.

اما بهترین کار برای کسی که ریزش مو را تجربه کرده این است که دلیل اصلی را شناسایی و درمان کند. و بهترین نقطه برای تشخیص انجام تست خون است تا ازاین طریق میزان آهن، هورمون های تیروئید و وضعیت استروژن خون مشخص شود.

اگر پزشک علت قابل درمان برای ریزش مو تشخیص نداد ممکن است ریزش مو نتیجه فاکتورهای ژنتیکی باشد که غیر قابل اجتناب است اما با این حال داروهایی وجود دارد که رشد دوباره مو را تحریک می کند.

- روگان (نام تجاری برای داروی ماینوکسیدل): این دارو به صورت موضعی مصرف می شود یعنی به صورت مستقیم روی پوست سر مالیده می شود و با اتساع رگ های خونی پوست سر ، خون رسانی به پوست سر را افزایش می دهد . در نتیجه فولیکول ها ی مو مواد مغذی و اکسیژن بیشتری دریافت می کند و در فولیکول های مو شروع به بزرگتر شدن می کند و بعد از مدتی موها پر پشت تر می شود. البته قابل ذکر است که زنان حامله و شیرده نباید از این دارو استفاده کنند.

- پروپسیا (نام تجاری برای داروی فناستراید): این دارو به صورت قرص به فروش می رسد و مانع تبدیل تستسترون به دهیدروتستسترون یا DHT می شود (دهیدروتستسترون هورمونی است که به تدریج باعث کم شدن فولیکول های مو و در نتیجه کم شدن چرخه رشد مو می شود) البته این دارو برای درمان ریزش مو در مردان تجویز می شود اما ممکن است مانع ریزش مو در زنان نیز شود. البته همان طور که درمورد داروی اول بیان شد زنان حامله یا زنانی که قصد حامله شدن دارند نباید از این دارو استفاده کنند. مطالعات در مورد خاصیت مصرف این دارو در زنان به نتایج ضد و نقیصی رسیده لذا مصرف این دارو درمورد تمام زنان کارساز نیست.

البته در مورد دو داروی ذکر شده لازم است به این نکته اشاره شود که مادامی که این دارو مصرف می شود ریزش مو قابل درمان و کنترل است ولی اگر درمان کنار گذاشته شود وضعیت به حالت قبل برمی گردد.

منبع : سلامت نیوز

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ریزش مو,زنان ,کمبود آهن,اختلالات غده تیروئید,استروژن,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پرونده:Persian brick fragment from Marlik 2 REM.JPG

قطعه‌ای از خشت آجری دارای نوشته‌ای به خط میخی عیلامی (تقریبا ۱۰۰۰ سال پیش از میلاد) کشف شده در تپه مارلیک، موزه رزکرس مصر، سان خوزه، کالیفرنیا.

تپه مارلیک یک محوطهٔ باستانی در کرانهٔ خاوری سفیدرود و در درهٔ "گوهر رود" استان گیلان است. تپه مارلیک بقایای به جای مانده از تمدن باستانی متعلق به دست کم ۳۰۰۰ سال پیش است. پژوهشگران گمان می‌برند که این تپه آرامگاه خصوصی فرمانروایان و شاهزادگان مردمان این تمدن بوده‌است.

پرونده:Jame hayoolaye do sar va ghazal.jpg

جام هیولای دوسر و غزال، موزه لوور

گروهی از پژوهشگران نام مارلیک را برگرفته از واژگان گیلکی "مار" و "لیک" (سوراخ) می‌دانند و دلیل این نام گذاری را انبوه مارهایی که در گذشته در آن زندگی می‌کردند می‌دانند. گروهی دیگر مارلیک را برگرفته از نام قوم آمارد می‌شمارند. آنها مارلیک را ساخته شده از ۲ واژه "مارد" (اشاره به آماردها) و "لیک" (قوم) می‌دانند. اگر این نظریه درست باشد این تمدن به مردم آمارد تعلق دارد.تپهٔ مارلیک تا سالهای دههٔ ۱۳۴۰ تمدنی ناشناخته بود. در طول سالهای ۱۳۲۰-۱۳۳۰ دامنه‌های البرز جولانگاه قاچاقچیانی بود که اشیابه دست آمده از دره گوهر رود را در بازارهای عتیقه به فروش میرساندند. در سال ۱۳۴۰ بود که دره گوهر رود توسط یک تیم باستان شناس ایرانی به سر پرستی دکتر عزت‌الله نگهبان کاوش شد. در این دشت تپه‌های باستانی زیادی وجود دارند که ۵ تپه مارلیک، زینب بیجار، دور بیجار، پیلاقلعه و جازم کول از همه مهمتر هستند.پژوهشگران بر این باورند که آثار باستانی این منطقه متعلق به فرمانرواینی است که در اواخر هزاره دوم و آغاز هزاهٔ اول پیش از میلاد بر این ناحیه حکومت می‌کردند. مردمان این تمدن مردگان خود را بنا بر آیین خود و همراه با اشیاارزشمند به خاک می‌سپردند. در این تپه ۲۵ آرامگاه وجود دارد و در برخی از آنها بازمنده استخوان به دست آماده‌است. در همهٔ آرامگاه‌ها اشیایی مانند ظروف سفالین، دکمه‌های تزئینی، انواع سرگرز، پیکان، جام‌های چینی، طلا، نقره و مفرغ، خنجر، شمشیر، مجسمه‌های برنزی و سفالی، سرنیزه و کلاه‌خود و... پیدا شده‌است. پارچه‌های به دست آماده نیز خبر از وجود بافندگی در هزاران سال پیش در ایران می‌دهند. همچنین در کاوشگری‌ها آثار ساختمان چهار دیواری پدیدار شد که در حدود ۳۰متر مساحت داشت و به نظر می‌آمد آرامگاه یا معبد باشد.

پرونده:Goblet mouflons Louvre AO22125.jpg

۱۱ پیش از میلاد. محل کشف گورستان تپه مارلیک، موزه لوور.


گفته می‌شود که جام‌های شیشه‌ای در این محوطه از اولین نمونه‌های صنعت شیشه سازی بشر است.برای مردم این فرهنگ خورشید تا حد پرستش مهم بوده‌است. نقش خورشید به صورت ترنج‌های هندسی در کف بسیاری از جام‌ها و ظروف است. خورشید در مرکز همه چیز است و همه جاندران از روشنایی او زندگی می‌گیرند. همچنین به خاک سپردن مردگان با چنین اشیایی نشانگر اعتقاد آنها به زندگی پس از مرگ می‌باشد.

پرونده:Swastika iran.jpg

گردنبند یافت شده در مارلیک با نشان سواستیکا. نگهداری شده در موزه ملی ایران


این نکته قابل ذکر است که آثار به دست آمده از این تپه به خصوص ظروف مفرقی شباهت‌های زیادی به آثار به دست آمده از سیلک کاشان دارد. پاره از باستان شناسان بر این باور هستند که اقوام سیلک در حقیقت همان مارلیک‌ها بودند که بر آثر حملهٔ آشوریها به منطقهٔ سیلک کاشان مهاجرت کردند، و سپس با پیوستن به مادها در ایجاد امپراتوری مقتدر ماد در آغاز هزارهٔ اول پیش از میلاد نقش به سزا داشتند.

جام مارلیک

پرونده:Marlik cup iran.jpg

 

 

جام مارلیک جامی از زر ناب و به ارتفاع ۱۸ سانتی متر است. ارتفاع نقش‌های برجسته جام به ۲ سانتیمتر می‌رسد. نقش میانی جام درخت زندگی است که در هر دو سوی درخت ۲ گاو بالدار که از درخت بالا می‌روند. هویت ایرانی سازندهٔ این جام از نمایش نیم رخ بدن حیوان‌ها و سر آنها از رو به رو آشکار است. در کفّ این جام گلی نقش بسته که در میان آن یک خورشید با شعاع منظم نقش بسته‌است.اسکناس‌های پانصد ریالی ایران بعد از تاسیس بانک مرکزی با تصویری از نقش جام مارلیک چاپ و نشر می‌شد. نقش جام مارلیک از سال ۱۳۴۱ هجری شمسی تا سال ۱۳۵۸ بر یک سوی این اسکناس‌ها جاپ می‌شد.

پرونده:Ezatmarlik.jpg

پرفسور نگهبان، سال ۱۳۴۰ - تپه مارلیک.

ویکی پدیا 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جام مارلیک,مارلیک ,ایران زمین,دکتر عزت‌الله نگهبان,باستان شناس ,اقوام سیلک,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com